מדריך קידום אתרי וורדפרס

Posted by

זה לא סוד שגוגל הוא מקור התנועה העיקרי לאתרים ברשת.
לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, עריכת דין, שיפוצים, חנות בגדים או כל תחום אחר אתם יכולים להיות בטוחים שמקור התנועה העיקרי לאתרים המובילים בתחומים הללו, הוא דף תוצאות החיפוש של גוגל.
אני לא מדבר על המודעות הממומנות שמופיעות בדף החיפוש אלא, על התוצאות האורגניות.
קידום אורגני בגוגל הוא מקור תנועה מספר אחד לאתרים, יותר מכל אמצעי אחר.
אם האתר שלך בנוי על וורדפרס, הרווחת.
קל לבנות ולנהל אתרים על וורדפרס, המערכת ידידותית, גמישה, עשירה בתוספים שמעניקים לה פונקציונליות רבה וגם קל מאוד לעשות אופטימיזציה למנועי חיפוש בעזרת וורדפרס ותוספי SEO.
בעמוד זה תמצא טיפים לקידום אתרי וורדפרס שיסייעו לך להזניק את אתר הוורדפרס שלך למקומות גבוהים יותר מהמתחרים.

ניווט מהיר לקידום אתרי וורדפרס

  1. בנה אתר מהיר
  2. נראות במנועי חיפוש
  3. מבנה קישורים
  4. השתמש בקטגוריות ותגים
  5. התקן תוסף SEO
  6. צור מפת אתר XML
  7. קישורים פנימיים בין דפי האתר
  8. אופטימיזציה לתמונות
  9. השתמש ב-SSL
  10. החלט על שם עם WWW או בלי

1. בנה אתר מהיר

אם שכרת בונה אתרים שיבנה לך אתר בוורדפרס, דאג שהוא יבנה לך אתר מהיר.
גוגל "אוהב" אתרים שנטענים מהר משום שהם מספקים חווית משתמש טובה יותר. לגולשים רבים אין סבלנות לחכות עד שדף איטי יטען.
בחוזה השירות בנך לבין בונה האתר, דאג להוסיף סעיף שבו בונה האתר יתחייב לספק את האתר באופן כזה שהוא יהיה מהיר.
קבע שדף הבית ודפי העמודים החשובים יעברו בדיקת מהירות בשירות הבדיקה של גוגל שנקרא PageSpeed Insights.
וקבע ציון של מעל 90 עבור כל אחד מארבעת הפרמטרים שנבדקים בבדיקה: Performance, Accessibility, Best Practices ו-SEO
הציון החשוב ביותר הוא זה שמתקבל עבור ניידים, כי עבור מחשבים קל להוציא ציון גבוה. בניידים זה יותר קשה.
הנה לדוגמה הציון של אתר שלי:
כן כן, ב-SEO הציון שלי בנייד הוא רק 93 וזה בגלל שעדיין לא עדכנתי את הקישורים למדיה החברתית ולכן סמלי המדיה החברתית מכילים קישורים שלא ניתנים לזחילה.
אם אתה בונה אתר וורדפרס בעצמך, אני ממליץ לך שלא לבנות את האתר בתוסף שנקרא אלמנטור.
אלמנטור הוא תוסף וורדפרס שמאפשר בנייה של אתרים ויזואליים מאוד יפים עם פונקציונליות רבה ללא כתיבת קוד וללא ידע בתכנות אך, הבעיה היא שמרבית הדפים שנבנים עם אלמנטור הם איטיים מאוד.
אני ממליץ לך לבנות את האתר בעזרת פיצ'ר חדש שנוסף לוורדפרס והוא נקרא Full Site Editing.
אתה יכול לבנות את האתר מתבנית חינמית ממבחר התבניות שוורדפרס מציעים תחת הקטגוריה Block Themes (אולי עוד אכתוב מדריך לבניית אתרי וורדפרס באמצעות full site editing).
התבניות הללו מאפשרות full site editing זאת אומרת, הם מאפשרות לך לערוך כמעט את כל חלקי האתר כרצונך header, footer, דף הבית ועוד.
בניית אתר בשיטת full site editing דומה לזו של אלמנטור. היא אומנם מציעה פחות אפשרויות מאלמנטור אך, מאחר והיא מובנת בגרסת הליבה של וורדפרס, היא מספקת מהירות שאלמנטור לא מציעה.
מבדיקה שלי התבניות הללו משיגות ציונים מעל 90 בקלות וללא כל מאמץ.

תוצאות בדיקת האתר ב-PageSpeed Insights.
בדיקת האתר בשירות PageSpeed Insights.
בחירת תבנית וורדפרס שמאפשרת full site editing
בחירת תבנית וורדפרס שמאפשרת full site editing

2. נראות במנועי חיפוש

הדבר הראשון שאתה צריך לבדוק כאשר אתר הוורדפרס שלך מוכן לעלות אונליין, זה אם הוא נגיש למנועי חיפוש.
בדרך כלל, כאשר אתר בבנייה, בונה האתר יסמן במערכת למנועי חיפוש כמו גוגל שלא לאנדקס את האתר.
את הסימון הזה ניתן לבצע באזור יחודי במערכת וורדפרס ולפעמים בוני אתרים שוכחים לבטל אותו ובעלי אתרים נחרדים כשהאתר שלהם כלל לא עולה בגוגל.
קיבלת אתר מוכן, בדוק אם הוא זמין למנועי חיפוש.
בפאנל הניהול של מערכת הוורדפרס לחץ הגדרות > קריאה > בדף זה אם יש סימון וי בתיבת הסימון של " לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר", אתה צריך לבטל אותו.
ולסיום לחץ על כפתור "שמור שינויים".

סימון נראות במנועי חיפוש במערכת וורדפרס. יש לבטל את הסימון בתיבת הסימון אם רוצים לאפשר למנועי חיפוש לאנדקס את האתר

הגדרת מבנה קישורים בוורדפרס מאפשרת לך לקבוע כיצד יראה הקישור לפוסטים באתר.
בברירת מחדל וורדפרס מציגה קישור עם תאריכים, רצוי לשנות את מבנה הקישורים למבנה יותר ידידותי שמכיל רק את שם הפוסט.
את מבנה הקישורים משנים בוורדפרס באופן הבא: לחץ הגדרות > מבנה קישורים וסמן את עיגול הבחירה "מזהה הפוסט" > לחיצה על כפתור "שמור שינויים".
באופן כזה גוגל יציג קישור שיכיל רק את שם הפוסט.

4. שימוש בתגיות וקטגוריות

מערכת וורדפרס מאפשרת לך לשייך את הפוסטים באתר לתגיות וקטגוריות.
השיוך הזה מאפשר לך לחלק את הפוסטים לנושאים על פי קטגוריות או תגיות.
חלוקה לקטגוריות מאפשרת לך ליצור תחומים שבהם הפוסטים עוסקים ואילו תגיות מאפשרות לך לציין ביטוי מפתח חשובים שמופיעים בפוסטים.
מערכת וורדפרס מחוללת דפי קטגוריות באופן אוטומטי ובהן היא תציג תקציר וקישור לכל פוסט שמשויך לתגית או לקטגוריה.
מבחינת SEO דפי הקטגוריות מאפשרים למנועי החיפוש זחילה טובה יותר בדפי האתר, משטחים את מבנה האתר ומייצרים תוכן אוטומטי ידידותי למשתמש.

5. התקן תוסף SEO

תוספים בוורדפרס מאפשרים פונקציונליות נוספת על פני זו שמוצעת באתר עם התקנה סטנדרטית של וורדפרס.
אחד התוספים המצוינים של וורדפרס הוא תוסף בשם Yoast SEO שקיימת גרסה חינמית שלו שהיא מעולה.
אם התוסף הזה לא מותקן באתר שלך, חפש אותו בספריית התוספים של וורדפרס.
התוסף הזה בגרסתו החינמית, מאפשר לך לבצע אופטימיזציה לכותרות ותיאורי הדפים, לבנות מפת אתר בקובץ XML, ליצור פירורי לחם, לבחור דפים לאינדוקס ואפשרויות רבות נוספות שסייעו לך לקדם את האתר בגוגל בצורה טובה.
אתה תמצא את התוסף במאגר התוספים של וורדפרס

YOAST תוסף SEO לאתרי וורדפרס

6. צור מפת אתר XML

מפת אתר מסוג XML זה קובץ של קוד הכולל כל דף באתר שלך.
קובץ זה נועד בכדי להקל על מנועי החיפוש למצוא, לאבחן ולדרג את התוכן באתר שלך.
ישנם תוספים לוורדפרס שבונים באופן אוטומטי את מפת האתר אך, גם תוסף ה-SEO שהזכרתי קודם, עושה זאת.
אין מה להתקין תוסף ייחודי למפת אתר, התקן את תוסף ה-SEO בשם YOAST ולאחר התקנת התוסף אתה תוכל לאתר את מפת אתר שלך בכתובת כמו: www.your-website-name.co.il/sitemap_index.xml.
בתמונה מפת אתר של אתר זה כפי שנוצרה על ידי התוסף. מפה זו משמשת כמפת אינדקס ובה יש קישורים ל-4 מפות XML אחרות שבהן יש קישורים לדפי הפוסטים, העמודים, הקטגוריות והמחברים.
את מפת האתר יש להגיש לשירות של גוגל שנקרא גוגל סרץ' קונסול שאותו תמצאו בקישור הבא: Search Console

מפת אתר XML שנוצרה על ידי תוסף SEO של yoast

קישור פנימי הוא קישור מדף אחד באתר שלך לדף אחר באתר.
קישורים משמשים גם את מנועי החיפוש וגם את הגולשים בכדי להגיע לדפים שונים.
ישנם סוגים שונים של קישורים, כמו קישורים מדפי תוכן או קישורים מתפריטים.
קישורי תוכן (Contextual links) הם קישורים שמופיעים בגוף הטקסט והקישור יוצא מאזור בטקסט שנקרא טקסט עוגן.
טקסט העוגן מאפשר למנוע החיפוש להבין במה הדף המקושר עוסק.
קישורים כאלה מאפשרים לך לסמן לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים מהם הדפים החשובים באתר ובמה הם עוסקים.

8. אופטימיזציה לתמונות

כאשר אתה מטמיע תמונות בדפי תוכן באתר, כדאי שתבצע להם אופטימיזציה.
כדאי לדאוג שהתמונות לא יהיו גדולות מידי ויגרמו לדף להטען באופן איטי שפוגם בחוויית המשתמש ובדירוג של גוגל.
יש לא מעט תוספים שעושים אופטימיזציה לתמונות כדוגמת EWWW Image Optimizer.
כמו כן, חשוב מאוד להשתמש בטקסט אלטרנטיבי של תמונה ולהכניס תיאור של התמונה שהטמעתם.
המטרה של טקסט אלטרנטיבי היא במקור בכדי לסייע למוגבלים שאינם מסוגלים לראות תמונות, להבין מה בתמונה אך, גם גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשים בטקסט אלטרנטיבי בכדי להבין מה התמונה מייצגת.
טקסט אלטרנטיבי ניתן להכניס במקומות שונים וגם בספריית המדיה.


9. השתמש ב-SSL

SSL הוא שם קיצור עבור Secure Sockets Layer זהו אמצעי אבטחה טכנולוגי שנועד להצפין את הקשר בין השרת לדפדפן של הגולש.
המטרה של SSL היא להצפין את התקשורת באופן כזה שאם לדוגמא הגולש ממלא את פרטי כרטיס האשראי שלו או כל פרט אחר, הפרטים הללו לא יחשפו להאקר שינסה לאתר אותם בדרך.
שימוש ב-SSL עוזר לקידום אתר ולדירוג גבוה יותר במנועי חיפוש.
אפשר להתקין תוספים שיסייעו לך ליישם SSL באתר כדוגמת Real Simple SSL.
סימן ההיכר של אתרים המשתמשים ב-SSL הוא הקידומת https: במקום http: באתרים שלא משתמשים ב-SSL.

10. החלט על דומיין עם WWW או בלי WWW

בדרך כלל ניתן לראות ששמות אתרים (יותר נכון דומיינים) הם עם www או בלי www.
כמו לדוגמה שם הדומיין של האתר הזה יכול להיות https://www.new-seo.co.il או https://new-seo.co.il.
מבחינת SEO אין העדפה לאתר עם WWW לעומת בלי WWW וזה נכון גם להיפך.
אך, חשוב להבין כי מנועי חיפוש כמו גוגל, מתייחסים לשני השמות הללו כאילו הם אתרים שני אתרים שונים.
גם הגולשים עלולים לקשר לאתר שלך לפעמים עם WWW ולפעמים בלי WWW.
לכן, חשוב שתבחר שם אחד ולשם השני תבצע הפניית 301, כך שהגולש תמיד יגיע לשם אתר זהה.
את שם האתר אתה בוחר בממשק הניהול של וורדפרס באופן הבא: הגדרות > כללי והכנס את שם האתר בשדות הבאים:
הכתובת של וורדפרס
הכתובת של האתר
בדרך כלל, השם צריך להיות זהה בשני השדות הללו אלא, אם בחרת להתקין את וורדפרס בתיקיה אחרת מאשר בספריית השורש של שרת האחסון שלך.

הגדרת שם האתר בממשק הניהול של וורדפרס

קידום אורגני זה תחרות בין אתרים

חשוב להבין כי קידום אורגני בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר זה תהליך שבו אתרים מתחרים על דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש.
אם תעשה מה שכולם עושים, אתה תדורג כמו כולם.
בכדי לנצח בתחרות ולהיות מדורג במקום טוב יותר בגוגל מאתרים אחרים, אתה צריך לעשות יותר מהם או שונה מהם.
אם כל האתרים בתחום שלך יבצעו את הטיפים שרשמתי כאן בעמוד, התחרות תהיה בינכם תהיה קשה ורק מי שיבצע עבודת קידום טובה יותר, יתקדם יותר.
אם אתה מעוניין בשירותי SEO שיזניקו את האתר שלך למקומות גבוהים יותר מהמתחרים, דבר איתי.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

שאלות נפוצות

מה עלות קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:

נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.

כיצד ניתן לדעת מה עוצמת התחרות?

בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בגוגל לבד בחינם?

כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.

כיצד לבחור מקדם אתרים מקצועי?

מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן