איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים נכנסים?

Posted by

בכתבה זו אסביר האם ניתן להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים נכנסים, באילו תנאים זה אפשרי ומה אתה צריך לעשות בכדי להיות מדורג בעמוד הראשון ללא קישורים נכנסים.

תפריט ניווט מהיר

פעם קישורים נכנסים היו חשובים, היום פחות

גוגל הוא מנוע חיפוש שמטרתו להציג לגולש תוצאות חיפוש רלוונטיות לביטוי החיפוש שהוא מבקש.
על מנת להגיע לעמוד הראשון בגוגל עבור ביטוי חיפוש כלשהו, האתר שלכם צריך להיות מדורג גבוה יותר מאתרים אחרים.
מנוע החיפוש גוגל משתמש באלגוריתם דירוג שמעריך איזה דף אינטרנט יותר טוב מדפים אחרים עבור כל ביטוי חיפוש.
הסיבה העיקרית לכך שגוגל השתלטו על שוק מנועי החיפוש היא משום שהם פתחו אלגוריתם חדשני שהעריך את רלוונטיות וחשיבות דפי האינטרנט השונים על פי הקישורים שהם מקבלים.
שמו של האלגוריתם הזה היה פייג'ראנק (PageRank) והוא התייחס לקישורים שדפי אינטרנט מקבלים מדפי אינטרנט באתרים אחרים כאל הצבעות אמון.
גוגל איתרו וחישבו את כמות הקישורים שנכנסים לאתר מסוים, העריכו את חשיבות האתרים מהם יצאו הקישורים ונתנו לדפים ציון ששקלל את חשיבותם ואת הרלוונטיות שלהם לביטויי החיפוש.
פעם אם לאתר שלך היו קישורים מאתרים חשובים אחרים וטקסט הקישור הכיל את ביטוי החיפוש (כמו לדוגמה קידום אתרים), יכולת להתברג בקלות בעמוד הראשון בגוגל.
במשך שנים רבות, אלגוריתם הפייג'ראנק היה אחד הפרמטרים העיקריים לדירוג אתרים אך, מה המצב כיום?
האם גם היום חשיבותם של קישורים נכנסים לאתר היא עדיין כל כך גדולה? האם אפשר להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים נכנסים?

אין ספק שגם כיום קישורים נכנסים לאתר הם בעלי חשיבות רבה ובמיוחד כאשר מדובר בתחומים תחרותיים.
קישורים שימשו את גוגל בכדי להעריך את איכות התוכן שבדף, ככל שדף אינטרנט קיבל יותר קישורים ומקורות הקישורים היו יותר סמכותיים ומהימנים כך, הדף דורג כתוכן איכותי ורלוונטי יותר.
אולם, בשנים האחרונות עם התפתחותם של הבינה המלאכותית, היכולת של גוגל להעריך איכות ומקוריות של תוכן גדלה לאין שיעור.
כיום אלגוריתם הדירוג של גוגל מסתמך פחות על קישורים בכדי להעריך תוכן.
ככל שהתוכן שלך ייחודי יותר ונותן מענה טוב יותר לצרכי הגולש פר ביטוי החיפוש, כך גדלים הסיכויים שלך להתברג בעמוד הראשון בגוגל עם פחות קישורים או ללא קישורים.
ככל שהתוכן שלך יהיה זהה לזה של דפים אחרים שמתחרים על אותו ביטוי חיפוש, כך תצטרך יותר קישורים טובים בכדי להתברג מעליהם.
להלן התנאים שיסייעו לך להתברג בעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים.

כיצד להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים נכנסים

להלן הסבר על דגשים חשובים שסייעו לך ליצור תוכן שיצליח להתברג בעמוד הראשון של גוגל ללא קישורים נכנסים.
אם לסכם את הדגשים הללו בקצרה הרי שאתה צריך לבצע את הפעולות הבאות:

  • לכוון לביטויי חיפוש ממירים, בעלי תנועה רבה ותחרותיות נמוכה.
  • למצוא את כוונת המחפש וליצור תוכן ייחודי ואיכותי שנותן לו מענה.
  • חשוב לייצר תוכן עשיר במדיות השונות
  • לדאוג לכך שהאתר יטען בצורה מהירה ויהיה ידידותי למכשירים ניידים
  • בצע אופטימיזציה לכותרת הדף, התיאור ודאג לקשר בין דפי האתר באמצעות קישורים פנימיים.
  • הפץ את התוכן שלך במקומות שיכולים להזרים תנועת גולשים.

כוון למילות מפתח מתאימות

הלב הפועם 💓 של קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח טוב.
במחקר מילות מפתח אנו מאתרים ביטויי חיפוש שיכולים לאפיין את קהל היעד שעשוי לרכוש את השירותים או המוצרים שאנחנו מציעים.
הסוד של קידום אתרים הוא איתור ביטויי חיפוש עם תנועה משמעותית, תחרותיות נמוכה ויכולת המרה טובה.
בכדי לאתר ביטויים כאלה אתה מתחיל לחפש בעזרת כלים ייעודיים ביטויים שונים שלדעתך קהל היעד שלך מחפש אותם בגוגל.
הכלים המשמשים למחקר מילות מפתח יציגו לך נפח חיפושים משוער, הערכה של התחרותיות ואף יספקו לך רעיונות לביטויי חיפוש נוספים (כתבתי על חלק מהכלים הללו במדריך לקידום אתרים).
אחר כך, אתה יכול לבדוק האם יש קישורים נכנסים לדפים שמדורגים במיקומים העליונים עבור ביטויי החיפוש שבהם בחרת, בדוק גם את כמות ואיכות הקישורים שיוצאת לדפי הבית של האתרים הללו.
ככל שהדפים הראשונים בביטוי חיפוש מסוים הם עם יותר קישורים והקישורים הם איכותיים, כך התחום תחרותי יותר.
ככל שהדפים הראשונים הם עם פחות קישורים וככל שכותרות הדפים פחות מתאימות לביטוי החיפוש, כך התחום יהיה תחרותי פחות.
ברגע שמצאת ביטויים כאלה, אתה צריך לייצר עבורם תוכן מתאים.
מה זה תוכן מתאים?
תוכן מתאים הוא תוכן מקורי שנותן את המענה הטוב ביותר לצרכי הגולשים שמחפשים את ביטוי החיפוש בו אתה רוצה להתברג במקום טוב.
בכדי לדעת איזה תוכן ייתן את המענה הטוב ביותר לגולש, אתה צריך להבין קודם את כוונת החיפוש. זאת אומרת, מה הגולש רוצה למצוא כאשר הוא מחפש ביטוי ספציפי.

כוונת החיפוש (Search Intent)

כאשר אתה מעריך את ביטויי החיפוש שמצאת במחקר מילות המפתח אותו תיארתי קודם לכן, אתה צריך לנסות להעריך את כוונת החיפוש (Search Intent) יש המכנים זאת "כוונת המשתמש".
זאת אומרת, כאשר אתה בוחן ביטוי חיפוש, נסה לחשוב האם הוא מתאים לקהל היעד שלך, מי קהל היעד שיחפש את הביטוי ואיזה תוכן יספק את הצרכים שלו עבור ביטוי החיפוש שהקליד בגוגל.
למה זה חשוב לדעת מה כוונת החיפוש עבור ביטוי מסוים?
משום שזו מטרת העל של גוגל, לדעת מהי כוונת החיפוש של הגולש ולתת לה את המענה הטוב ביותר.
אם אתה רוצה להצליח בקידום אתרים, אתה צריך לנסות להבין מהי כוונת החיפוש בביטוי בו אתה מנסה לדרג את האתר שלך.
לדוגמא אם ניקח את ביטוי החיפוש "קידום אתרים". אין ספק שמדובר בביטוי תחרותי אבל, מהי כוונת הגולש כאשר הוא מחפש "קידום אתרים" בגוגל?
הדרך שבה אתה צריך לחשוב היא באופן הבא:
נסה לאפיין בצורה אובייקטיבית מי קהל היעד שמחפש את הביטוי "קידום אתרים"?
ברור שקהל היעד הוא לא אחיד ובוודאי הוא מורכב מגולשים שונים שמחפשים את הביטוי הזה עם כוונות שונות כגון:

  • בעלי עסקים שמתעניינים ברכישת שירותי קידום
  • בעלי עסקים שמתעניינים במידע אינפורמטיבי על קידום אתרים.
  • גולשים שתחום קידום האתרים מעניין אותם והם מחפשים חומר לימודי או קורסים בקידום אתרים.
  • קהל של מקדמי אתרים מקצועיים שמתעניינים מי בעמוד הראשון בתחום, בשירותים הקשורים לקידום אתרים כמו מכירת קישורים לקידום, מידע וחדשות על התחום וכדומה.

מדובר בקהלים שונים עם כוונת חיפוש שונה, פעמים רבות, הגולשים מתחילים את החיפוש להם עם ביטוי חיפוש כללי וכאשר הם לא מקבלים מענה מתאים הם מרחיבים את ביטוי החיפוש שלהם לביטוי חיפוש יותר מדויק כמו לדוגמה: "קורס קידום אתרים" או "מכירת קישורים לקידום אתרים" וכדומה.
דרך נוספת להבין את כוונת המחפש היא לבדוק את הדפים המדורגים במקומות הראשונים ולהבין לאיזה כוונת חיפוש של הגולשים הם נותנים מענה.
אגב, בקידום אתרים נהוג להבחין בין 4 סוגים עיקריים של כוונת חיפוש:

  • כוונה אינפורמטיבית (Informational intent) שמטרתה לקבל מידע בנושא מסוים. לדוגמה "איך מרחיקים יתושים?"
  • כוונה מסחרית (Commercial intent) שמטרתה ביצוע סקר שוק לפני ביצוע רכישה. לדוגמא "האוזניות הכי טובות לאייפון 2023"
  • רכישה מיידית (Transactional intent) שמטרתה לבצע רכישה. לדוגמא "מכונת קפה לקנייה".
  • ניווט ( Navigational intent) מטרתה להגיע לדף ספציפי באתר ספציפי. לדוגמא: "יצירת קשר עם שירות לקוחות סלקום".

הנקודה שאני מנסה להעביר לך היא שככל שתצליח לאפיין בצורה טובה יותר את הקהלים השונים שמקלידים ביטוי חיפוש מסוים וככל שתצליח להבין את כוונת המחפש ותצליח לייצר תוכן שנותן מענה למספר גולשים רב יותר, כך תצליח להתברג במקומות עליונים גם ללא קישורים.
אבל, שים לב שהמטרה היא לא תנועה רבה ודירוג בכל מחיר, כדאי מאוד שתבחר ביטויים שמאפיינים את קהל היעד שמעוניין בשירותים או במוצרים שאתה מציע.
אחרת, כל העבודה שלך תהיה לבטלה.

כתוב תוכן ייחודי, איכותי ותן את המענה הטוב ביותר לכוונת החיפוש

לאחר שזיהית את כוונת החיפוש, אתה צריך לייצר תוכן שיענה על כוונת חיפוש.
אתה צריך ליצור תוכן מקורי ואיכותי שייתן את המענה הטוב והמתאים ביותר לכוונת המשתמש.
בדוק את הדפים שמדורגים במקומות העליונים עבור ביטוי החיפוש אליו אתה מכוון.
נתח את התוכן ורשום את הנקודות העיקריות שהתוכן הקיים עונה עליהם.
כעת, נסה לחשוב על רעיונות נוספים לתוכן שישלים את מה שלא קיים בדפי האינטרנט שבעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.
צור תוכן חדש שיספק גם את מה שכבר קיים וגם יכיל מידע חדש – זה תוכן מקורי.
אם מדובר בתוכן טקסטואלי, כתוב אותו בצורה ברורה שמתאימה לקהל היעד שמחפש את ביטוי החיפוש אליו אתה מכוון.
לדוגמא אם אתה מספק שירותי ראיית חשבון ואתה מעוניין להסביר נושא מסוים לבעלי עסקים, כתוב זאת בצורה ברורה ופשוטה שמתאימה לאנשים חסרי רקע בנושא.
בסופו של דבר זכור שמטרת מנוע החיפוש היא לספק לגולש את התוצאות הטובות ביותר עבור ביטוי החיפוש ולכן, דאג שהתוכן שלך יהיה הטוב והמתאים ביותר מבין יתר התכנים בתוצאות החיפוש.
גם אם הגעת לעמוד הראשון או למקום הראשון בגוגל עם תוכן איכותי, זה לא אומר שאתה צריך לנוח. מעת לעת, בדוק את הדפים החזקים שלך, שמדורגים במיקום גבוה ונסה לשפר אותם.

תוכן זה לא רק מילים

כאשר אתה מייצר תוכן, זכור שתוכן זה לא רק מילים. תוכן זה תמונות, סרטונים, פודקאסטים, מחשבונים ועוד.
סרטונים הם אמצעי אדיר להעברת מסרים ולכן אין זה מפתיע שאפליקציות כמו טיקטוק ויוטיוב כל כך מצליחות.
סרטוני וידאו יכולים לתפוס מקומות גם בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
לכן, דאג לייצר תוכן מגוון ובמיוחד בביטויי חיפוש שבהם אין תוכן במדיות מגוונות.
אם תיצור תוכן ייחודי כמו סרטונים, תוכל להתברג בעמוד הראשון של גוגל גם ללא קישורים.

שפר את מהירות טעינת דפי האתר

חווית המשתמש היא פקטור חשוב בדירוג דפי אינטרנט ואתרים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.
אחד מהכלים החשובים של גוגל למדוד את חווית המשתמש בדף כלשהו הוא דו"ח המדדים הבסיסים של חווית המשתמש (Core Web Vitals) .
דו"ח זה מורכב משלושה מדדים המשמשים כפרמטרים חשובים לדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל ולכן, כדאי מאוד לוודא שדפי האתר שלכם מקבלים בהם ציונים טובים.
גוגל מספקים ציונים לכל שלושת המדדים האלה בגוגל סרצ' קונסול ואף מספקים כלי (PageSpeed Insights) שמספק ציון לכל אחד מהפרמטרים ואף מציע הצעות לשינויים מתאימים בכדי לשפר את הציון במדדים השונים.

בדירוג חווית המשתמש גוגל משתמשים בשלושה מדדים חשובים:

  • LCP – Largest Contentful Paint
    מדד זה מציין את מהירות בלוק התוכן הגדול ביותר בחלקו העליון של הדף. זאת אומרת, כמה מהר הגולש רואה את החלק העיקרי של הדף.
  • FID – First Input Delay
    תוך כמה זמן העמוד מגיב לפעולה של המשתמש כמו לחיצת המשתמש על לחצן בדף.
  • CLS – Cumulative Layout Shift
    מדד אשר בודק אם קיימים שינויים חזותיים בדף כמו לדוגמה מודעות קופצות, תוכן שזז וכדומה.
    ככל שדף מראה חוסר יציבות במראה החזותי שלו, הוא יקבל ציון גרוע יותר.

התאם את האתר כך שיהיה ידידותי למכשירים ניידים

נתונים סטטיסטים של תעבורת גולשים באינטרנט מראים כי מעל 55% מהתנועה לאתרי אינטרנט מגיעה ממכשירים ניידים ו-92.3% מהגולשים באינטרנט, משתמשים בטלפונים ניידים.
מכאן ברורה החשיבות של התאמת האתר שלך לניידים.
גם לגוגל זה ברור והם אף מציינים כי הם משתמשים בגרסת המובייל של האתר כבסיס המועדף לדירוג אתרים באינדקס.
לכן, הדף שאתה רוצה לדרג והאתר שלכם צריכים להיות ידידותיים למכשירים ניידים.

התאם את דפי התוכן באתר למנוע החיפוש של גוגל

עד כה דיברתי על התאמת התוכן לצרכי הגולש ועל החשיבות של יצירת חווית משתמש טובה אולם, אלמנט חשוב נוסף הוא התאמת התוכן למנוע החיפוש גוגל.
יש מספר דברים פשוטים אך חשובים שכדאי שתבצע בכל פעם שאתה יוצר דף תוכן חדש באתר.

  1. אופטימיזציה לכותרת הדף: כותרת הדף צריכה להכיל את ביטוי החיפוש שאליו התוכן מכוון.
    כתוב כותרת מזמינה שתגרום לגולש להקליק על תוצאת החיפוש שהיא הדף באתר שלך, במרבית המקרים כותרת הדף היא האלמנט הכי חשוב בתוצאות החיפוש.
    כמו כן, חשוב שהכותרת תקיים את מה שהיא מבטיחה, אל תרמה את הלקוחות בקליק בייטים זולים, לגוגל יש דרכים למדוד את שביעות הרצון של הגולש מהתוכן אליו הגיע.
  2. אופטימיזציה לתיאור הדף: גם תיאור הדף בדרך כלל מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל ולכן כתבו תיאור שמתאים לתוכן, שלבו את ביטוי החיפוש אליו אתם מכוונים ודאגו שהתיאור יכיל הנעה לפעולה (לגרום לגולש להקליק על תוצאת החיפוש מהאתר שלכם).
  3. קישורים פנימיים בדף: דאג שבתוכן הדף יהיו קישורים לדפים אחרים ודאג שגם הדף עצמו יקבל קישורים פנימיים מדפים אחרים באתר.
    את טקסט העוגן של הקישורים הפנימיים כתוב באופן שמתאר את תוכן הדף המקושר באופן מהימן ותמציתי, הטקסט צריך להכיל את ביטוי המפתח אליו אתה מכוון ועיצוב טקסט העוגן צריך להיות בולט באופן כזה שהגולש ידע שיש קישור.
    אפילו גוגל ממליצים על שימוש בטקסט עוגן מתאים.
    קישורים פנימיים מסייעים לגוגל למצוא, לאנדקס ולהבין את דפי האתר, להכיר את מבנה האתר, חשיבות כל דף ואת הרלוונטיות שלו לביטויי חיפוש מסוימים.
דוגמה מדף תוצאות החיפוש של גוגל לכותרת ותיאור הדף
דוגמה מדף החיפוש של גוגל לכותרת ותיאור

פרסם את התוכן ברשתות החברתיות

טוב פה אולי אני קצת מרמה, כי אמרנו שנושא הכתבה הוא "איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים נכנסים" ופרסום התוכן ברשתות חברתיות זה כמו להכניס קישור לדף שאותו אתם רוצים לקדם.
נכון אבל מדובר בסוג שונה של קישורים.
קישורים נכנסים מאתרים טובים זה משהו שיותר קשה להשיג ויש צורך לשלם על כך.
קישורים כאלה מאתרים לא יניבו לך תנועת גולשים רבה אם בכלל, ומטרתם היחידה היא להעביר סמכות לאתר שלך.
לעומת זאת, קישורים לתוכן שלך מרשתות חברתיות מטרתם היא הפצת התוכן לאנשים אמתיים.
אם יצרת תוכן ייחודי ואיכותי, אנשים יגלו בו התעניינות.
אתה רק צריך לדאוג לפרסם את התוכן במקומות מתאימים במדיות החברתיות, מקומות בהם נמצא קהל היעד שעשוי להתעניין בתוכן שלך.
ואיך הקישורים הללו יסייעו לך בקידום הדף?
קישורים ממדיה חברתית לא מסייעים לקידום באופן ישיר אולם, הם יכולים לסייע לקידום התוכן באופן עקיף.
זאת אומרת, גולשים שנחשפו לתוכן שלך יכולים לשמור אותו במועדפים, לשלוח קישורים לחברים בג'ימייל, ווטצאפ וכדומה ואם התוכן ממש טוב הם עלולים לחפש את ביטוי המפתח של התוכן בשילוב עם שם המותג שלך וזה יוסיף למוניטין שלך בגוגל.
מלבד מנוע החיפוש, לגוגל יש גם את דפדפן כרום שהוא הדפדפן הנפוץ ביותר בעולם ולכן, לגוגל יש את האמצעים לעקוב ולנתח את התנהגות הגולשים בפלטפורמות שונות.

לסיכום

אם תצליח ליצור תוכן ייחודי, איכותי שמספק מענה לצרכי הגולש, עם התאמה מעולה לביטוי החיפוש בו אתה מדורג, אתה אולי תצליח לדרג את הדף בעמוד הראשון ובמקום הראשון.
למה אולי?
כי אם מישהו אחר גם הצליח לספק את אותם הדברים כמוך, אתה בתחרות איתו וכאן קישורים נכנסים יכולים לסייע לך לקבל דירוג טוב יותר.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן