בית » קידום אתרים בגוגל » אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש (באנגלית: Search Engine Optimization), הוא שם של תהליך שידוע גם בשם הקיצור SEO.
זהו תהליך בו אתה משפר את אתר האינטרנט שלך בכדי להגביר את החשיפה והנוכחות שלו במנועי החיפוש כמו גוגל, בינג, ביידו ומנועי חיפוש נוספים.
למעשה בישראל כאשר אומרים SEO מתכוונים בעיקר לאופטימיזציה של האתר לגוגל, משום שהוא מנוע החיפוש הדומיננטי ביותר (מקור).
המטרה באופטימיזציה למנועי חיפוש היא להגדיל את תנועת הגולשים לאתר באופן כזה שהם יהפכו ללקוחות, קונים או קהל קוראים.
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש? כמה זמן היא נמשכת וכיצד עושים אותה באופן מוצלח?
על כך ונושאים נוספים במידע שלפניכם.

מדוע חשוב שתבצע אופטימיזציה לאתר?

הסיבה לכך שכדאי לך לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש באתר שלך היא משום שכך תוכל לזכות בנתח מתנועה אדירה ואיכותית
גוגל הוא מנוע החיפוש החזק ביותר בשוק מנועי החיפוש.
בישראל גוגל תופסים נתח שוק של 97.86% משוק מנועי החיפוש ונתח שוק של 92.66% בשוק העולמי.
מקורה של מרבית הגלישה באינטרנט הוא מתוצאות החיפוש האורגניות, כ-53.3% מתנועת הגולשים העולמית מגיעה מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
לדוגמה, התנועה מכל הרשתות החברתיות מגיעה רק ל-5% מסה"כ התנועה באינטרנט, קידום ממומן בגוגל (PPC) אחראי ל-15% מסה"כ התנועה.
התנועה האורגנית היא לא רק גדולה יותר, היא גם איכותית יותר לעסקים.
ממצאי סקרים מראים כי 60% מהמשווקים חושבים שקידום אורגני הוא מקור התנועה שמניב את הלידים האיכותיים ביותר.
גם חברות B2B מפיקות פי 2 יותר רווחים בתנועה אורגנית ממנועי חיפוש מאשר כל מקור תנועה אחר. (מקורות: brightedge, hubspot)
עכשיו, כאשר אנו מבינים שהתוצאות האורגניות בגוגל הם כמו זרם אדיר של גולשים שיכולים להפוך ללקוחות משלמים, אז נשאלת השאלה לאן מגיע הנחשול הזה? מי האתרים שנהנים ממנו?
נתונים מראים כי כ-90.63% מדפי התוכן באינטרנט לא מקבלים שום תנועה מגוגל.
5.29% מדפי האינטרנט יקבלו רק 1 עד 10 כניסות בחודש זאת אומרת שרק כ-4% מהדפים יקבלו יותר מ-10 כניסות לאתר בחודש מגוגל.

SEO מספק לך בסיס יציב, מוניטין וזרם קבוע של גולשים

לא רק ש-SEO מייצר תנועה אדירה ואיכותית, היא גם יותר יציבה וברת קיימא.
בכל סוג של פרסום ממומן ברגע שאתה מפסיק לשלם, החשיפה שלך יורדת לאפס.
בכל רשת חברתית שהיא, ברגע שאתה מפסיק לפרסם תוכן חדש, החשיפה שלך יורדת לאפס.
תנועה מרשתות חברתיות היא לא יציבה, לא אמינה ואתה לא יכול לסמוך עליה בכדי לקיים עסק מצליח.
לעומת זאת, SEO מוצלח יוצר זרם קבוע של גולשים מידי חודש שיכנסו לדפי תוכן שיצרת לפני שנה או שנתיים.
קידום אורגני בגוגל עושה עבור משהו נוסף, הוא מעניק לך או לאתר שלך מוניטין ויוצר אמון אצל הגולשים.
קידום אורגני הוא הבסיס האיתן ביותר לפרסום דיגיטלי עבור עסקים.

תהיה שונה ותזכה

אתה קולט שרק חלק קטן מאתרי האינטרנט יזכה בכל התנועה האורגנית האדירה שמגיעה מגוגל?
אם אתה רוצה שהאתר שלך יזכה בנתח האדיר הזה, אתה חייב להיות שונה מיתר ה-95% האתרים והדרך לעשות זאת היא באמצעות SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש).

סוגים שונים של אופטימיזציה למנועי חיפוש

נהוג להבחין ב-3 סוגים שונים של SEO:

  • SEO און פייג': שיפור והתאמה של התוכן באתר לגולשים ולגוגל.
  • SEO טכני: שיפור היבטים טכניים באתר.
  • SEO אוף פייג': חיזוק שם המותג, אמינות, מומחיות וסמכות האתר באמצעות סיגנלים מחוץ לאתר כמו: קישורים מאתרים אחרים, איזכורי המותג באתרים אחרים, חוות דעת חיוביות בגוגל עסקים ובאתרי דירוג אחרים, פעילות ברשתות חברתיות ואמצעים נוספים).

SEO טכני

קידום טכני הוא שיפור אלמנטים טכניים באתר שקשורים לסריקה טובה יותר, מהירות טעינת דפים, חווית המשתמש, נוחות השימוש באתר בניידים, אבטחה ועוד.
ב-SEO טכני אנו נדאג לבנות או לשפר את מבנה האתר באופן שיקל על זחלני מנועי החיפוש לסרוק את האתר ולאתר תוכן חדש, נדאג למבנה קישורים ידידותי, קישורים פנימיים ומבנה מאורגן ושטוח של דפי האתר.
חוויית משתמש טובה היא עקרון מאוד חשוב ב-SEO טכני ולכן חשוב מאוד לדאוג שדפי האתר יטענו בצורה מהירה שתספק חוויית משתמש טובה.
גוגל מדגישים את החשיבות של מדדים כמו המדדים הבסיסיים של חוויית המשתמש (Core Web Vitals), נוחות השימוש בניידים, שימוש בפרוטוקול SSL לאבטחת נתונים, הימנעות ממודעות קופצות וכדומה.
צד טכני נוסף של קידום אתרים טכני הוא הצד של נתונים מובנים או סכמה שמאפשרים לגוגל לזהות בצורה טובה את מה שמתרחש באתר שלנו.
כך לדוגמה סכמה של שאלות ותשובות מאפשרת לגוגל לזהות שמדובר בטקסט של שאלות ותשובות ולעיתים גוגל אף יציגו את המידע מן האתר עצמו בדף החיפוש בצורה של שאלות ותשובות.

SEO און פייג'

כאשר מדובר באופטימיזציה של תוכן באתר, הרי שמטרת השיפור היא להתאים את התוכן בצורה הטובה ביותר גם לגולש וגם למנוע החיפוש.
אם בעבר מקדמי אתרים היו מתאימים את התוכן בעיקר למנוע החיפוש וניתן היה לראות אתרים עם תכנים רבים שנכתבו בלשון עילגת רק בכדי להתאים את מילות המפתח לתוכן, היום תוכן כזה יעלם מתוצאות החיפוש של גוגל.
שימוש בבינה מלאכותית שיפר את היכולת של גוגל להבין טקסטים בצורה מאוד טובה, גם בעברית.
SEO און פייג' בדיוק כפי שהשם מעיד, הוא קידום של כל מה שנמצא בדף התוכן.
כל מה שהגולשים רואים בדף וזה גם מה שמנוע החיפוש "רואה" באמצעות קריאת הקוד.
המטרה באופטימיזציה של התוכן היא לספק תוכן שעונה על צרכי הגולשים עבור ביטויי החיפוש שדרכם הגיעו לדף.

לכן ב-SEO און פייג' נשפר את הדברים הבאים:

אופטימיזציה של תוכן עבור הגולש

  • נייצר תוכן איכותי בתחום שיש לנו מומחיות או ניסיון.
  • נתאים את התוכן למילות מפתח מתאימות.
  • נוודא שהתוכן שלנו ייחודי ומעביר מידע או אופן הצגת מידע בצורה שונה.
  • נדאג שהתוכן הטקסטואלי יהיה נקי משגיאות ויהיה כתוב בצורה ברורה.
  • נדאג שהתוכן יהיה עדכני ויכיל מידע מדויק ואמיתי.
  • נגוון בתוכן ממדיות שונות כמו: סרטונים, תמונות, מחשבונים ועוד.
  • נכתוב תוכן קריא, מחולק לפסקאות באורך ידידותי עם כותרות משנה, טקסט מודגש, רשימות ועוד.
  • והכי חשוב התוכן שלנו צריך להיות טוב יותר משל המתחרים, התוכן שלנו צריך לענות בצורה הטובה ביותר על צרכי הגולש.

אופטימיזציה של תוכן עבור מנועי החיפוש

  • נדאג לתגי TITLE ותג תיאור מטה.
  • נדאג לתגי כותרות שונים (H1-H6).
  • נכתוב תיאור אלט מתאים לתמונות.
  • נדאג שדפי האתר שלנו יציגו תוכן עשיר מדיה כאשר יקושרו ברשתות חברתיות (Open graph ו-twitter Cards metadata)

SEO אוף פייג'

  • בניית קישורים: אחד מהנושאים החשובים והעיקריים בקידום אתרים בגוגל מסוג של אוף פייג' הוא הנושא של בניית קישורים מאתרים חיצוניים אל האתר שלנו.
    לקישורים מאתרים סמכותיים או אתרים בעלי מומחיות בתחומים שמשיקים לתחום שבו אתה עוסק, הם בעלי תועלת רבה.
    קישורים אלו יכולים להביא תנועת גולשים רלוונטית, להעניק סמכותיות לאתר שלך ולגרום לגוגל להחשיב את האתר כבעל מומחיות בתחום.
    הגישה המקובלת בבניית קישורים היא יותר קישורים, אתרים מגוונים, אתרים מתחומים זהים ומשיקים ואתרים סמכותיים (אתרי ממשלה, אוניברסיטאות וכו).
  • פעילות ברשתות חברתיות: פעילות ברשתות חברתיות כמו פרסום פוסטים מעניינים, טיפים וכדומה עם קישורים לאתר שלך, יכולים להביא לך תנועת גולשים ולחזק את שם העסק. חשיפה ליותר אנשים תגרום להם לחפש אותך יותר בגוגל וזה יחזק את שם המותג שלך.
  • כתבות יחסי ציבור: פרסום כתבות בעיתונים, מקומונים ואתרים בתחומים זהים או משיקים יכולים לנתב תנועת גולשים רלוונטית ולחזק את שם המותג בעיני הגולשים.
  • חוות דעת חיוביות באתרי דירוג: חוות דעת חיוביות באתרי דירוג כמו אינדקס העסקים של גוגל ישפרו את מיקום הפרופיל העסקי שלך בתוצאות המקומיות בגוגל. סביר להניח שגוגל יודעים לסרוק גם אתרי דירוג מוכרים וסמכותיים אחרים ולשאוב מהם את המידע.
  • הפצת תוכן: יצירה והפצה של תכנים כמו: תמונות, סרטונים, פודקאסטים, כתבות אורח באתרים אחרים כל אלה יכולים לחזק את שם המותג ולבסס את המוניטין שלכם גם בגוגל.

לחלק גדול מהפרמטרים הללו של חיזוק שם המותג אין השפעה ישירה על הדירוג בגוגל אך, סביר להניח שתהיה לכך השפעה עקיפה.
ברגע ששם המותג של העסק שלך יתחזק, יותר אנשים יחפשו אותו בגוגל, מה שיגרום לגוגל להכיר בעובדה שהמותג שלך חזק יותר משל אחרים ולכך עשויה להיות השפעה גם על הדירוג.
כמובן שמידת עבודת האופטימיזציה ואופייה, משתנה בהתאם לסוג האתר ולתחום כך לדוגמה לא נתחיל לפרסם כתבות יחסי ציבור רבים עבור אתר לעסק של בניית ציפורנים בעפולה.
בקידום אתרים לעסקים קטנים ניישם את עבודת האוף פייג' באופן שונה מאשר בקידום אתר בגוגל לעסק בינוני או גדול.

איך עושים SEO שמנצח?

חשוב מאוד לזכור ש-SEO הוא תחרות בין אתרים על תנועה, חשיפה ודירוג בביטויי חיפוש רלוונטיים.
המנצח יהיה מקדם האתרים שיצליח לספק את התוכן הטוב ביותר לגולשים, זה שגוגל יעריך כסמכותי יותר, אמין יותר ובעל מומחיות רבה יותר בתחום.
ולכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש היא לא רשימה של משימות שגומרים ואפשר לשבת לנוח.
אופטימיזציה היא תהליך מתמשך שבו אתם תמיד צריכים לשפר את התוכן, לחזק את שם המותג ולהגביר את המהימנות והמומחיות שלכם בעיני הגולשים וגוגל.
האתר שלכם תמיד צריך להיות טוב יותר מאתרים אחרים בכדי לקבל יותר תנועה ודירוג גבוה יותר.

עכשיו כשהבנת מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש אתה מוזמן ליצור איתי קשר ונתחיל להזניק את האתר שלך קדימה לפני המתחרים שלך 😉.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

שאלות נפוצות

מה עלות קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:

נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.

כיצד ניתן לדעת מה עוצמת התחרות?

בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בגוגל לבד בחינם?

כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.

כיצד לבחור מקדם אתרים מקצועי?

מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן