אחד הדברים שבעלי עסקים לא כל כך יודעים זה שקידום אתר אורגני בגוגל הוא ערוץ התנועה הטוב ביותר שיכול להיות לעסק שלכם.
משווקים אינטרנטים מוכרים שיווק במדיה חברתית כמו העלאת פוסטים בפייסבוק, סרטונים בטיקטוק, קידום ממומן ברשתות החברתיות, פרסום אצל משפיעני רשת ועוד.
איך אומרים "מרוב עצים לא רואים את היער" ככה זה כשיש כזה היצע גדול של אמצעים שיווקיים.
קשה באמת לדעת איזה ערוץ שיווקי מביא הכי הרבה תועלת אם לא מודדים ומשווים את הביצועים של הערוצים השונים.
בגלל זה אני משתמש באתר similarweb.com שמציג לי את הנתונים הללו עבור אתרים רבים בעולם.
אני יכול לומר לכם שאם תבדקו כמעט כל תחום שהוא (את הכמעט שמתי בשביל הסיכוי הקלוש) אתם תמצאו שהאתרים עם התנועה הגדולה ביותר, הם אתרים שעיקר התנועה אליהם מגיעה מקידום אורגני.
אפילו מקור התנועה החיצוני הכי משמעותי של הרשתות החברתיות עצמן הוא מהתוצאות האורגניות בגוגל (ראו את הגרף בתמונה).
רק תנועה ישירה היא יותר גדולה מתנועה אורגנית בגוגל וזאת משום שיש שהמותג שלהם חזק ומבוסס.
לא משנה אם אתה רופא, עורך דין, אינסטלטור או קוסמטיקאית, קידום אורגני בגוגל יכול להזרים לך זרם בלתי פוסק של לקוחות.
אם אתה לא מקדם קידום אורגני בגוגל, כדאי שתתחיל.
מהן תוצאות אורגניות?
טוב שכחתי שלא תמיד אנשים ואפילו בעלי עסקים יודעים את ההבדל בין תוצאה אורגנית לתוצאה ממומנת.
כשאתה מחפש בגוגל ביטוי כלשהו כמו לדוגמה "חשמלאי ברעננה" גוגל מציגים דף עם תוצאות חיפוש.
חלק מהתוצאות הן ממומנות וחלק הן אורגניות.
התוצאות הממומנות הן תוצאות שהמפרסמים משלמים לגוגל בכדי להופיע בביטוי החיפוש הזה.
ואילו התוצאות האורגניות הן תוצאות שגוגל מציג ללא תשלום וזאת רק משום שהאלגוריתם של גוגל בחר בתוצאות הללו כרלוונטיות ביותר לביטוי שהגולש חיפש.
תוצאה ממומנת תפסיק להופיע ברגע שנגמר למפרסם התקציב ואילו תוצאה אורגנית תופיע כל עוד האלגוריתם של גוגל מדרג את האתר כתוצאה רלוונטית לביטוי החיפוש.
למה חשוב להיות ראשון בגוגל?
חשוב להבין שלא כל אתר שמופיע בתוצאות האורגניות יקבל תנועה של גולשים.
ככל שאתר או דף אינטרנט ידורג במיקום גבוה יותר כך, הוא יקבל יותר תנועה.
נתונים סטטיסטים מראים כי התוצאה הראשונה תקבל את מרבית התנועה, התוצאה השניה תקבל כמעט ב-30% פחות תנועה מהתוצאה הראשונה והתוצאה השלישית תקבל רק חצי מהתנועה של התוצאה הראשונה.
לכן כדאי להיות ראשון בגוגל בכדי שמרבית הלקוחות יגיעו אליך ראשון ולא למתחרים שלך.
איך להיות מקום ראשון בגוגל?
קידום אתרים אורגני בגוגל הוא סוג של תחרות.
התחרות היא לא מי יצליח לרמות את גוגל בכדי שידרג את האתר שלו במיקום גבוה יותר אלא, זו תחרות נגד בעלי אתרים אחרים שעוסקים בתחום זהה לשלך.
אם אתה רוצה שהאתר שלך יופיע ראשון בגוגל עבור ביטוי חיפוש מסויים, אתה צריך לגרום לאלגוריתם של גוגל להבין שהאתר או הדף באתר שלך הם בעלי התוכן הכי מתאים לגולש ולביטוי החיפוש שהוא חיפש.
אתה צריך שהתוכן שיש לך בדף יקלע למה שהגולש מחפש, אתה צריך שהדף יטען מהר ושיספק לגולש חווית משתמש טובה יותר מזו של האחרים.
ולכן, לפעמים זה יהיה קל להיות מקום ראשון ולפעמים זה יהיה קשה.
קל להיות מקום ראשון בגוגל כאשר יתר האתרים לא מספקים תוכן מתאים לגולש וקשה יותר להיות במקום הראשון כאשר יש אתרים רבים שמספקים תוכן וחווית משתמש מעולים.
זה מה ששירותי קידום אורגני מספקים, תוכן מתאים וחוויית משתמש טובה יותר משל האתרים המתחרים.
באילו ביטויים כדאי להופיע במקום הראשון בגוגל?
להיות מקום ראשון בגוגל זו לא המטרה.
המטרה היא לקבל מגוגל גולשים שיהפכו ללקוחות משלמים.
בכדי להשיג את המטרה הזו הבסיס של קידום אתרים הוא מחקר מילות מפתח.
במחקר מילות מפתח, מקדם האתרים מאתר את המילים והביטויים שמייצגים את קהל היעד שמחפש אותם ושקהל היעד הזה מתאים לעסק של האתר שלך.
לדוגמה אם אתה חשמלאי שנותן שירות עבודות חשמל ברעננה, זה לא יהיה יעיל עבור להיות ראשון בגוגל עבור ביטוי כמו "חשמלאי" או "חשמלאי בעפולה", משום שהביטויים הללו לא מייצגים את קהל היעד שיכולים להיות הלקוחות שלך.
ביטויים מתאימים יהיו "חשמלאי ברעננה" או "עבודות חשמל ברעננה" וכדומה.
שירות קידום אתר אורגני בגוגל
עכשיו כשהבנת למה כדאי לך לקדם את האתר שלך בקידום אורגני בגוגל, אתה מוזמן ליצור איתי קשר.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.
שאלות נפוצות
קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:
נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.
בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.
כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.
מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.