המונח טקסט עוגן (באנגלית: anchor text) מתייחס לגוף טקסט בדף אינטרנט שניתן ללחוץ עליו ולעבור לדף אחר.
טקסט העוגן הוא הטקסט שעוטף את כתובת ה-URL של הדף המקושר.
כך לדוגמה זה טקסט עוגן שמפנה לדף הזה עצמו.
במרבית אתרי האינטרנט טקסט העוגן יהיה בצבע כחול
קוד ה-html של הקישור וטקסט העוגן נראה כך:
<a href="https://www.new-seo.co.il/seo-glossary/anchor-text/">זה טקסט עוגן שמפנה לדף הזה עצמו</a>
מבחינת קידום אתרים הרי שחשוב לקשר לדפים עם טקסט עוגן משמעותי שמעיד על תוכן הדף המקושר ולא טקסט כללי חסר משמעות.
- דוגמה לטקסט עוגן טוב: טיפים לקידום אתרי וורדפרס
- דוגמה לטקסט עוגן לא טוב: טיפים לקידום אתרי וורדפרס ניתן לקרוא כאן!
גוגל ומנועי חיפוש אחרים משתמשים בטקסט העוגן בכדי ללמוד על הנושא של הדפים המקושרים אך, כאשר אתרים משתמשים באופן אגרסיבי בקישורים עם טקסט עוגן זהה לאותו הדף, גוגל יתייחסו למצב כזה כאל ספאם ובניית קישורים לא טבעית.
פילטר זיהוי הספאם של גוגל יופעל בעיקר כאשר מדובר בקישורים מאתרים חיצוניים.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.