בית » קידום אתרים שאלות ותשובות » אילו פעולות של מקדם אתרים חסר ניסיון עלולות להזיק לאתר שלך?

אילו פעולות של מקדם אתרים חסר ניסיון עלולות להזיק לאתר שלך?

שגיאות בקידום אתרים

כאשר אתה שוכר מקדם אתרים חסר ניסיון מתוך מחשבה שתוכל לקבל עבודת קידום במחיר זול, אתה עלול לגלות שהגישה הזו עשויה לעלות לך ביוקר.
קידום אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל הוא תחרות בין אתרים.
בתחומים תחרותיים, בעלי האתרים לוקחים מקדמי אתרים שיקדמו את האתר שלהם.
לכן, אם תשכור מקדם אתרים חסר ניסיון, ככל שהאתר שלך בתחום תחרותי יותר, כך קטנים הסיכויים שלך להתחרות בהצלחה בבעלי אתרים אחרים.
במקרה הפחות גרוע, הפעולות של מקדם אתרים חסר ניסיון עלולות לעכב אותך, לפגוע לך בתנועת הגולשים או להביא לאתר שלך תנועת גולשים שלא ממירה טוב.
במקרה היותר גרוע יש פעולות שמקדם אתרים ללא ניסיון עלול לבצע והן עלולות להזיק לאתר שלך, לגרום לירידה בדירוג ואפילו להסרה מהאינדקס של גוגל.
להלן רשימת פעולות כאלה מהסוג הפחות גרוע והסוג הגרוע.

פעולות של מקדם אתרים חסר ניסיון מהסוג הפחות גרוע

אסטרטגיית קידום של "לעבוד על גוגל"

זו אסטרטגיית קידום שנפוצה גם בקרב מקדמי אתרים בעלי ניסיון וגם חסרי ניסיון.
יש שנוקטים בגישה של לחפש איזו מניפולציה תשיג להם יתרון על פני המתחרים.
בטווח הקצר מניפולציות כאלה יכולות לקצור הצלחה אך, בטווח הארוך מרבית המניפולציות נכשלות.
לכן, כדאי שתוודא שאסטרטגיית הקידום של מקדם האתר שלך היא "ללכת עם גוגל ולא נגד גוגל".
זאת אומרת, להתמקד ביצירת התוכן הטוב ביותר לגולש.

מחקר מילות מפתח גרוע

הלב הפועם 💓 של קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח.
מחקר מילות מפתח נועד בכדי לזהות כיצד קהל היעד שמתאים לאתר מחפש בגוגל.
ברגע שנאתר את מילות המפתח המתאימות, נוכל ליצור תוכן מעולה שיגרום לגולשים להיכנס לאתר ולהמיר כלקוחות לכל מטרה שהיא תכלית האתר שלנו.
ניסיון בקידום אתרים עוזר לבצע מחקר מילות מפתח איכותי שמכוון קודם כל לקהל עם הפוטנציאל הגבוה ביותר להמרה ולאחר מכן, לקהל שהוא עם פוטנציאל נמוך יותר.
מקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון, ידע לקדם בעדיפות מילות מפתח עם תחרות נמוכה ופוטנציאל המרה גבוה.

איכות התוכן נמדדת לפי כמות המילים ולא לפי הערך המוסף לגולש

יש לא מעט מקדמי אתרים חסרי ניסיון שנופלים בניסיון לייצר תוכן מתאים לגולש.
כפי שציינתי קודם לכן, קידום אתרים זה תחרות ולכן על מנת שדפי האתר שלך ידורגו במיקומים העליונים בגוגל, אתה צריך תוכן טוב יותר מזה של המתחרים.
יש לא מעט מקדמי אתרים חסרי ניסיון שיוצרים תוכן זהה, חסר ערך מוסף לגולש ממה שכבר קיים, הם מעריכים את איכות התוכן לפי כמות המילים שבתוכן ולא לפי הערך שמצוי בהם לגולש.
פעולות כאלה עלולות לגרום לאתר שלך לדרוך במקום או לא לממש את הפוטנציאל.
וודא שמקדם האתר שלך שם דגש על יצירת תוכן איכותי, בעל ערך מוסף שעונה על צרכי הגולש שחיפש את הביטוי שאליו התוכן מכוון.

ניטור תוצאות החיפוש בעזרת תוכנות צד שלישי

לגוגל יש שירות חינמי לבעלי אתרים שמציג את ביצועי האתר שלהם בדף החיפוש בגוגל.
השירות נקרא Google Search Console והוא מאפשר לבעלי אתרים לראות את דירוגי דפי האתר שלהם בגוגל עבור ביטוי חיפוש שונים.
משום מה, מקדמי אתרים רבים חושבים שהשירות הזה נועד בכדי "לעבוד" על בעלי האתרים וכי גוגל מציגים נתונים שגויים באופן מכוון.
זו כמובן שטות חסרת בסיס עובדתי.
מדובר באמונה של מקדמי אתרים בעלי ניסיון שמעבירים את הגישה הזו גם למקדמים אחרים חסרי ניסיון.
יש שמסיבה זו, כלל לא משתמשים בגוגל סרץ' קונסול ואת המידע על ביצועי האתר, הם מציגים לבעלי האתר באמצעות תוכנות צד שלישי לבדיקת מיקומי האתר בגוגל.
אגב, במקרים רבים תוכנות צד שלישי כאלה מגבילות את כמות ביטויי חיפוש למעקב והן מתומחרות באופן כזה שכל ביטוי למעקב עולה לכם כסף.
אין שום סיבה להשתמש בשירותי צד שלישי, עקוב ונטר אחר ביצועי האתר בעזרת גוגל סרץ קונסול, זה הכלי הכי מדויק והכי אמין שיש לבדיקת ביצועי האתר בגוגל.
שימוש בתוכנות צד שלישי לניטור ביצועי האתר עלול להטעות אותך, לגרום לך להחמיץ הזדמנויות טובות, לעכב אותך בקידום האתר ולגרום לך להוצאה כספית מיותרת.

חוסר ניסיון בפעולות כמו העברת אתר או מחיקת דפים

יש מספר מקרים בהם נצטרך לבצע הפניות מתאימות בצד השרת שמאחסן את האתר שלנו, בכדי להודיע לגוגל שכתובת הדף או האתר השתנתה.

  1. כאשר אנו מעבירים את האתר שלנו לשם דומיין אחר
  2. כאשר אנו משנים את כתובת ה-URL של דף מסוים באתר.
  3. במצב שאנו מוחקים דף חשוב באתר (לדוגמה כאשר אנו מוחקים דף מוצר שכבר לא ימכר יותר באתר).

מקדם אתרים חסר ניסיון עלול שלא לנקוט בהפניות המתאימות בהעברת אתר או מחיקת דפים.
בשני המקרים הראשונים חשוב לבצע הפניות מתאימות כך שגוגל ידע לזהות איזו כתובת URL ישנה מתאימה לכתובת ה-URL החדשה.
במקרה השלישי, כאשר מדובר בדף חשוב באתר, כמו לדוגמה מוצר שזכה לתנועת רבה מתוצאות החיפוש או לקישורים ותנועה מאתרים אחרים, כדאי להפנות את הדף לדף אחר.
השיקול המרכזי בבחירת דף המטרה הוא שדף המטרה יהיה הדף בעל התוכן המתאים ביותר מבחינת הגולש להחליף את הדף שכבר לא קיים.
לדוגמה: אם מסיבה כלשהיא הפסקנו למכור בקבוק שמן זית מסוים באתר, והשמן הזה היה מאוד פופולרי, כדאי שנפנה את הגולש לקטגורית מוצרי שמן זית באתר. כך, הגולש יקבל דף שמציע לו מבחר של שמני זית שעשויים לעניין אותו.

בניית קישורים לא מוצלחת

קישורים חיצוניים תמיד סייעו לקדם אתרים. לדעתי,ִ החשיבות שלהם ירדה בשנים האחרונות אך עם זאת, היא עדיין משמעותית.
בניית קישורים דורשת מיומנות וניסיון בכדי לזהות אתרים טובים שמהם ניתן לקבל קישורים טובים לאתר שלך שיסייעו לו להתקדם.
במקרה הפחות גרוע, חוסר ניסיון עלול רק לגרום לבזבוז כספים על קישורים לא מתאימים ובמקרה היותר גרוע, חוסר ניסיון בבניית קישורים עלול לפגוע בדירוג האתר ואף להסרתו מהאינדקס.

פעולות מהסוג הגרוע שמקדמי אתרים חסרי ניסיון עלולים לעשות

להלן חלק מפעולות קידום שליליות בהן נתקלתי בעבר מניסיוני האישי וחלק מהן אף רשומות במדיניות הספאם של גוגל כפעולות שעלולות להזיק לדירוג האתר או אף לגרום להסרה שלו מתוצאות החיפוש בגוגל.
חשוב לציין כי פעולות אלו גם אם הן מועילות לקידום האתר כעת, בטווח הארוך הן עשויות להזיק.

  • שימוש בטקסט ובקישורים נסתרים: באמצעות שיטות שונות כמו: טקסט הכתוב בצבע זהה לרקע, שימוש ב-CSS או שיטות אחרות לטקסט במקום בדף שמוסתר מעיני הגולש ושיטות נוספות.
  • דחיסת מילות מפתח: שימוש מוגזם במילות מפתח באופן לא טבעי, בלוקים של טקסט המכילים מילות מפתח שיעודן רק דירוג ללא שום ערך מוסף אחר ועוד.
  • בניית קישורים לא טבעית: גוגל מזהירים מפני בניית קישורים באופן לא טבעי ונותנים דוגמאות כמו: קניית קישורים מאתרים אחרים, החלפת קישורים מרובה בסיגנון של "קשר אלי ואקשר אליך", שימוש בתוכנות אוטומטיות בכדי ליצור קישורים, חיוב לקוחות לתת קישור, קישורים פרסומיים שלא מסומנים כך, כתבות פרסומיות עם אנקור טקסט שעבר אופטימיזציה ועוד.
  • שימוש באתרים מטעים: אתרים המציגים מידע מטעה לגולשים כמו לדוגמה דפים המציעים שירות מסוים ובפועלך לא מספקים אותו.
  • העתקת תכנים מאתרים אחרים: שימוש בתוכן מועתק מאתרים אחרים, אפילו מאתרים מוערכים, ללא הוספת ערך מוסף לגולש זו פרקטיקה אסורה לפי הנחיות גוגל.

לסקירה מלאה של הפרקטיקות האסורות על פי מדיניות הספאם של גוגל לחצו כאן.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן