מה זה SEO?

חיפוש בגוגל של הביטוי מה זה SEO

דף המידע הזו מיועד לך, בעל עסק עם אתר אינטרנט.
מתלבט איך לשווק את השירותים או המוצרים שאתה מוכר?
לשלם לאיש מדיה חברתית שיעלה לך פוסטים לפייסבוק, סרטונים לתיקטוק או שאולי לבחור בקידום ממומן בגוגל ומה זה SEO והאם כדאי לך לשכור שירותי SEO?
בדף זה תמצא הסבר פשוט וברור על התחום שנקרא SEO או בעברית קידום אורגני בגוגל.

מה זה SEO?

SEO הוא שם קיצור עבור "search engine optimization" או בעברית אופטימיזציה למנועי חיפוש.
מה זה אופטימיזציה למנועי חיפוש?
אופטימיזציה הוא כינוי לתהליך של שיפור האתר באופן כזה שיגביר את החשיפה של האתר במנועי חיפוש כדוגמת גוגל, בינג ומנועי חיפוש נוספים.
מאחר ומנוע החיפוש של גוגל תופס מעל 90% מנתח שוק מנועי החיפוש הרי, שבדרך כלל כאשר מדברים על SEO, מדובר יותר על שיפור האתר בגוגל.
חשוב לציין כי SEO מיועד בכדי לשפר את ההופעה של האתר בתוצאות האורגניות בדף החיפוש בגוגל.

מה הן תוצאות אורגניות?

כאשר הגולשים מחפשים ביטוי כלשהו בגוגל, הם מקבלים דף שמכיל גם תוצאות אורגניות וגם פרסומות שיכולות להראות לפעמים כמו תוצאות אורגניות.
בדרך כלל מודעות פירסומיות יוצגו עם כיתוב "ממומן" לידן.
התוצאות האורגניות מובילות לדפים שהאלגוריתם של גוגל מזהה כבעלי מידע מועיל ורלוונטי לגולש שחיפש את ביטוי החיפוש.
ואילו התוצאות הממומנות הם תוצאות שהמפרסמים משלמים לגוגל תמורת הצבתן בדף תוצאות החיפוש.
התוצאות האורגניות נחשבות לעומת המודעות הממומנות כתוצאות מהימנות יותר, רלוונטיות יותר והן זוכות לשיעור הקלקה גבוה יותר.

מה הן תוצאות אורגניות?

כאשר הגולשים מחפשים ביטוי כלשהו בגוגל, הם מקבלים דף שמכיל גם תוצאות אורגניות וגם פרסומות שיכולות להראות לפעמים כמו תוצאות אורגניות.
בדרך כלל מודעות פרסומיות יוצגו עם כיתוב "ממומן" לידן.
התוצאות האורגניות מובילות לדפים שהאלגוריתם של גוגל מזהה כבעלי מידע מועיל ורלוונטי לגולש שחיפש את ביטוי החיפוש.
ואילו התוצאות הממומנות הם תוצאות שהמפרסמים משלמים לגוגל תמורת הצבתן בדף תוצאות החיפוש.
התוצאות האורגניות נחשבות לעומת המודעות הממומנות כתוצאות מהימנות יותר, רלוונטיות יותר והן זוכות לשיעור הקלקה גבוה יותר.

מדוע הקידום האורגני חשוב?

התוצאות האורגניות מספקות הרבה יותר תנועה לאתרים שונים מאשר תוצאות ממומנות ולכן יש חשיבות רבה לקידום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות (SEO).
למעשה קידום אורגני בגוגל מהווה את ערוץ תנועת הגולשים עבור כמעט כל עסק, בין אם מדובר בבעל מקצוע שנותן שירות או בחנות שמוכרת מוצרים.
בכדי להמחיש את החשיבות של קידום אורגני בגוגל נסתכל על מקורות התנועה של האתרים הכי חזקים עם התנועה הגדולה ביותר בתחום של בעלי מקצוע ונותני שירותים.
את המידע על מקורות התנועה לאתרים השונים נמצא באתר similarweb.com.
בחרתי את האתרים:

  • d.co.il
  • easy.co.il
  • midrag.co.il
השוואה בין מקורות התנועה של אתרי אינדקסים גדולים בישראל:
d.co.il
easy.co.il
midrag.co.il

האתרים הללו הם אינדקסים לבעלי מקצוע ונותני שירותים מהגדולים במדינה.
כל אחד מהאתרים הללו מקבל מעל מיליון כניסות גולשים בחודש.
מהגרף, אפשר לראות משהו מאוד ברור, ערוץ התנועה העיקרי לאתרים הללו הוא מהתוצאות האורגניות בגוגל.
לא פייסבוק, לא אינסטגרם, לא קידום ממומן – גוגל אורגני הוא ערוץ התנועה העיקרי.
אם אתה בעל מקצוע שמחפש דרך להגיע ללקוחות פוטנציאלים, כדאי שתתחיל לחשוב על SEO.

אם יש לך חנות מקוונת כדאי להסתכל על ההשוואה הבאה בין החנויות המקוונות הגדולות בישראל:

  • zap.co.il
  • ksp.co.il
  • ivory.co.il
  • azrieli.com
השוואת התנועה בין אתרי המסחר הגדולים בישראל

זאפ הוא יותר אתר להשוואת מחירים וב-KSP פעם חנות לציוד מחשבים והיום מוכרים שם הכל, באייבורי מוכרים עדיין אלקטרוניקה ובעזריאלי מוכרים הכל.
אפשר לראות שעבור כל האתרים הללו התנועה האורגנית גדולה יותר מכל ערוץ תנועה אחר.
רק ב-azrieli.com התנועה הממומנת מגוגל היא גבוהה יותר מהתנועה האורגנית.
גם עבור חנויות מסחר מקוונות ההשוואה מראה כי תנועה אורגנית מזרימה יותר לקוחות לאתרים מאשר כל ערוץ תנועה אחר.

הנתונים הללו מראים באופן ברור את עליונות התנועה האורגנית מגוגל על פני כל ערוץ תנועה אחר כמו: רשתות חברתיות או קידום ממומן.

המרכיבים העיקריים של עבודת SEO

  • אופטימיזציה לתוכן (On-Page SEO): כולל מחקר מילות מפתח בכדי להגיע לקהל היעד המתאים ושיפור דפי התוכן באופן שיהיו רלוונטיים למילות המפתח וידידותיים למשתמש. תהליך זה כולל גם יצירת מערך קישורים פנימיים בין דפי התוכן, התאמת כותרות ותגי מטא.
  • אופטימיזציה מחוץ לאתר (Of-Page SEO): פעולות המבוצעות מחוץ לאתר המקודם כדוגמת: בניית קישורים והפניות לאתר מאתרים חיצוניים, הגברת חיפושי שם המותג, הגברת המעורבות ברשתות חברתיות, כל זאת במטרה לגרום לאלגוריתם של גוגל לראות באתר אוטוריטה בתחומו.
  • SEO טכני: קידום אתרים טכני הוא אוסף של פעולות שנועדו לשפר את זחילת מנועי החיפוש באתר ואינדוקס הדפים שבו. קידום טכני כולל שיפור מהירות טעינת האתר, רספונסיביות לניידים, מפות אתר, קובץ robots, סכמות ונתונים מובנים.
  • חווית המשתמש: שיפור חווית המשתמש באתר הוא מרכיב חשוב ב-SEO ואתרים שיספקו חווית משתמש טובה ידורגו מעל לאתרים שיספקו חווית משתמש פחות טובה. חוויית המשתמש כוללת מרכיבים כמו: ניווט באתר, מהירות טעינת הדפים, ידידותיות לניידים ואיכות התוכן.

כיצד להתחיל עם שירות SEO?

איך מתבצע קידום אתרים?

מאחר וגוגל מסתיר את האופן שבו האלגוריתם הדירוג שלו מדרג את האתרים, מקדמי האתרים צריכים לנחש.
"הניחוש" הוא לא ניחוש באוויר אלא, זה ניחוש מושכל על סמך ניסיון שכולל בתוכו גם הצלחות וגם כישלונות.
כמו כן, אחד הדברים החשובים בקידום אתרים זה אסטרטגיה.

לצרכים שונים מתאימה אסטרטגיה שונה

אם יש לך אתר שאתה רוצה שהוא יצליח למשוך תנועה ולקוחות במשך שנים רבות, אתה צריך לחשוב באסטרטגיה שבה הגולש הוא המרכז והאתר שלך צריך לספק את צרכיו.
זאת אומרת, אתה צריך להשקיע באתר שיספק חווית גלישה מהנה לגולש, שהתוכן יתאים בדיוק למה שחיפש ושהוא לא יצטרך אפילו לחזור להמשיך לחפש לאחר שיתקל באתר שלך.
אם יש לך אתר שאתה רוצה ממנו רווח מידי ולא אכפת לך שאחרי כמה זמן הוא יעלם או יענש על ידי גוגל, האסטרטגיה תהיה שונה, מקדם האתרים יחשוב באופן שונה ומטרתו היחידה תהיה לבצע מניפולציה על אלגוריתם הדירוג של גוגל.

הגיע הזמן ל-SEO

אחרי שהבנת מה זה SEO, כיצד הוא עובד ולמה צריך SEO?
הגיע הזמן שתתחיל.
מתי הזמן הכי טוב להתחיל?
מחר זה המועד הכי מאוחר.
כדאי לך להתחיל היום!

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

שאלות נפוצות

מה עלות קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:

נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.

כיצד ניתן לדעת מה עוצמת התחרות?

בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בגוגל לבד בחינם?

כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.

כיצד לבחור מקדם אתרים מקצועי?

מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן