בית » קידום אתרים שאלות ותשובות » איך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני?

איך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני?

תפוח שלם שנראה במראה כתפוח אכול כאנלוגיה לתוכנות צד שלישי לבדיקת מיקומים בגוגל המציגות מידע פחות מדויק משירות גוגל סרץ קונסול.

מעוניין לדעת איך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני?
יש דרך מאוד פשוטה, יעילה, זולה ואמינה בכדי לבדוק את מיקומי דפי האתר שלך בתוצאות האורגניות בגוגל.
מדובר בשירות חינמי שנקרא Google Search Console.
גוגל סרץ' קונסול הוא הכלי האמין, המדויק והזול ביותר (חינם) שקיים לבדיקת מיקומי דפי האתר שלך בגוגל.
אתה בטח שואל את עצמך את השאלה "אז למה מקדם האתרים שלי שולח לי דוחות מיקומים בגוגל באמצעות תוכנה אחרת?"
גם אני מעולם לא הבנתי את הקטע הזה של מקדמי אתרים אבל, אני יכול לחשוב על מספר סיבות אפשריות אותן אפרט בהמשך אבל כדאי לך קודם לקרוא מדוע כן כדאי לך לבדוק מיקומים בגוגל באמצעות גוגל סרץ' קונסול.

מדוע כדאי לך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני באמצעות הסרץ קונסול?

  • הסרץ קונסול הוא השירות הזול ביותר שמאפשר לך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני. למעשה הוא יותר טוב מזול, הוא בחינם.
  • גוגל סרץ קונסול הוא הכלי המדויק והאמין ביותר לבדיקת מיקומים בתוצאות האורגניות.
    כי הסרץ' קונסול מציג נתונים אודות התנהגות הגולש בדף תוצאות החיפוש ורק גוגל יכולים לספק את התוצאות המדויקות והאמינות ביותר.
  • ניתן לחבר את הסרץ קונסול לשירות אחר של גוגל שנקרא גוגל אנליטיקס שעוקב אחר התנהגות הגולש בתוך האתר והחיבור של שני השירותים השונים יתן לך מידע שלם ומועיל יותר.
  • גוגל סרץ קונסול מאפשר לך לראות בחינם נתוני מיקומים עבור עד 1,000 ביטויי חיפוש ואילו תוכנות צד שלישי מתמחרות את עלות השימוש לפי כמות הביטויים שהם מנטרות (כלים אחרים של גוגל מאפשרים להציג בעזרת הסרץ קונסול יותר מ-1,000 תוצאות).
  • גוגל מציגים מידע מאוד מגוון וחשוב מלבד מיקום דף כלשהו עבור ביטוי מסוים. הקונסול מציג מידע כמו: מיקומים, קליקים, חשיפות ושיעור הלחיצה בדף תוצאות החיפוש, גם עבור כל דף וגם עבור כל שאילתה.
    הקונסול מאפשר לראות מידע ממדינות שונות, מכשירים שונים, תוצאות חיפוש תמונות, תוצאות עשירות, מידע על נתונים המייצגים את חווית המשתמש, נוחות השימוש בניידים, בעיות אבטחה ועוד מידע רב.

אם לא השתמשת עד עכשיו בגוגל סרץ קונסול לבדיקת מיקומים בגוגל, כדאי מאוד שתתחיל!

מדוע מקדמי אתרים מעדיפים לבדוק מיקומים בתוכנות צד שלישי?

  • יש מקדמים שחושבים שגוגל מטעים אותם באופן מכוון: גוגל מסתירים את הפרמטרים שמסייעים להם לדרג אתרים ולכן, קידום אתרים הוא מקצוע שמבוסס על ניסוי וטעיה וגישוש באפלה.
    יש מקדמי אתרים שאסטרטגיית הקידום שלהם מבוססת על העיקרון של "לתחמן את גוגל" ולבצע מניפולציות קידום שונות בכדי להתקדם.
    מסיבה זו יש לא מעט מקדמי אתרים שחושבים שגם גוגל עסוקים בביצוע מניפולציות ותיחמונים על מקדמי אתרים בכדי שאלה לא ישבשו את תוצאות החיפוש עם תוכן לא רלוונטי.
    מניסיוני העשיר בקידום אתרים, גוגל תמיד התרכזו באחזור תוצאות כמה שיותר רלוונטיות לגולש באמצעות הערכה טובה יותר של התוכן ולא באמצעות מניפולציות.
    מספיק לחזות באופן פעולתו של Bard, מודול השפה של גוגל ידוע גם בשם AI, בכדי להבין שגוגל מסוגלים להעריך תוכן איכותי בצורה מאוד טובה, גם בעברית.
    היכולת של גוגל השתפרה באופן מדהים, לפני כמה שנים זה היה מספיק לשבץ את מילות המפתח המתאימות, לכתוב תוכן חסר תועלת בעברית טובה ולתת מספיק קישורים טובים בכדי שדף ידורג במקום הראשון.
    היום בכדי להיות מדורג במיקום הראשון, אתה צריך תוכן שיתן ערך מוסף לגולש.
  • התאמה טובה יותר לשירות שהם מציעים: מקדמי אתרים רבים מציעים שירות קידום שבו הם מציעים לבעלי האתר קידום במספר מוגבל של ביטויים.
    לפעמים מדובר במספר ביטויים קטן, לפעמים עשרות ולפעמים במאות.
    אם בעל האתר רוצה לקדם בביטויים נוספים, הוא מחויב בתשלום נוסף.
    שירות קידום אתרים מקצועי אמור לספק שירות אחר, שירות בו אין מגבלה על מספר ביטויי החיפוש.
    הסיבה לכך היא פשוטה המטרה בקידום אתרים היא להשיג מקסימום תנועה רלוונטית במינימום השקעת משאבים.
    ברגע שאתה מבין שזו צריכה להיות אסטרטגיית הקידום שלך, אסור לך להיות מוגבל במספר הביטויים לקידום.
    תוכנות צד שלישי מאפשרות למקדמים לשלוח דוח יפה, מרשים ומעוצב המפרט את כל מילות המפתח לקידום כפי שנקבעו מראש בין חברת הקידום לבעל האתר.
  • התנהגות העדר: בעולם קידום האתרים כמו בתחומים אחרים יש מובילי דעה שמקדמי אתרים רבים מחשיבים את דעתם.
    יש מובילי דעה שבאמת סבורים שגוגל סרץ קונסול נותן מידע פחות מדויק בכוונה מאשר תוכנות צד שלישי ויש מובילי דעה שפיתחו תוכנות לבדיקת מיקומים ולכן יש להם אינטרס לקדם את השימוש בתוכנות שלהם.
    כאשר מובילי דעה כאלה תומכים בשימוש בתוכנות צד שלישי לבדיקת מיקומי האתר בגוגל, יהיו לא מעט מקדמי אתרים שילכו בעקבותיהם.
  • גוגל מציג ממוצעים: טענה נוספת ששמעתי ממקדמי אתרים היא שהקונסול מציג דירוג ממוצע ולכן אינו מדויק.
    מדובר בטענה שגויה שמקורה בהנחה שלכל דף אינטרנט יש דירוג קבוע ושלם וכל הגולשים יראו דף מסוים במקום 1 או מקום 2 או מקום 36 או כל מקום אחר שהוא מספר שלם.
    טענה זו מתעלמת מן העובדה שגוגל מציגים תוצאות מותאמות באופן אישי לגולש בדף תוצאות החיפוש ולכן, גולש אחד עשוי לראות דף מסוים במיקום שונה מגולש אחר.
    ברגע שמבינים את זה, אז ברור שתוצאה שהיא ממוצע משוקלל תהיה יותר מדויקת מכל תוכנת צד שלישי שבודקת מיקום בפרק זמן נתון ממחשב ודפדפן אחד ומחזירה מיקום כמספר שלם.
  • אי התאמה בתוצאות שהסרץ' קונסול מציג: כאשר מסתכלים על ביצועי האתר בסרץ' קונסול אפשר לראות אי התאמה בנתונים המוצגים.
    בחלק העליון של הדף, גוגל מציגים סיכום של קליקים, חשיפות, מיקומים ושיעור הלחיצות.
    גוגל מאפשרים להוריד את התוצאות לקובץ אקסל וכאשר מורידים את התוצאות ומסכמים את כל הקליקים והחשיפות עבור כל הביטויים מקבלים תוצאה שונה מזו שבסיכום.
    להלן דוגמה מאחד האתרים שלי שמראה כיצד הסיכום הכולל שונה מסיכום של סה"כ הנתונים עבור השאילתות השונות.
    הסיכום הכולל של הסרץ קונסול מראה שהאתר שלי קיבל 184 אלף קליקים ו-4.69 מיליון חשיפות ואילו סיכום סה"כ נתוני 1,000 השאילתות מראה שהאתר שלי קיבל רק 61,140 קליקים ו-512,729 חשיפות.
סיכום הנתונים עבור כל השאילתות
סיכום ידני עבור כל השאילתות שנתקבלו בקובץ אקסל מהסרץ קונסול
סיכום נתוני השאילתות באופן ידני בקובץ אקסל

איך זה יכול להיות?
סיבה אפשרית 1: סרץ קונסול מציג מידע עבור רק 1,000 ביטויי חיפוש שונים. למרבית האתרים הקטנים זה מספיק אך, אתרים גדולים עלולים לאבד מידע יקר ויתכן שבגלל זה הסיכום של גוגל שונה מסיכום סכום הנתונים באקסל.
סיבה אפשרית 2: גוגל בעצמם נותנים לשאלה הזו תשובה טובה והם מציינים כי הם לא מפרטים בעמודת השאילתות, שאילתות שהם מסווגים כ-"Anonymized queries".
שאילתות אלו לא מופיעות בפירוט השאילתות שהסרץ קונסול מציג מטעמים של הגנה על פרטיות הגולש אך הקליקים והחשיפות שלהם כן יחשבו בסיכום הכולל.
אפשר לראות את ההסבר של גוגל בקישור הזה ובתמונה הבאה.

הסבר של גוגל על שאילתות אנונימיות שנתוניהם מוסתרים בסרץ קונסול אך, הנתונים עשוים להשפיע על הסיכום הכולל.



עכשיו ברור שיהיו לא מעט מקדמי אתרים שלא "יקנו" את ההסברים של גוגל והסתירה בנתונים רק תגרום להם לחשוד בהטעיה מכוונת.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן