בית » קידום אתרים שאלות ותשובות » מה הדבר הראשון שאני צריך לעשות בכדי לשווק את עצמי? כרטיס עסק בגוגל!

מה הדבר הראשון שאני צריך לעשות בכדי לשווק את עצמי? כרטיס עסק בגוגל!

בחור צעיר, טכנאי מחשבים שאל אותי "יורם, תגיד, מה הדבר הראשון והכי חשוב שאני צריך לעשות בכדי לשווק את עצמי".
לקח לי בדיוק שבריר שנייה לענות לו שהדבר הראשון, הכי חשוב ואפקטיבי בשבילו, זה כרטיס עסק בגוגל עסקים!
לא קידום ממומן וגם לא אורגני בגוגל, לא דף פייסבוק, לא סרטון מצחיק בטיקטוק וגם לא דף נחיתה או אתר אינטרנט מושקע – הדבר הראשון זה כרטיס עסק בגוגל.

מה זה כרטיס עסק בגוגל?

כרטיסי עסק של אינסטלטורים מופיעים בתוצאות החיפוש עבור אינסטלטור בכרמיאל

כרטיס עסק בגוגל (Google Business Profile) זה כלי חינמי שמאפשר לך להציג את העסק שלך ישירות בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל וגם בגוגל מפות.
הכרטיס כולל מידע כמו שם העסק, כתובת, שעות פעילות, מספר טלפון וקישור לאתר, לצד אפשרות להוסיף תמונות, לקבל חוות דעת ודירוגים והוא מאפשר לך להחשף בגוגל לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך.
כרטיס עסק בגוגל זה כלי חיוני למיתוג, יצירת אמון ומשיכת לקוחות פוטנציאליים באזור השירות שלך.

מה בדיוק אתה מקבל כשאתה פותח כרטיס עסק בגוגל?

  • חשיפה בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל: כרטיס עסק בגוגל מגדיל את הסיכוי שתופיע בתוצאות חיפוש מקומיות, כך שלקוחות פוטנציאליים ימצאו אותך בקלות. זאת אומרת, גולש שגר בתל אביב ומחפש עורך דין פלילי בתל אביב, יוכל לראות את כרטיס העסק שלך ישר בדף הראשון גם אם האתר האישי שלך נמצא איפשהו במעמקי גוגל.
  • חשיפה במפות גוגל: לקוחות פוטנציאלים יכולים להחשף אלייך בגוגל מפות ולקוחות קיימים יכולים לקבל הוראות הגעה ישירות לעסק שלך (אם יש לך משרד).
  • מידע זמין וממוקד: כרטיס העסק שלך יציג פרטים חשובים כמו שעות פעילות, כתובת, טלפון, וקישור לאתר שלך, הכל במקום אחד.
  • יצירת אמון בקרב לקוחות פוטנציאלים: אם תהיה אקטיבי ותדאג לבקש מלקוחות לדרג אותך ולרשום חוות דעת בכרטיס העסק שלך, זה יחזק את האמון של לקוחות פוטנציאלים בך.
  • יצירת קשר: בכרטיס העסק יש כפתורים נוחים כמו "התקשר עכשיו" או "שלח הודעה" שמאפשרים ללקוחות לפנות אליך ישירות.
  • תדמית מקצועית: כרטיס עסק בגוגל משדר מקצועיות ונוכחות דיגיטלית, ומבליט אותך לעומת מתחרים שאין להם כרטיס. אם תשקיע בכרטיס עסק ותכלול פירוט ומדיה, תוכל גם לבלוט לעומת אלה שלא השקיעו כמוך.
  • חיזוק המותג האישי: אם כרטיס העסק שלך בגוגל יהיה בעמוד הראשון של גוגל, זה יעזור לך לבנות תדמית מקצועית ואמינה.
  • קידום אורגני בחינם: כרטיס העסק הוא כלי חינמי שנותן לך חשיפה רחבה בגוגל בחינם (מי אמר שישראלים לא אוהבים חינם)
  • קל לשימוש: אתה יכול בקלות לעדכן את הכרטיס בכל עת – שעות פעילות, מבצעים, שירותים חדשים ועוד.
  • עוזר לך לגייס לקוחות חדשים: כרטיס עסק בגוגל עוזר לך להגיע ללקוחות שמחפשים שירותים כמו שלך באזור.
  • אתה יכול להעלות תמונות: העלה תמונות מקצועיות של העסק, הצוות או השירותים שלך, זה יצור רושם יותר חיובי ומזמין.
  • מעקב אחר ביצועים: גוגל נותנים לך מידע על כמות הצפיות, ההקלקות והפעולות שבוצעו דרך הכרטיס, זה עוזר להבין איפה אתה עומד מבחינת יעילות הכרטיס.
  • קישורים לאתר ולרשתות חברתיות: אתה יכול להפנות לקוחות מכרטיס העסק לאתר האינטרנט שלך או אם אין לך אתר אז לפרופילים שלך ברשתות החברתיות.
  • שיווק לוקאלי ממוקד: כרטיס עסק מאפשר לך להגיע לקהל היעד המדוייק שצריך את השירותים שלך, זה לא סתם מתעניינים, אלה אנשים עם "היד על הארנק" (אנשים עם כוונת רכישה) שחיפשו "טכנאי מחשבים בתל אביב" לא בשביל סתם להתקשקש או לקבל עצות חינם.
  • זמינות 24/7: המידע בכרטיס שלך זמין בכל שעות היממה, גם כשהעסק סגור.
  • קידום בתשלום (אופציונלי): גוגל מאפשרים לך לקדם באופן ממומן את כרטיס העסק שלך, זה מעולה למי שאין לו תקציב להשקיע בבניית אתר או דף נחיתה.
  • מעקב אחר פניות והמרות: תוכל לעקוב בקלות אחרי מספר הפניות שהגיעו דרך הכרטיס שלך.
  • נגישות דיגיטלית מכל מכשיר: כרטיס העסק מותאם למובייל, כך שלקוחות ימצאו אותך בקלות מכל מכשיר.

לאילו עסקים מתאים לפתוח כרטיס עסק בגוגל?

כרטיס עסק בגוגל מיועד לעסקים עם מיקום פיזי שאפשר לבקר בו, או לעסקים שמגיעים ללקוחות, כגון:

  • עסקים קטנים ובינוניים: מסעדות, חנויות קמעונאיות, מכוני יופי, מכבסות, משרדי עורכי דין, רואי חשבון ועוד.
  • בעלי מקצוע עצמאיים: פסיכולוגים, מטפלים, מאמנים אישיים, יועצים, טכנאים, חשמלאים, אינסטלטורים.
  • עסקים מקומיים: כל עסק שמשרת קהילה מקומית או מציע שירותים אזוריים כמו חנויות פרחים, מרפאות וטרינריות, או קליניקות בריאות.
  • נותני שירותים ללא מיקום פיזי: עסקים כמו משלוחים, טכנאים, שירותי ניקיון או חברות הפועלות באזורי שירות מוגדרים יכולים להופיע בגוגל לפי אזור השירות שלהם.

איך פותחים כרטיס עסק בגוגל?

כדי לפתוח כרטיס עסק בגוגל, עקוב אחר השלבים הבאים:

  • כנס לחשבון הגוגל שלך: עדיף לפתוח חשבון גוגל נפרד לעסק ולציין שאתה פותח למטרת עסק ואז גוגל ישר יציגו לך את האפשרות להקים כרטיס עסק.
  • עבור לאתר Google Business Profile ולחץ על "נהל את העסק שלך" או "Get started".
  • הזן את פרטי העסק: הקלד את שם העסק שלך ובדוק אם הוא כבר קיים במערכת. אם הוא לא מופיע, בחר באפשרות להוסיף עסק חדש.
  • בחר קטגוריה: בחר קטגוריה שמתארת את סוג העסק שלך, לדוגמה: "פסיכולוג", "טכנאי חשמל", או "מסעדה".
  • הוסף מיקום: אם העסק שלך פועל ממיקום פיזי (כמו קליניקה או חנות), הזן את הכתובת המדויקת.
  • הוסף אזורי שירות: אם אתה נותן שירותים באזור מסוים ללא מיקום פיזי (כמו טכנאי), בחר "אני מספק שירותים באזור מסוים" והגדר את אזורי השירות שלך.
  • הוסף פרטי יצירת קשר: הזן מספר טלפון וכתובת אתר אינטרנט (אם יש לך).
  • אימות העסק: גוגל יבקשו לאמת את העסק שלך באמצעות שיטות האימות כמו:
    • גלויה בדואר: גוגל תשלח לך גלויה עם קוד אימות לכתובת שציינת.
    • שיחת טלפון או SMS: אפשרות זו זמינה בחלק מהמקרים (מהניסיון שלי ה-SMS מעולם לא הגיע).
    • אימות במייל: עבור עסקים מסוימים.
    • סרטון של העסק: אימות של העסק בעזרת סרטון שמציג את העסק (לדוגמה אם מדובר בחנות מצלמים את החנות או לדוגמה טכנאי מצלם את המכונית עם הציוד שלו, וכיתוב על המכונית אם יש וכדומה).
  • השלמת פרטי העסק: הוסף שעות פעילות, תמונות מקצועיות של העסק, תיאור קצר, והסבר על השירותים שאתה מציע.
  • ניהול הכרטיס: אם אתה רוצה לנהל ולעדכן את כרטיס העסק שלך, דאג להיות מחובר לחשבון הגוגל של הכרטיס וחפש בגוגל את הביטוי "העסק שלי". גוגל יציגו לך ממשק לניהול הכרטיס.

כך נראה ממשק הניהול של כרטיס העסק שלי בגוגל

כרטיס העסק בגוגל ביזנס של יורם בן אבו בנייה וקידום אתרים NEW SEO

בעיות באימות

אחת הבעיות הנפוצות בכרטיסי עסק בגוגל היא תהליך האימות שלפעמים הופך למאתגר במיוחד עבור בעלי עסקים.
גוגל דורשת לאמת את בעלות העסק לפני פרסום הכרטיס, מה שיכול לכלול שליחת גלויה בדואר עם קוד אימות, שיחת טלפון או אימות באמצעות דוא"ל.
עם זאת, במקרים רבים, גוגל מקשה על תהליך זה בשל עיכובים במשלוח, קודים שלא מגיעים, או בקשות לאימות נוסף מעבר לשיטות הרגילות.
בעיה זו עלולה לעכב משמעותית את פרסום הכרטיס וכבר שמעתי על אנשים שהתייאשו וויתרו – אל תוותרו, זה חשוב!
במקרים שכרטיס העסק לא עבר אימון בהצלחה, הוא יסומן כ"לא מאומת" והכרטיס לא יחשף לקהל הרחב עד להשלמת האימות. רק בעל הכרטיס יוכל לראות אותו.

שירות סיוע בפתיחת וניהול כרטיס עסק בגוגל

אם נתקלת בקשיים טכניים בפתיחת כרטיס עסק בגוגל, אני כאן כדי לסייע לך בתשלום להתגבר על כל מכשול ולהבטיח שכרטיס העסק שלך יהיה פעיל, מקצועי, ונגיש ללקוחות. השירות כולל:

  • פתיחת כרטיס עסק מאפס: אדריך אותך לאורך כל התהליך או אטפל בו עבורך – החל מהזנת פרטי העסק ועד האימות המוצלח.
  • סיוע בתהליך האימות: אם נתקלת בקשיים בקבלת קוד האימות (גלויה, טלפון או אימייל), אטפל בתהליך מול גוגל עד לקבלת הכרטיס המאומת.
  • מילוי פרטים מקצועי: אעזור לך להזין את כל המידע בצורה מדויקת – כולל כתובת, שעות פעילות, שירותים ותמונות מקצועיות.
  • אופטימיזציה לקידום בגוגל: בניית כרטיס עסק שמותאם לחשיפה מקסימלית בתוצאות החיפוש והמפות.
  • הוספת תכנים מושכים: יצירת תיאורים מקצועיים והעלאת תמונות שמייצגות את העסק שלך בצורה הטובה ביותר.
  • מעקב ושיפור: ניתוח ביצועי הכרטיס באמצעות הנתונים של גוגל והמלצות לשיפור הנראות והפניות.
  • עלות השירות: 100 ש"ח (לא כולל מע"מ)

תשובות לשאלות SEO

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם.

יורם בן אבו מקדם אתרים
058-5843744 דילוג לתוכן