אל תבזבז את כספך על קניית קישורים לקידום אורגני בגוגל

Posted by

אחת הטקטיקות הידועות בקידום אתרים אורגני, היא קניית קישורים חיצוניים.
קניית קישורים לקידום היא פרקטיקה מאוד ידועה ושכיחה שכבר קיימת שנים רבות ויש לא מעט ספקי שירותים המציעים שירות של קניית קישורים לקידום אורגני בגוגל.
ספקי קישורים כאלה בדרך כלל משווקים את הקישורים שהם מוכרים, כאמצעי שיזניק כל אתר למקומות הראשונים בגוגל.
נשמע טוב לא? אך האם באמת קניית קישורים לקידום היא כלי הכרחי לקידום האתר?
לדעתי, קניית קישורים לקידום אורגני זה בזבוז כסף ועדיף להשקיע באמצעים אחרים שמעניקים ערך לאתר ולגולש.

מה קרה פתאום שאני כותב על קניית קישורים לקידום?

SEO (קידום אורגני) הוא תחום מתפתח וכל כך משתנה עד כדי כך ששימוש בטקטיקות קידום שהזניקו את האתר בעבר לראש תוצאות החיפוש, היום אותן הטקטיקות עלולות להוריד את האתר למטה.
לכן, אני מקפיד להתעדכן בחדשות SEO ואחד האתרים החדשותיים שאני מעיין בהם הוא Search Engine Journal.
בכתבה שפורסמה במגזין, פורסם כי איש SEO בשם פאטריק סטוקס צייץ ב-X (לשעבר טוויטר) כי גארי אילייס (Gary Illyes) מגוגל אמר בכנס SEO שנערך בבולגריה כי לגוגל יש פחות צורך בקישורים בכדי להעריך את התוכן באתרים השונים וכי עם השנים החשיבות של קישורים לאתר ירדה.
גארי אילייס הגיב לציוץ בתגובה הבאה: "לא הייתי צריך לומר את זה… לחלוטין לא הייתי צריך לומר את זה", רבים מהגולשים הבינו את תגובתו של גארי אילייס כאישור לציטוט שלו.
גארי אילייס הוא אדריכל תוכנה בכיר בגוגל בצוות איכות החיפוש. ידוע בעיקר בזכות תפקידו המכריע בפיתוח וקידום אלגוריתמי החיפוש של גוגל, תוך התמקדות במיוחד בתחומים כמו חוות קישורים, תוכן באיכות נמוכה וספאם.
דבריו של גארי אילייס חיזקו אצלי את התחושות שלי, שקישורים חיצוניים הופכים לפחות ופחות חשובים בקידום האתר.

ההיסטוריה של קישורים לקידום אתרים

מנוע החיפוש של גוגל כבש את שוק מנועי החיפוש בגלל היכולת שלו לדרג את איכות התוכן על פי ניתוח הקישורים בין דפי האינטרנט השונים.
האלגוריתם הדירוג נקרא PageRank והוא היה ידוע כאחד הפקטורים החשובים ביותר לדירוג האתר בגוגל.
הרעיון של שימוש בקישורים כאמצעי להעריך את איכות התוכן מבוסס על העיקרון שקישור לדף כלשהוא לדף אחר הוא סוג של הצבעת אמון בתוכן הדף.
אלגוריתם הפייג'ראנק לקח בחשבון את כמות הקישורים, חשיבותם, הרלוונטיות שלהם לנושא הדף המקושר וסמכותיות הדף.
בזמנו לכל דף היה ציון שחושב על פי האלגוריתם וניתן היה להוריד סרגל כלים שהיה מציג את ציון הפייג'ראנק של כל דף אינטרנט.
השימוש באלגוריתם הפייגראנק הוכיח את עצמו בתחילת הדרך ככלי חשוב לדירוג התוכן אך, מהר מאוד מקדמי אתרים החלו לנצל את הכלי לרעה בכדי להשפיע על גוגל לדרג את האתרים שלהם במיקומים גבוהים יותר.
קניית קישורים לקידום הפכה לטקטיקה שכיחה, אתרים עם ציון פייגראנק גבוה מכרו קישורים בכסף רב.
קישורים לקידום אתרים נמכרו אפילו מדפי אינטרנט האוניברסיטאות ואתרים ממשלתיים שזכו לציוני פייג'ראנק גבוהים.
גוגל בתגובה הסתירו את ציוני האתרים אולם, זה לא ממש עזר, מקדמי אתרים ובעלי אתרים המשיכו בקניית קישורים מאתרים סמכותיים כדוגמת אתרים ממשלתיים, אוניברסיטאות, עיתונים מקוונים ועוד.
גם היום אפשר לקנות קישורים מרשתות אתרים פרטיות, מקומונים, אתרי נישה שונים, פורטלים ואפילו מאתרי חדשות רציניים כמו מאקו, כלכליסט, גלובס ועוד.

כמה עולים קישורים לקידום?

בארץ פועלים מספר ספקים העוסקים במכירת קישורים לקידום כגון: bestlinks.co.il, linkandgo.co.il, buypost.co.il וספקים רבים נוספים.
חלק מהם פועלים כמתווכים המספקים פלטפורמה המתווכת בין בעלי אתרים לבין מקדמים המעוניינים לרכוש קישורים.
אחרים מהספקים מנהלים רשתות אתרים פרטיים הבנויים על דומיינים פגי תוקף והם מציעים קישורים לקנייה מאתרי הרשת.
רבים ממקדמי האתרים המובילים בארץ עוסקים במכירת קישורים לקידום ומרוויחים מכך כסף רב.
מחירי קישורים לקידום נעים בין 100 ש"ח ועד 10,000 ש"ח לקישור מאתר חדשות כמו פורבס.

כיצד נקבע מחיר קישור?

מחיר קישור לקידום תלוי במספר גורמים:

  • אתרים חשובים וסמכותיים בעלי ערך: יש חברות המציעות קישורים לקנייה מאתרי חדשות כמו: מאקו, פורבס, כלכליסט, גלובס, וואלה ואתרים נוספים. מדובר באתרי חדשות גדולים עם מיליוני גולשים המספקים ערך לגולשים ומכירת הקישורים באתרים הללו נעשית בעיקר באמצעות מתווכים.
    מחיר קישור מהאתרים הללו יעלה מעל 1,000 ש"ח ועד 10,000 ש"ח.
  • אתרי נישה בעל ערך: קישורים מאתרים בעלי ערך עם כמות תנועה קטנה יותר, יעלו בטווח של 400 ש"ח עד 1,000 ש"ח. מדובר באתרים כמו: 0404, חדרי חרדים, ערוץ 7, news 1, hon.co.il ואתרים דומים נוספים.
  • אתרים מרשתות אתרים פרטיים: להערכתי, מרבית הכסף שמושקע בקניית קישורים לקידום, מגיע לבעלי רשתות אתרים פרטיים שמפעילים אותם. מדובר במקדמי אתרים, חברות קידום או ספקים יעודיים כמו: נתן יגודין, עשהאל, דניאל זריהן וספקים נוספים.
    מחיר הקישורים האתרי הרשתות הללו נע בין 100 ש"ח ועד 400 ש"ח. המחיר נקבע בדרך כלל על פי מדד כמו DR שהוא שם קיצור ל-Domain Rating.
    מדד ה-DR הוא מדד שפותח על ידי הכלי ahrefs ומטרתו לדרג את פרופיל הקישורים של אתרים. המדד מיוצג על ידי ציון בטווח ערכים מאפס ועד 100 מחושב על פי גורמים כמו: כמות הקישורים שהדומיין מקבל, איכות האתרים המקשרים לדומיין, סוג הקישור (dofollow, nofollow) ופרמטרים נוספים.
    ככל שאתר מסויים יהיה DR גבוה כך, מחיר קישור ממנו יהיה גבוה יותר. אך זה לא הפרמטר היחידי, כאשר מקדמי אתרים קונים קישורים הם גם בודקים דברים נוספים כמו ביצועי האתר בחיפוש, כמות הכתבות באתר ואיכותם וכדומה.
    אתרים ברשתות פרטיות בדרך כלל בנויים על דומיינים שבעבר היו אתרים סמכותיים שתוקפם פג והם נרכשו על ידי בעלי רשתות האתרים שהקימו על גביי הדומיינים הישנים אתרים חדשים.
    מסיבה זו, לאתרים רבים ברשתות הפרטיות יש DR מאוד גבוה והם זוכים לקישורים איכותיים רבים.

בכל סוגי האתרים השונים רכישת הקישור מתבצעת באופן כזה שספק השירות כותב כתבה ומגוף הכתבה יוצא קישור או שניים לאתר היעד של הקונה.

כדאי או לא כדאי לקנות קישורים לקידום?

לדעתי, לא!
במקום להשקיע אלפי שקלים על קניית קישורים שלא מועילה בדבר לאתר שלך, השקע את הכסף הזה ביצירת אתר עם ערך מוסף לגולש.
לא רק שטקטיקה של קניית קישורים לא מוסיפה ערך לאתר, היא עלולה לבזבז את המשאבים שלך מבלי לשפר את הדירוג ואפילו לגרום להענשה של האתר.
גוגל במשך שנים משקיעה מאמצים באיתור קישורים קנויים ובמקרים מסויימים אתרים נענשים ובמקרים אחרים לקישור הקנוי לא יהיה שום ערך והקונה יבזבז את כספו לשווא.
קישורים מרשתות פרטיים בנויים בדרך כלל על דומיינים פגי תוקף והאתר החדש שהוקם עליהם כלל אינו עוסק בתחום בו עסק האתר הקודם. לאתרים כאלה יש מאפיינים נוספים ולכן קל לעלות עליהם.
בעדכון האחרון גוגל הודיע כי חלק מעדכון הספאם שלהם יעסוק באתרים שנבנו על דומיינים פגי תוקף.
גם אם קניית קישורים עדיין מסייעת במשהו, הרי שעם הזמן החשיבות של קישורים כאמצעי להעריך את איכות התוכן באתר המקושר תרד.
כל מי שנחשף לעולם ה-AI, רואה כיצד שירותי בניה מלאכותית מסוגלים לסכם לכתוב ולייצר תכנים איכותיים אפילו בעברית. אין ספק שיכולת הערכת התוכן של גוגל היא הרבה יותר טובה ממה שהיה בעבר ולכן גם זקוקה פחות לאמצעי כמו קישורים בכדי לאתר תכנים איכותיים. קניית קישורים היא טקטיקה ישנה שתבזבז לכם משאבים, תגרום לכם לעבוד פול גאז בניוטרל ובמקרה הגרוע אף תגרום להסרת האתר מהאינדקס של גוגל.

אז למה כולם קונים קישורים לקידום?

  • אנשים רבים קונים קישורים לקידום, כי פעם זה עבד טוב והם חושבים שזה עדיין עובד טוב.
  • מקדמי אתרים ידועים הנחשבים כמובילי דעה, הם בעלי רשתות אתרים המציעים קישורים למכירה ויש להם אינטרס ברור לקדם את הרעיון שקניית קישורים לקידום אורגני "זה הדבר הכי טוב" שאתם יכולים לעשות עבור האתר שלכם
  • כי זה קל יותר לקנות כמה קישורים מאשר לחשוב באופן יצירתי, כיצד להעניק ערך רב לגולש באתר.

השקיעו באתר שנותן ערך לגולש

במקום לבזבז את הכסף על קניית קישורים השקיעו את המשאבים היקרים שלכם בערוצים שיוסיפו ערך לגולשים.
השקיעו במחקר מילות מפתח מקצועי שיאתר בצורה טובה את קהל היעד שלכם.
צרו תוכן איכותי שפונה לקהל היעד שלכם, תוכן במגוון של כוונות חיפוש, לדוגמה אם יש לכם אתר חנות כלי עבודה צרו דפי מוצרים מרהיבים עם כל האינפורמציה שהקונים רוצים למצוא בדף המוצר. צרו מדריכי קנייה לכלי עבודה שונים, מדריכי עשה זאת בעצמך לתיקונים שונים בבית, טיפים לתחזוקה ועוד.
אם תאתרו את מילות המפתח המתאימות ותיצרו תוכן איכותי שפוגע בצורה הטובה ביותר לכוונת הגולש, האתר שלכם יתקדם גם ללא קישורים.
בנוסף, כדאי לכם לפרסם את האתר בכל מקום ואמצעי שיביא לאתר שלכם תנועת גולשים ששייכים לקהל היעד של האתר שלכם, גולשים שהאתר שלכם מציע להם את מה שהם צריכים.
פרסמו את האתר ברשתות החברתיות, בקידום ממומן ואורגני, באתרי נישה שפונים לקהל היעד שלכם עם קישור שמעביר לאתר שלכם גולשים ולא רק "מיץ קישורים".

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן