בית » קידום אתרים שאלות ותשובות » כמה האתר שלי יתקדם בערך בחודש?

כמה האתר שלי יתקדם בערך בחודש?

תחרות בין ארנב לצב עם מנוע רקטי

אחת השאלות השכיחות ביותר שאני נשאל על ידי בעלי אתרים שמעוניינים בקידום האתר היא השאלה "כמה האתר שלי יתקדם בערך בחודש?"
קיימת תשובה פופולרית של מקדמי אתרים שתוך 3 חודשים מתחילים לראות תוצאות בגוגל.
התשובה הזו איננה מדוייקת משום שהדבר תלוי לא רק בעבודת הקידום שנעשית על האתר שלך אלא, גם בעבודת הקידום שנעשית על האתרים המתחרים.
זה קשה עד בלתי אפשרי להעריך כמה האתר שלך יתקדם בערך בחודש אבל, אני אנסה בתשובה זו להסביר כיצד לזהות התקדמות ואילו גורמים משפיעים על התקדמות האתר שלך בגוגל.

ראשית, כדאי להבין שקידום אתרים זה תחרות

קידום אתרים זה תחרות בין דפי אתרים שונים על מיקום בתוצאות החיפוש וזירת התחרות היא ביטוי חיפוש זהה.
דוגמה: כאשר גולש מחפש ביטוי כמו "רופא שיניים ברעננה" מדובר בזירה שבה מתחרים אתרים שונים על דירוג בתוצאות החיפוש עבור הביטוי הספציפי הזה.
כאשר גולש יחפש ביטוי אחר כמו "רופא שיניים בחיפה" זו תהיה זירה אחרת שבה יתחרו דפי אינטרנט שונים.
דפי האתרים השונים מתחרים מי יזכה בדירוג טוב יותר בגוגל באופן כזה שאלגוריתם הדירוג של גוגל ידרג את הדף במיקום גבוה יותר מזה של המתחרים.
על מנת לשפר את הסיכוי לדירוג טוב יותר, אתרים רבים שוכרים שירותי קידום אתרים.
שירות של קידום אתרים מטרתו לבצע אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) זאת אומרת, לשפר את ביצועי האתר באופן כזה שהוא יבלוט על פני האתרים האחרים.
ככל שיותר אתרים משתמשים בשירותי SEO כך, הזירה תהפוך לתחרותית יותר ויהיה יותר קשה להתברג במיקום גבוה.
לכן, אם כל האתרים משתמשים בשירותי SEO, מה שיקבע איזה אתר ינצח זה מקצועיות מקדם האתרים וכמות העבודה שהוא יבצע על האתר שלכם (כמות העבודה תלויה כמובן בתקציב שתתנו לו).
זאת אומרת, לתקציב שתחליט להשקיע בקידום האתר יש את המשקל הכי גדול בהצלחת האתר.

למה הכוונה להתקדם בגוגל?

על מנת לענות על שאלה כמו כמה האתר שלי יתקדם בערך בחודש, אני חייב להגדיר מהי התקדמות?
אם אני אשאל בעל אתר (נמשיך עם רופא שיניים) מה זה להתקדם בגוגל?
הוא בטח יאמר לי להיות במקום ראשון עבור הביטוי "מרפאת שיניים במרכז".
זו גישה שגויה שמקורה בקידום אתרים של לפני 10 שנים.
פעם המטרה בקידום אתרים היתה להשיג דירוג עליון בביטויי חיפוש מרכזיים כמו "רופא שיניים בתל אביב" או "מרפאת שיניים במרכז" וכדומה.
היום המטרה היא להשיג דירוג בכמה שיותר ביטויי חיפוש רלוונטים וגישה כזו בסופו של דבר תעניק לאתר מוניטין רב וגם מיקומים עליונים בביטויים מרכזיים יותר.
לכן, את ההתקדמות בגוגל צריך לבחון לפי בכמה ביטויי חיפוש אתם מדורגים, כמה חשיפה אתם מקבלים באותם ביטויים ועד כמה הביטויים הללו רלוונטים לכן.
רלוונטים זאת אומרת, עד כמה הביטויים הללו מאפיינים את קהל היעד שלכם שסביר להניח שיהפכו ללקוחות.

מתי אוכל לראות התקדמות בגוגל?

ברגע שאנו מבינים שהתקדמות זה לא רק מיקום ראשון בגוגל, תנועת גולשים, לידים והמרות אז על פי ההגדרה, אפשר לראות התקדמות החל מהיום הראשון לקידום האתר.
ברגע שאתה מעלה דף תוכן כלשהו לאתר, אתה תוכל לראות בשירות כמו גוגל סרץ' קנוסול נתונים שונים שיעידו על התקדמות האתר בגוגל, נתונים כגון אלה:

  • עליה בכמות ביטויי החיפוש: אתה תוכל לראות עליה בכמות ביטויי החיפוש שבהם האתר שלך מדורג.
  • דירוג גבוה יותר בביטויי החיפוש: כאשר האתר שלך במצב של התקדמות, אתה תראה עליה בדירוג בביטויי החיפוש השונים.
  • חשיפה רבה יותר: אתר במצב התקדמות יראה עליה בחשיפה שנובעת מעליה בכמות ביטויי החיפוש ומדירוג טוב יותר.
  • תנועה גדולה יותר: ככל שהאתר שלך יתקדם בדירוג ויזכה לחשיפה בביטויי חיפוש רבים כך, תקבל יותר תנועה לאתר (קליקים בסרץ קונסול).
  • יותר לידים והמרות: לידים ורכישות באתר, אתה תוכל לראות רק כאשר תנועת הגולשים תהיה משמעותית ורלוונטית. תנועה רלוונטית היא תנועה שמגיעה מביטויי חיפוש שמאפיין גולש בסיכוי גבוה להפוך ללקוח.
    לדוגמה: כאשר גולש מחפש "מתי נופלת שן ראשונה" מדובר בביטוי של מידע שהוא בעל סיכוי מאוד נמוך שהגולש יהפוך ללקוח לעומת ביטוי כמו: "רופא שיניים שיקום פה" גם בקידום אתרים לרופאי שיניים יש ביטויים יותר תחרותיים ופחות תחרותיים.

מה קובע את קצב ההתקדמות של האתר בגוגל?

קצב ההתקדמות בגוגל נקבע לפי הפרמטרים הבאים:

  • איכות מחקר מילות המפתח: לפני שמתחילים לקדם את האתר מבצעים חקר מילות מפתח ובו מאתרים את כל מילות המפתח הרלוונטיות לתחום האתר. ככל שהמחקר טוב ומקצועי יותר, כך האתר שלך יתקדם מהר יותר.
  • כמות ואיכות התוכן: ככל שהאתר שלך יכיל יותר תוכן, כך הוא יזכה לחשיפה בכמות רבה יותר של ביטויי חיפוש. אולם, התוכן צריך להיות איכותי ואז גם תוכל לראות עליה בדירוגים ובחשיפה באותם הביטויים. תוכן איכותי הוא תוכן שעונה בצורה הטובה ביותר על צרכי הגולש.
  • אתר טוב יותר מבחינה טכנית: ככל שהאתר שלך קריא יותר למנועי חיפוש, מהיר יותר, בטיחותי יותר ומספק חווית משתמש טובה יותר, כך גדלים הסיכויים שלך לראות התקדמות מהירה יותר.
  • קישורים חיצוניים ממקורות סמכותיים: ככל שהאתר שלך יזכה לקישורים איכותיים ממקורות סמכותיים, כך תוכל לראות התקדמות מהירה יותר.

אם אעשה את כל מה שציינת, אהיה ראשון בגוגל?

לא.
משום שכפי שציינתי קודם, קידום אתרים זה תחרות בין אתרים.
לכן, אם אתר אחר יבצע גם את אותם הדברים כמוך ובכמות קצת יותר גדולה, הוא יתקדם לפניך.
זאת אומרת, אם אתה במקום 11 וכל יתר האתרים ממקום 1 עד 10 מבצעים עבודת קידום כמוך רק קצת יותר, אתה לעולם לא תתקדם אלא, אם כן תבצע יותר מהם.
מסיבה זו, מי שמחפש קידום אתרים במחיר זול, סביר להניח שיכשל משום שהמתחרים שלו השקיעו יותר

תשובה לשאלה כמה האתר שלי יתקדם בערך בחודש?

אם נחזור לשאלה המקורית הרי שעכשיו ברור שאין תשובה ברורה לשאלה הזו מהסיבות הבאות:

  • התקדמות בגוגל לא תלויה רק במה שאתה עושה באתר שלך אלא, גם במה המתחרים שלך עושים.
  • בכדי להתקדם מהר יותר בגוגל, אתה צריך להשקיע יותר מהמתחרים שלך.
  • ההתקדמות של האתר שלך בגוגל תלויה מתי התחלת לקדם את האתר ומתי המתחרים שלך החלו בקידום האתר.

שורה תחתונה: ככל שהאתר ותיק יותר, עם יותר תוכן איכותי ויותר קישורים סמכותיים כך גדלים סיכויו להתקדם מהר יותר מאתרים אחרים.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
058-5843744 דילוג לתוכן