שמעת שקידום אתרים יכול לעזור לעסק שלך לצמוח ולהצליח אבל, לא ברור לך איך?
אתה רואה שהמתחרים שלך עובדים חזק באינטרנט והולך להם ואתה רוצה גם.
אתה מבין שהעולם השתנה והיום זה לא מספיק לפרסם את העסק שלך בפליירים או ברדיו.
אתה רוצה להזניק את העסק שלך קדימה עם יותר לקוחות ולבנות מוניטין ומיתוג חזקים יותר?
אם כך, קח לך דקה שתיים וקרא מה זה קידום אתרים באינטרנט וכיצד קידום כזה יכול להזניק את העסק שלך להצלחה.
או שאתה יכול פשוט לדבר איתי
סוגי פרסום שונים באינטרנט
להלן הסבר תמציתי על סוגי הפרסום השונים באינטרנט.
קידום במנועי חיפוש (SEO)
זהו סוג של קידום המכונה גם קידום אורגני. מאחר וגוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר, הקידום מכוון בעיקר לגוגל.
בקידום אתרים בגוגל, מקדם האתרים דואג לכך שגוגל שגוגל ידרג את תוכן האתר במקומות העליונים במטרה להשיג תנועה רבה ואיכותית (לחץ למידע נוסף על קידום אורגני).
קידום ממומן
קידום ממומן נעשה אף הוא בעיקר באמצעות מודעות פרסום בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
בשונה מקידום אורגני בתוצאות האורגניות, בקידום ממומן בעל האתר משלם פר לחיצות גולשים על המודעות (פרסום זה מכונה PPC שפירושו Pay Per Click).
בקידום ממומן גוגל מאפשרים לבעלי אתרים לפרסם במודל PPC ברשת המדיה שלהם (מכונה GDN) שכוללת נכסים שונים כמו: יוטיוב, ג'ימייל ואתרים שותפים.
שיווק ברשתות חברתיות
שיטת השיווק ברשתות חברתיות נקראת גם בשם הקיצור SMM עבור Social Media Marketing.
יותר ויותר אנשים מבלים יותר מזמנם ברשתות חברתיות כמו: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין, טיקטוק ועוד.
פרסום ברשתות חברתיות דומה לסוג של פרסום "מפה לפה" רק שמדובר במדיה אלקטרונית שמעצימה את הפרסום.
כמו כן, הרשתות החברתיות אוגרות מידע על הגולשים שלהם והן מאפשרות למפרסמים לאתר את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם בעזרת המידע הזה בצורה טובה יותר.
פרסום במובייל
בפרסום זה נעשה שימוש בהודעות SMS בכדי להגיע לקהל היעד המתאים.
את מספרי הטלפון לשליחת הודעות משיגים המפרסמים באמצעות בניה של מאגרי מידע של קהל לקוחות פוטנציאלי.
את המידע על הלקוחות משיגים מלקוחות עבר, פרסום ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש ועוד.
פרסום באמצעות תוכן
בפרסום באמצעות תוכן הוא פרסום שנעשה באמצעות כתבות, סרטונים פודקאסטים וכדומה.
אתרים גדולים וחשובים כמו אתרי עיתונות אלקטרונית, מקומונים ועוד מציעים פרסום של "תוכן מקודם".
חברות כדוגמת אאוטבריין וטאבולה מאפשרות לבעלי אתרי תוכן גדולים להציב מודעות פרסום באתרים שלהם.
וכמו כן, הן מספקות מערכת לבעלי עסקים שמאפשרת להם לפרסם את העסקים שלהם באותם אתרי התוכן שברשת.
שיווק באמצעות מיילים
שיווק באמצעות אי מיילים היא אחת מטכניקות השיווק הדיגיטלי הוותיקות ביותר.
מה שעושה אותה למצליחה היא העלות הנמוכה של שליחת מייל.
בשיטת שיווק זו שולחים חומר פרסומי לרשימת תפוצה גדולה של אנשים שעשויים להיות קהל היעד של העסק המפרסם.
למרות שמרבית האנשים לא מתייחסים למיילים שיווקיים עדיין כמות המיילים העצומה שנשלחת מצליחה לייצר כמות רבה של מכירות.
שיווק שותפים
שיווק שותפים נעשה באמצעות מובילי דעה אינטרנטיים או פשוט אנשים שממליצים לחברים שלהם ובעלי אתרים המעוניינים בהפקת רווח מהתוכן שהם מספקים.
בין החברות הגדולות ביותר, חבות לא מעט מההצלחה שלהם לשיווק שותפים, חברות כמו: אמאזון, איביי, עלי אקספרס, אייהרב ועוד.
בשיטה זו עסקים מאפשרים לאנשים להיות מפרסמים של מוצרים ושירותים.
השותף מקבל קישור או קוד ייחודי שבאמצעותו הוא מפנה אנשים לרכוש את מה שהעסק מציע.
בשיווק שותפים, השותף מקבל עמלה על כל מכירה שבוצעה באמצעותו.
קיימות מערכות חכמות של שיווק שותפים המספקות מידע גם לשותף וגם לעסק על כל נתוני המכירות ומי מכר מה וכמה.
מערכות של שיווק שותפים מתאימות גם לעסקים קטנים ולא רק לחברות גדולות.
איזה סוג פרסום מתאים לעסק שלך?
קידום אתרים באינטרנט הוא תחום עשיר ומגוון עם ערוצי פרסום ושיווק רבים.
לעסקים שונים יש צרכים שונים ויכולות להיות מספר דרכים וערוצים שיווקיים להשיג יותר לקוחות.
בכדי לדעת איזה סוג של קידום אתרים באינטרנט מתאים לעסק שלך, אני צריך לאבחן ולבדוק את מאפייני העסק שלך.
דבר איתי ונראה מה מתאים לך.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.
שאלות נפוצות
קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:
נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.
בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.
כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.
מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.