יש לך עסק עם אתר אינטרנט, אך הלקוחות לא מגיעים?
אין לעסק שלך אתר אינטרנט ולא ברור לך איך אתה יכול להזרים דם חדש של לקוחות?
אם כך כדאי שתבין מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל וכיצד קידום כזה יכול לעבוד בשביל העסק שלך.
מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל?
זהו תהליך שבו מקדם האתרים גורם לגוגל לתעדף את תוכן האתר המקודם ולדרג אותו בראש התוצאות האורגניות עבור ביטויי חיפוש מתאימים.
המטרה: תנועה רבה ואיכותית של גולשים
קידום אתרים אורגני בגוגל הנקרא גם בשם הקיצור SEO, הוא תחום שמטרתו להביא תנועת גולשים גדולה ואיכותית לאתר המקודם.
המטרה בקידום אורגני היא לא רק כמות גדולה של גולשים אלא, הדגש הוא על איכותית.
בתנועה איכותית הכוונה שתנועת הגולשים שתגיע לאתר תהיה כזו שתואמת את מה שהאתר של העסק שלך מציע.
אם אתה מאמן כושר אישי, אתה תרצה שיגיעו לאתר שלך גולשים שמתעניינים באימוני כושר או הרזיה ולא כאלה שמתעניינים בדיקור סיני.
אם יש לך חנות מקוונת לתכשיטים, אתה תרצה שיגיעו לקוחות פוטנציאלים שיקנו ולא כאלה שירפרפו ויעברו לאתר הבא.
האמצעי: התאמת התוכן לביטויי החיפוש
הדרך להגיע לקהל יעד המתאים בגוגל היא באמצעות ביטויי החיפוש שאנשים שואלים בגוגל.
ביטויי החיפוש מעידים על הצרכים של האנשים ואנו צריכים למצוא את האנשים עם הצרכים שהעסק שלך יכול לענות עליהם.
יש ביטוי חיפוש שזה ברור אם הם מתאימים או לא.
לדוגמה: אם אדם מחפש ביטוי כמו "שמן אתרי של לבנדר", הרי שדף מוצר של לבנדר יענה לו על הצורך.
מאחר ולבנדר ידוע כמסייע לסובלים מבעיות שינה אז גם ביטוי כמו "טיפול טבעי לבעיות שינה" יתאים לקהל היעד של העסק שלך, במידה ובאתר שלך יש מכירה של שמני לבנדר.
לפעמים הקשר בין ביטויי החיפוש למאפייני קהל היעד הוא ברור ומובן מאליו ולפעמים יש צורך בחשיבה מעמיקה והכרות עם התחום בכדי לזהות את קהל היעד.
הסוד: אופן הפעולה של אלגוריתם הדירוג נשמר בסוד
לאחר שהבנו שקידום אתרים אורגני בגוגל מחבר בין גולשים לבין העסקים שמתאימים להם לפי ביטוי החיפוש, כעת צריך לדאוג שגם גוגל יעשה את החיבור.
כפי שציינו בהסבר על מה זה SEO גוגל משתמש בזחלני רשת שמוצאים תכנים באתרים באמצעות הקישורים שמפנים אליהם.
גוגל שומר את התוכן במאגרי מידע גדולים ואלגוריתם הדירוג שלו, מדרג את האתרים לפי קריטריונים סודיים.
הקריטריונים אומנם סודיים אך, המטרה של גוגל היא ברורה – לספק את צרכי המחפש!
האלגוריתם של גוגל ישאף לכך שהתוכן שידורג במקומות הגבוהים ביותר הוא זה שמספק בצורה הטובה ביותר את צרכי הגולש עבור ביטוי החיפוש ששאל.
הכלים: תוכן הוא המלך אך גם נסיכים חשובים
ראשית, כפי שהבנו התוכן הוא המלך אבל, ישנם גם קריטריונים נוספים.
לא כל הקריטריונים לדירוג של גוגל הם סודיים, חלק מהם גוגל מפרסמים, כמו לדוגמה:
- מהירות טעינת אתר מהירה לחוויית משתמש טובה יותר
- תוכן SEO איכותי
- מבנה אתר נכון
- שימוש נכון בתגי HTML ובקוד קריא לזחלני הרשת.
- וקריטריונים נוספים.
גוגל אף מספקים מערכת שנקראת Google Search Console Tools המיועדת לסייע לבעלי אתרים.
המערכת מאפשרת לבעלי אתרים להגיש את תוכן האתר שלהם לגוגל בכדי לאנדקס אותו מהר יותר, לאתר בעיות, לתקן אותם ולדווח על התיקון ופעולות רבות נוספות.
מקדם אתרים מקצועי ידע להשתמש בכלים הללו לקידום האתר.
מתי הזמן הנכון להתחיל לקדם בגוגל?
מחר זה המועד הכי מאוחר.
כדאי לך להתחיל היום!
דבר איתי!
קידום אתרים בגוגל יכול לתת בוסט רציני של לקוחות משלמים לעסק שלך.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744
אני רוצה ייעוץ חינם
שאלות נפוצות
קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:
נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.
בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.
כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.
מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.