בית » קידום אורגני מול קידום ממומן

קידום אורגני מול קידום ממומן

קידום אורגני מול קידום ממומן

אם יש לך עסק מקוון כמו חנות או שאתה נותן שירות כלשהו ללקוחות, קידום אורגני בגוגל הוא אחד האפיקים השיווקיים החשובים ביותר להשיג יותר קונים ויותר לקוחות לעסק שלך.
מחקרי שוק מראים שגוגל הוא המקור העיקרי לזרימה של לקוחות לאתרי אינטרנט של עסקים.
גוגל מזרים פי 8 יותר גולשים לעסקים מאשר רשתות חברתיות.
אומנם, יש הבדלים בתנועה שמגיעה מגוגל בתחומים שונים, ישנם תחומים כמו בריאות ורפואה, תיירות ותחומים פיננסים שמסתמכים יותר על גוגל כאפיק של זרימת לקוחות ויש תחומים כמו תחומי טכנולוגיה, כושר ונדל"ן שמסתמכים פחות על גוגל.
אך, חשוב להבין בתחומים שפחות מסתמכים על גוגל מדובר עדיין בכמות משמעותית של כ-45.74% מהתנועה ובתחומים שיותר מסתמכים על גוגל מדובר אפילו על 87.5% מהלקוחות שמגיעים מגוגל.
אין ספק שגוגל הוא עמוד התווך החשוב ביותר להצלחה של כל עסק ובכל תחום.
במיוחד לאחר הקורונה, בעלי עסקים רבים מבינים היום שללא נוכחות טובה בגוגל, יהיה להם קשה לשרוד אל מול המתחרים שלהם.

איך התנועה מגיעה מגוגל לאתר האינטרנט של העסק?

שתי הדרכים העיקריות לקבל תנועה מגוגל לאתר שלך הן:

  1. קידום אורגני
  2. קידום ממומן

אנשים משתמשים בגוגל בכדי לחפש מידע על מוצרים, נותני שירותים, מידע כללי, מידע מדעי וסוגים רבים ושונים של מידע.
כאשר גולש מחפש ביטוי כלשהו כמו לדוגמא "אינסטלטור בתל אביב" גוגל מציג לגולש שלל של תוצאות, חלק מהן הן מודעות ממומנות וחלק אחר הן תוצאות אורגניות.
בקידום ממומן אתה משלם לגוגל עבור תנועה לאתר שלך, שמגיעה מהמודעות הממומנות שבדף החיפוש של גוגל.
בקידום אורגני, גוגל מפנה אליך גולשים מדף החיפוש שלו בחינם ובתנאי שאלגוריתם של מנוע החיפוש מדרג את האתר שלך כמקור מידע מתאים למה שהגולש מחפש.
בשנת 2016 פורסם בביזנס אינסיידר כי כמות התנועה לאתרים מסחריים מתוצאות אורגניות היא כמעט פי 10 מאשר כמות התנועה מקידום ממומן.
אין ספק שקידום אתרים אורגני בגוגל הוא בעל החשיבות הרבה ביותר בתנועה מסחרית לאתר.

מה זה קידום אורגני?

כאשר גולש מחפש ביטוי כלשהו, גוגל מציג לגולש שלל של תוצאות אורגניות המסודרות במספר דפים, כאשר בכל דף יש בדרך כלל 10 תוצאות אורגניות שמגיעות מאתרי אינטרנט שונים.
התוצאות מסודרות בסדר יורד מהתוצאה הראשונה בדף הראשון שהיא הכי רלוונטית לביטוי שנשאל.
תוצאות פחות רלוונטיות יוצגו במקום נמוך יותר בדף התוצאות וגם בדפים מרוחקים יותר (לדוגמה דף מספר 2 או דף מספר 4).
לדירוג האתרים השונים והמיקום שלהם בדף תוצאות החיפוש יש משמעות רבה לגביי התנועה שתגיע לאתרים השונים.
מחקרים מראים כי התוצאה האורגנית הראשונה תקבל כ-34% מתנועת הגולשים בביטוי מסוים.
התוצאה השנייה תקבל רק 17% מהתנועה ואילו תוצאה 3 תקבל רק 11% מהתנועה שזה פי 3 פחות מהמקום הראשון.
תוצאות נמוכות יותר או כאלה בדפי חיפוש רחוקים יותר, יקבלו עוד פחות תנועה ואפילו לא יקבלו שום תנועה.
לכן, הדרך להתברג בתוצאות הראשונות של תוצאות החיפוש בגוגל היא לבצע קידום אורגני לאתר.

בתמונה מסומנות דוגמאות של תוצאות אורגניות

תוצאות אורגניות בדף תוצאות החיפוש
תוצאות אורגניות בדף תוצאות החיפוש

מה זה קידום ממומן?

כפי שציינתי קודם לכן, בקידום ממומן אתר העסק שלך יכול להופיע במודעות הממומנות שבדף החיפוש של גוגל.
גם במודעות הממומנות הללו יש דירוג שקובע את המיקום של המודעות במקומות בולטים יותר או פחות עם הבדלים בכמות התנועה.
דירוג המודעות הממומנות נקבע על פי איכות, רלוונטיות ובעיקר על פי המחיר שאתה מוכן לשלם בכדי להופיע במודעה עליונה יותר, שתביא לך יותר תנועה.
גוגל מספקים למפרסמים פלטפורמה שמאפשרת להם ליצור מודעות, להקצות תקציב, לקבוע מחיר פר קליק, הם מספקים כלי מדידה שמאפשרים לבדוק את יעילות הפרסום הממומן ואף לייעל אותו יותר.
כמות התנועה שתקבל לאתר שלך מקידום ממומן תלויה בתקציב הכספי שהקדשת לכך.

בתמונה מסומנות דוגמאות למודעות ממומנות

מודעות ממומנות בדף תוצאות החיפוש
מודעות ממומנות בדף תוצאות החיפוש

איזה קידום עדיף, אורגני או ממומן?

לשני סוגי הקידום יש מאפיינים שונים והדרך הנכונה לעשות בהם שימוש היא להבין את אותם המאפיינים ולהתאים אותם לצרכי העסק שלך.

זמן

בקידום ממומן ניתן לראות תוצאות ותנועת גולשים מגוגל באופן מידי.
קידום אתרים אורגני הוא תהליך שדורש זמן רב יותר עד לקבלת תוצאות.

עלות

מחיר התנועה שמגיעה מקידום ממומן הוא גבוה יותר מאשר בקידום אורגני.

מוניטין

תוצאה אורגנית מוערכת על ידי הגולשים כתוצאה מהימנה ורלוונטית יותר מאשר תוצאה של קידום ממומן.
מיקום גבוה בתוצאות האורגניות מקנה לעסק תדמית של אוטוריטה בתחום בעיני הגולשים.

יחס המרה ROI

תנועת הגולשים שמגיעה מהתוצאות האורגניות היא בעלת יחס המרה (החזר השקעה) גבוה יותר מאשר תנועת הגולשים שמגיעה מהקידום הממומן.

קהל יעד ממוקד יותר

בקידום אורגני ניתן להגיע לקהל יעד ממוקד ורלוונטי יותר למוצרים או לשירותים של העסק וזו כנראה גם הסיבה שיחס ההמרה באורגני הוא גבוה יותר.

קבלת מידע על ביטוי מפתח מתאימים

קידום ממומן מאפשר לבעל העסק לקבל מידע חשוב על ביטויים ממירים או בעלי תנועה באופן מיידי ולכן, קידום ממומן יכול לסייע למאמצי הקידום האורגני.

תקציב ברור וידוע שיכול להתאים לכל כיס

בקידום ממומן לבעל העסק יש יכולת שליטה מלאה על ההוצאות בשל תנועה ממומנת.
זאת אומרת, הוא יכול לחשב את עלות התנועה, יחס ההמרה ולדעת ברמה גבוהה של וודאות כמה עולה לו להשיג כל לקוח.
בקידום אתרים אורגני רמת הוודאות לגביי עלויות התנועה היא הרבה יותר נמוכה מאשר בממומן.
כמו כן, השיווק הממומן מתאים לכל תקציב במיוחד אם מדובר בבעל עסק קטן שמעוניין לשווק את עצמו בממומן.

שילוב של קידום ממומן ואורגני

שילוב שני סוגי הקידום צריך להתבצע בהתאם לצרכי העסק.
לדוגמה במקרה של עסק קטן עם תקציב דל ואתר אינטרנט עם כמות תוכן מועטה, נרצה להתחיל בקידום ממומן, לקבל לידים, לייצר מכירות ולאסוף מידע על ביטויי מפתח חשובים שיסייעו לנו בקידום אורגני לאחר מכן.
בעסק גדול יותר, נרצה להשקיע גם בקידום ממומן וגם באורגני.
רוצה לדעת איזו אסטרטגיית קידום תהיה טובה לעסק שלך?
מלא פרטים כאן בטופס ואנו ניצור אתך קשר בהקדם.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

שאלות נפוצות

מה עלות קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:

נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.

כיצד ניתן לדעת מה עוצמת התחרות?

בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בגוגל לבד בחינם?

כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.

כיצד לבחור מקדם אתרים מקצועי?

מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן