כאשר מדברים על קידום אורגני (SEO), הכוונה היא בעיקר לקידום בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.
דף תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל מהווה את מקור התנועה החזק והגדול ביותר לאתרי אינטרנט שונים.
בכדי להשיג נתח מהתנועה האורגנית בגוגל, אתם צריכים לקדם את האתר שלכם.
אם אתה רוצה שהאתר שלך יתקדם, אתה צריך אתר יותר טוב מהאתרים של המתחרים שלך.
בכדי שהאתר שלך יהיה יותר טוב מהאתרים של המתחרים שלך, אתה צריך לשכור מקדם אתרים שהוא טוב יותר מהמקדמים של המתחרים שלך.
בתחומים תחרותיים אתה גם צריך להקציב למקדם האתרים שלך, תקציב שהוא שווה או גבוה יותר מזה של המתחרים שלך (אם הם התחילו לפניך).
שאלת השאלות היא איך מוצאים חברה לקידום אורגני או פרילנסר שיספקו את הסחורה ויזניקו אתה האתר שלך קדימה.
בדף זה תמצא מידע שיסייע לך להבין את המהות של קידום אורגני וכיצד לבחור נכון מבין שלל חברות קידום אורגני שקיימות בשוק.
מדוע קידום אורגני חשוב כל כך לאתר שלך?
איך אומרים "תמונה אחת שווה אלף מילים", במקרה הזה לא צריך תמונות או מילים בשביל להבין, רק להתבונן במספרים (מקורות: brightedge, hubspot) מדוע קידום אורגני בגוגל כל כך חשוב לך כבעל עסק:
- תנועת הגולשים מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל נאמדת ב-53.3% מסה"כ כל התנועה באינטרנט.
- התנועה האורגנית מכל הרשתות חברתיות מגיעה רק ל-5% מסה"כ כל התנועה באינטרנט.
- התנועה מקידום ממומן בגוגל מגיעה ל-15% מסה"כ התנועה באינטרנט.
- חברות B2B מפיקות מתנועה אורגנית פי 2 יותר רווחים מאשר כל מקור תנועה אחר.
- 60% מהמשווקים מציינים את הקידום האורגני כמקור התנועה שמניב את הלידים האיכותיים ביותר לאתרים שהם משווקים.
המספרים הללו מראים חד וחלק שהתנועה האורגנית מגוגל היא מקור התנועה החשוב ביותר לכל עסק.
קידום אתר בגוגל מאפשר לך חשיפה גדולה יותר ואיכותית יותר משום שאתה יכול לפנות לקהל יעד יותר ממוקד.
לכן, אם אתה רוצה להזניק את העסק שלך קדימה, אל תשאיר את נתחי התנועה הטובים ביותר למתחרים שלך, אתה צריך להיכנס למרוץ הקידום האורגני.
העיקרון החשוב בקידום אורגני
בגדול, העיקרון של קידום אורגני הוא לספק תוכן שיענה בצורה הטובה ביותר על צרכי הגולשים שמחפש ביטוי חיפוש מסוים.
אם אדייק יותר, ביטויי החיפוש שאתה צריך לכוון אליהם, צריכים להיות כאלה שמאפיינים את הגולשים עם הסיכוי הטוב ביותר לרכוש את השירות או המוצר שלכם.
לדוגמא: אם אתה עורך דין פלילי שנותן שירות באזור המרכז, הרי שגולשים שמחפשים ביטוי כמו: "עורך דין פלילי במרכז", הם קהל יעד מתאים לשירות שאתה מציע.
ביטוי כמו "עורך דין פלילי במרכז" הוא ביטוי שמאפיין "לקוחות עם היד על הארנק" זאת אומרת, לקוחות עם כוונת רכישה.
יש המון ביטויי חיפוש נוספים אחרים שיכולים אף הם להתאים לגולשים עם סיכוי גבוה לרכוש את השירות או המוצר שאתה מציע, תפקידו של מקדם האתרים הוא לאתר אותם.
ככל שהאתר שלך יהיה מדורג גבוה יותר בכמה שיותר ביטויי חיפוש רלוונטיים, כך הוא יקבל יותר תנועת גולשים שיהפכו ללקוחות.
להלן מספר עקרונות חשובים לקידום אתרים אורגני מוצלח:
- מחקר מילות מפתח: במחקר אתה מוצא את ביטויי החיפוש שמאפיינים את קהל היעד שאתה רוצה להיחשף בפניו.
- תוכן הוא המלך: כמה שתיצור יותר תוכן והתוכן יענה בצורה הטובה ביותר על צרכי הגולש שחיפש ביטוי מסוים, כך יגדלו סיכויי האתר שלך לקבל דירוג גבוה בגוגל.
- תוכן מותאם למנועי חיפוש: אחרי שכיוונת לגולשים המתאימים באמצעות מילות מפתח מתאימות וסיפקת להם את התוכן המתאים, עכשיו אתה צריך להתאים את התוכן שלך למנועי החיפוש. אתה צריך לוודא שגם אלגוריתם הדירוג של גוגל יאבחן את התוכן שלך כתוכן המתאים ביותר לביטוי החיפוש שאליו כיוונת.
למה הדגשתי את הביטוי "התוכן המתאים ביותר"?
משום שקידום אתרים אורגני בגוגל זה תחרות בין האתר שלך לבין האתר של המתחרים שלך.
מי שיסומן על ידי האלגוריתם של גוגל כאתר שמציע את התוכן שנותן את המענה הטוב ביותר לגולש, יהיה ראשון.
קידום אתרים זו תחרות
אחד הדברים החשובים ביותר שאתה צריך להבין כאשר אתה בוחר בחברת קידום אורגני, שקידום אורגני זה תחרות בין אתרים.
ככלל אצבע אפשר לומר שככל שאתה תשקיע יותר בתחרות הזו, אתה תצליח יותר וככל שתשקיע פחות, יגדלו סיכוייך להיכשל.
מתי בכל זאת אפשר להצליח מבלי להשקיע הרבה?
בתחומים שהם לא תחרותיים, אפשר להצליח גם בלי השקעה רבה.
אם בתחום שלך יש אתרים שלא משקיעים כלל או משקיעים מעט בקידום אורגני, תוכל לבלוט מעליהם גם עם תקציב קטן.
לכן, כאשר אתה מחפש חברת קידום אורגני שתזניק לך את האתר קדימה, אתה צריך מראש לדעת שללא תקציב מתאים, ההצלחה לא תגיע.
באיזו חברת קידום אורגני כדאי לך לבחור?
- בחר חברת קידום או מקדם פרילנסר ששמעת עליהם המלצות ממכרים שמבינים עניין.
- בחר בחברת קידום שמאפשרת לך יציאה מהחוזה בכל עת.
- בחר במקדם אתרים שמראה לך שינוי והתקדמות בכל שבוע או חודש שעוברים.
- בחר במקדם אתרים שמבטיח לך אסטרטגיית קידום שמתאימה למטרה "מקסימום תנועה רלוונטית במינימום עלות".
- בחר במקדם אתרים שאומר לך אתה יכול להתחיל בתקציב נמוך ולהגדיל בהמשך בהתאם לתנאי התחרות בתחום.
- בחר בחברות קידום אורגני שאומרות לך שאין שום דרך להבטיח לך עליה מהירה של האתר שלך בתוצאות החיפוש.
- בחר במקדם אתרים אנושי שמקדם אתרים לאנשים ויודע להתאים אותם לגוגל.
באילו חברות קידום אורגני לא כדאי לך לבחור
- אל תבחר בחברות ששמעת עליהם חוות דעת שליליות
- אל תבחר במקדמים שמחייבים אותך לתקופת זמן קצובה מראש.
- אל תבחר במקדם אתרים שאומר לך חכה 3 חודשים בכדי לראות התקדמות.
- אל תבחר במקדם אתרים שנוקט באסטרטגיית קידום של קבלן מאמרים, קישורים או מילות מפתח – כזה שמגדיר מראש את קידום האתר שלך באופן הבא: אני מקדם אותך ב-X מילות מפתח, כותב לך X מאמרים ובונה לך X קישורים לאתר.
- אל תבחר בחברות קידום אורגני שמציעות לך קידום אתרים זול.
- אל תבחר בחברות קידום אורגני שמבטיחות לך תוצאות מהירות.
- אל תבחר בחברות שמציעות לך חרטא בשקל מצופה במילים מתוחכמות כמו: "קידום בעזרת בינה מלאכותית" "קידום אורגני באמצעות בוטים" וכדומה
עכשיו כשהבנת מה זה קידום אתרים ואיך לבחור מקדם אתרים, אתה מוזמן ליצור איתי קשר 😉.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744
אני רוצה ייעוץ חינם
שאלות נפוצות
קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:
נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.
בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.
כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.
מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.