שמעת שקידום אורגני מוצלח בגוגל זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לעסק שלך וזה נכון.
התוצאות האורגניות בגוגל הן מקור התנועה הטוב ביותר לאתרים בתחומים מגוונים.
אבל וזה אבל גדול, לפני המחיר כדאי להבין קודם מה זה קידום אורגני מוצלח.
יש מקדמים אתרים שמתמחרים את קידום אתרים שלהם באופן טכני כמו: "אתה מקבל X מאמרים בחודש וY קישורים מאתרים אחרים".
אם קיבלת הצעה כזו, תברח! זה לא קידום אתרים מוצלח.
העסק שלך לא צריך מאמרים או קישורים, אתה צריך לקוחות.
לקידום אורגני יש רק מטרה אחת, יותר תנועה של קהל היעד עם הסבירות הגבוהה ביותר להמרה כלקוחות.
בדף אני אסביר איך נראה קידום אורגני מוצלח בגוגל, ממה מושפע מחיר קידום אתרים ואציג בפנייך מחירון לקידום אתרים אורגני.
להיות ראשון בגוגל זה לא מספיק
קידום אורגני מוצלח בגוגל הוא לא מהסוג הזה שאתה בוחר 10 או 50 ביטויים בהם אתה רוצה להיות ראשון בגוגל.
קידום אתרים אורגני מוצלח הוא כזה שהאתר שלך צריך להוות אבן שואבת לגולשים שמחפשים ביטויים בתחום של העסק שלך.
אפילו בנישות מאוד קטנות, כמות הביטויים שבהם אתר יכול להתברג ולמשוך אליו את הקהל היעד שלו, היא עצומה.
לכן, אל תכוון לדירוג גבוה בתוצאות האורגניות במספר מצומצם של ביטויים, כוון להיות ראשון בכמה שיותר ביטויים.
ככל שהאתר שלך ידורג במיקומים העליונים בכמה שיותר ביטויי חיפוש רלוונטים, כך העסק שלך יצליח יותר.
איך מזהים קידום אורגני מוצלח בגוגל?
לגוגל יש כלי שנקרא סרצ' קונסול שמספק לבעלי אתרים מידע על מידת הצלחתם בקידום האורגני (ומידע שימושי נוסף).
בסרצ' קונסול אתה יכול לראות בדיוק בכמה ביטויי חיפוש דפי האתר שלך מופיעים, כמה תנועה מביא לך כל ביטוי, מה פוטנציאל התנועה שלו ומה דירוג הדפים עבור הביטויים השונים.
ככל שאתה מקבל יותר תנועה מביטויי חיפוש יותר רלוונטים ודירוג דפי האתר שלך עולה, כך הקידום שאתה מקבל מוצלח יותר.
ההצלחה שלך תלויה במחיר שאתה מוכן להשקיע
קידום אתרים אורגני זה תחרות בין אתרים על דירוג בביטויי חיפוש זהים.
ככל שהתחום בו אתה עוסק תחרותי יותר, כך ידרש תקציב גדול יותר בכדי להצליח.
ככל שהתחום תחרותי יותר, תקציב קידום גבוה יותר ישפר את סיכויי ההצלחה של האתר ותקציב נמוך ירע את סיכויי ההצלחה שלו.
זאת אומרת, אם מקדם אתרים מציע לך קידום אתרים במחיר זול בתחום תחרותי, הוא מציע לך להיכשל מראש.
דמיין לעצמך מרוץ מכוניות שלכל מכונית יש חברה שממנת, מפתחת ומייצרת את המכונית הטובה והמהירה ביותר.
עכשיו דמיין לעצמך שבמרוץ המכוניות הדמיוני הזה מגיעה חברה עם מעט משאבים ועם מכונית מעפנה אך, יש לה את הנהג הכי טוב, נראה לך שהמכונית המעפנה תנצח במירוץ?
אין סיכוי שמכונית כזו תיקח את המרוץ גם עם הנהג הטוב ביותר.
כך גם בקידום אתרים, אין סיכוי שמקדם האתרים יצליח לנצח את המתחרים אם הם השקיעו הרבה יותר באתרים שלהם.
בקידום אורגני אתה צריך להשקיע ולשלם עבור המכונית והנהג הטובים ביותר!
הגורמים שמשפיעים על רמת התחרותיות
- כמה אתרים שונים מתחרים על אותם ביטויי החיפוש
- כמות התוכן האיכותי והרלוונטי שבאתרים המתחרים
- כמה כסף האתרים המתחרים משקיעים בכל חודש
- רמת המקצועיות של מקדמי האתרים המתחרים
- האם האתרים המובילים בתחום, נחים על זרי הדפנה שלהם ולא ממש ממשיכים להשקיע בקידום?
- והכי חשוב זה איפה האתר שלך נמצא ביחס לאתרים המתחרים מבחינת אופטימיזציה, כמות התוכן הרלוונטי, קישורים, חווית משתמש ורלוונטיות.
ככל שהאתר שלך יהיה רחוק יותר מהמתחרים, כך תידרש להשקעה גדולה יותר בכדי להצליח.
מחיר גבוה יותר פירושו, יותר שעות עבודה של מקדם אתרים.
3 כללי אצבע לרמת התחרותיות בביטויי חיפוש זהים
ראשית, כדאי להבין כי התחרות בקידום אתרים אורגני היא פר כל ביטוי חיפוש.
יכולים להיות עסקים בתחומים שונים המתחרים על אותו ביטוי חיפוש כמו לדוגמה: אינדקס עסקים יתחרה עם חשמלאי על הביטוי "חשמלאי בצפון" או עיתון חדשות מקוון יתחרה על ביטויים אחרים עם בעלי מקצוע או חנויות בגלל שבעיתון יש סקירה על שירות או מוצר זהה לזה שהם משווקים.
זה לא דבר פשוט לאמוד את מידת התחרותיות בביטוי חיפוש מסויים אך, אפשר להבין בגדול את מידת התחרותיות על פי שלושת הכללים הבאים:
- אמרנו קודם, ככל שיש יותר אתרים שמתחרים על אותם ביטויי החיפוש – רמת התחרותיות תהיה גבוהה יותר.
- עסקים המספקים מוצר או שירות לאזורים גאוגרפים גדולים יותר – רמת התחרותיות תהיה גבוהה יותר.
- ככל שהרווח הצפוי ממכירת השירות או המוצר גדול יותר – רמת התחרותיות תהיה גבוהה יותר.
קידום אתרים אורגני מחירון
קידום בגוגל לעסקים קטנים ומקומיים – 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש
קידום עסקים קטנים המספקים שירות מקומי פרונטלי בביתם, במשרד או בקליניקה יהיה פחות תחרותי מקידום עסקים אחרים.
מדובר בעסקים כדוגמת: מטפלים, מאמנים, מספרות, קוסמטיקאיות, חוגים לילדים ומבוגרים ועוד.
עסקים אלו בדרך כלל מספקים שירות באזור מאוד מצומצם ומחיר השירות הוא נמוך בהשוואה לעסקים קטנים אחרים כמו עורכי דין, רואי חשבון ורופאים.
פעמים רבות בתחומים אלו התחרותיות איננה גבוהה וזאת בשל חוסר מודעות של אותם בעלי עסקים לפוטנציאל האדיר שגלום בקידום אורגני מוצלח.
בתחומים מהסוג הזה המחיר המינימלי להגיע להצלחה הוא 2,000 ש"ח לחודש.
יכולים להיות תחומים עם מודעות מאוד נמוכה של בעלי מקצוע לקידום אתרים ולכן תחרותיות מאוד נמוכה שתאפשר להצליח גם עם תקציב נמוך מ-2,000 ש"ח.
קידום בגוגל לעסקים קטנים ומקומיים יותר תחרותיים – 3,000 ש"ח עד 5,000 ש"ח לחודש
עסקים קטנים ומקומיים עם תחרותיות גדולה יותר יהיו עסקים שבדרך כלל מספקים שירות לאזור גאוגרפי נרחב יותר או שהרווח הצפוי ממכירת השירות גבוה יותר.
עסקים בתחום שבו מקובל לקבל שירות און ליין מרחיבים את אזור השירות הגאוגרפי שלהם ולכן, יהיו תחרותיים יותר.
עסקים כמו: עורכי דין, רופאים, רואי חשבון, יועצים עסקים, יועצי משכנתאות, תזונאים, מדריכי טיולים, אטרקציות פנאי, מרצים ועוד.
בתחומים אלו תקציב ראוי ינוע בין 3,000 ש"ח ל-5,000 ש"ח לחודש.
קידום בגוגל לחנויות מסחר מקוונות – 3,000 ש"ח ומעלה
רמת התחרותיות עבור חנויות מסחר מקוונות משתנה בהתאם לנישה בה הן פועלות.
תקציב ראוי לחנויות מקוונות הפועלות בנישות ספציפיות יכול להתחיל מ-3,000 ש"ח לחודש ואילו חנויות מסחר בנישות גדולות יותר יצטרכו להשקיע 5,000 ש"ח לחודש ואף יותר מכך בכדי לנצח את המתחרים.
מהי תמורה הולמת למחיר ששילמת?
קידום אתרים אורגני מטרתו להביא לאתר שלך גולשים שירכשו מוצרים או שירותים.
אם מקדם האתרים מצליח להביא לאתר שלך גולשים אך הם לא קונים, זה סימון שהוא לא קידם אותך בביטויי החיפוש המתאימים.
אם מקדם האתרים מצליח לקדם אותך במספר מצומצם של ביטויים תחרותיים אך, לא מספיק גולשים נכנסים לאתר שלך, זה סימן שאסטרטגיית הקידום שלו הייתה שגויה.
הוא היה צריך לקדם את האתר שלך בביטויים רבים יותר עם רמת תחרותיות נמוכה יותר באופן כזה שיכנסו אלייך יותר גולשים שירכשו מוצרים או שירות.
קידום אורגני מקצועי בגוגל
עכשיו כשהבנת איך נקבע המחיר בקידום אתרים אורגני, אתה מוזמן ליצור איתי קשר.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744
אני רוצה ייעוץ חינם
שאלות נפוצות
קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:
נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.
בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.
כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.
מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.