גוגל סרץ' קונסול (באנגלית: Google Search Console) הוא שירות חינמי של גוגל המאפשר לבעלי אתרים ומקדמי אתרים לעקוב, לתחזק ולפתור בעיות הקשורות לנוכחות האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.
אומנם אין שום צורך להרשם לשירות בכדי להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל אך, השירות עוזר לבעלי אתרים לאבחן בעיות ולשפר את האופן שבו גוגל מדרג את דפי האתר.
הסרץ' קונסול מאפשר לבעלי אתרים לבצע מספר פעולות כגון:
- אישור שגוגל אכן מצא את האתר שלך וסרק את דפי האתר.
- ניתן לפתור בעיות אינדוקס ולבקש אינדוקס מחדש של דפים חדשים או מעודכנים.
- לצפות בנתוני הגלישה לאתר מתוצאות החיפוש. נתונים כגון: באילו ביטויים האתר שלך הופיע בתוצאות החיפוש, כמה פעמים הגולש לחץ על תוצאה מהדף, שיעור ההקלקות ודירוג.
- קבלת דיווח מגוגל כאשר גוגל נתקל בבעיות אינדוקס, ספאם או בעיות אחרות.
- דוח המציג אילו אתרים מקשרים לאתר שלך וכיצד דפי האתר מקושרים האחד אל השני.
- מסייע לפתור בעיות שקשורות לדפי מובייל מואצים (AMP), שימושיות במובייל ופיצ'רים נוספים של חיפוש.
עבור מי מיועד השימוש בסרץ' קונסול?
- בעלי אתרים משתמשים בשירות בכדי לעקוב אחר ביצועי האתר שלהם בתוצאות האורגניות של גוגל ובכדי להיות עם האצבע על הדופק למקרה של בעיות.
- מקדמי אתרים משתמשים בשירות בכדי לעקוב אחר התנועה האורגנית לאתר, שיפור הדירוג בתוצאות החיפוש, מחקר מילות מפתח מתמשך, זיהוי דפים חשובים ועוד. השימוש בסרץ' קונסול משולב עם שימוש בשירותים אחרים כמו: גוגל אנליטיקס, גוגל טרנד וגוגל אדוורדס.
- מנהלי אתרים עושים שימוש בשירות בכדי לעקוב אחר תפקוד האתר ולצורך אבחון בעיות כמו בעיות טעינת דפים, שגיאות שרת, בעיות אבטחה, פריצות לאתר ושיפור ביצועי האתר.
- מפתחי ווב משתמשים בסרץ' קונסול בכדי לעקוב ולפתור בעיות הקשורות לשפת סימון (markup) כמו לדוגמה בעיות עם מבנה נתונים (structured data). מבנה נתונים הם זו דרך לתאר תוכן מסויים באמצעות מאפיינים. דוגמה למבנה נתונים הוא חלק של שאלות תשובות בדף. אם מסמנים לגוגל את מבנה הנתונים של שאלות ותשובות בצורה נכונה, הוא עשוי להציג אותם בדף החיפוש של גוגל ובכך האתר יופיע בשטח גדול יותר בדף החיפוש.
הרשמה לשירות Google Search Consol
על מנת להשתמש בשירות של גוגל סרץ' קונסול אתם צריכים חשבון גוגל או שאתם יכולים לפתוח חשבון כזה.
לחצו על הקישור הזה להרשמה לשירות Google Search Console.
לאחר ההרשמה אתם תדרשו לאמת שהאתר אכן בבעלותכם או ניהולכם ותצטרכו לבחור בסוג האימות שאתם רוצים לבצע.
בחרו באפשרות הפשוטה יותר שהיא קידומת של כתובת URL, והכניסו בתיבת הטקסט את כתובת האתר שלכם בדיוק כפי שהיא כיום.
בתמונה אני הכנסתי את שם האתר הזה https://www.new-seo.co.il/
לאחר מכן, תקבלו מסך שיאפשר לכם לבחור באיזה אופן אתם רוצים לאמת שהדומיין בניהולכם.
בכדי לעשות זאת, גוגל יבדקו שאתם יכולים לשתול קובץ באתר שלכם או להכניס תג HTML באתר. את הדברים הללו יכול לעשות רק מי שהאתר בניהולו.
עדיף שתבחרו באופציה של אימות באמצעות קובץ HTML.
אתם לוחצים על סימן החץ בסעיף 1 ואז אתם תורידו קובץ זיהוי שנוצר על ידי גוגל. את הקובץ אתם צריכים להעלות לספריית השורש של האתר שלכם.
אם אתם לא יודעים כיצד, בקשו זאת מבונה האתר שלכם.
לאחר מכן יש ללחוץ על כפתור אמת.
אם האימות בוצע כהלכה, יפתח לכם ממשק הניהול אך, תצטרכו לחכות מספר ימים עד שיאספו מספיק נתונים על האתר שלכם.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.