בית » קידום אתרים שאלות ותשובות » מכירת קישורים לקידום בגוגל

מכירת קישורים לקידום בגוגל

כפי שציינתי בכתבה איך להגיע לעמוד הראשון בגוגל ללא קישורים, הצלחתו הראשונית המסחררת של מנוע החיפוש גוגל נבעה מאלגוריתם הפייג'ראנק שאפשר לגוגל להעריך תוכן איכותי באמצעות קישורים חיצוניים לאתרים.
במשך שנים רבות קישורים חיצוניים היו פרמטר מאוד חשוב בקידום אתרים ובכדי להתקדם בגוגל היית חייב להשיג קישורים חיצוניים לאתר שלך.
כאשר מקדמי אתרים זיהו את החשיבות של קישורים נכנסים לקידום, הם החלו לעסוק בהחלפות קישורים אינטנסיביות, בניית קישורים באמצעות בוטים אוטומטיים ובמכירת קישורים לקידום בגוגל מאתרים שונים.
גוגל עלו על השיטות הללו ובלשון המעטה הם לא היו מרוצים והחליטו להילחם בתופעות הללו אותן כינו "קישורי ספאם".

על פי מדיניות גוגל קניית קישורים לצרכי קידום היא טקטיקת קידום פסולה הנחשבת כספאם וזה כולל מאמרים בתשלום כספי מהם יוצאים קישורים או פרסום קישורים תמורת מוצרים או שירות.
לפי המדיניות של גוגל הקישורים לאתרים אשר רוכשים פרסום באתרים אחרים צריכים להיות מסומנים בתגיות rel=nofollow או rel=sponsored (את הקוד הזה שמים בתגית ה-A בקוד HTML).
עכשיו השאלה היא האם גוגל מסוגלים לזהות קישורים קנויים?

כיצד גוגל יכולים לזהות מכירת קישורים?

גוגל נלחמים בקישורי ספאם וקישורים קנויים כבר שנים רבות ואין ספק שהם רכשו ניסיון ומומחיות בזיהוי קישורים קנויים.
גוגל מזהירים כי קנייה ומכירת קישורים לקידום יכולה לפגוע גם באתר המוכר וגם באתר הקונה.
במקרה הכי פחות גרוע, גוגל לא יחשיבו את הקישורים שיוצאים מאתרים שמוכרים קישורים ובמקרים גרועים יותר האתרים עשויים להיענש בירידה בדירוג בתוצאות החיפוש ואפילו בהסרת דפי האתר מהאינדקס.

להלן מספר דרכים בהם גוגל יכולים לסמן אתרים כאתרים אשר מוכרים קישורים:

  • טופס דיווח לגוגל על קנייה ומכירת קישורים: גוגל מעודדים גולשים לדווח על אתרים שעוסקים במכירה או קנייה של קישורים באמצעות טופס דיווח. אפשרות 5 בטופס מספקת לגולשים אפשרות לדווח על "דפים שמכילים או מקבלים קישורים לא טבעיים, מלאכותיים, מטעים או מניפולטיביים שמפנים אל אתרים אחרים או מאתרים אחרים."
    כל בעל אתר מתחרה עשוי לדווח לגוגל על אתרים מתחרים שרוכשים קישורים.
  • אלגוריתם לזיהוי קישורי ספאם: גוגל משתמשים בכלי בינה מלאכותית הנקרא SpamBrain בכדי לזהות קישורי ספאם מהסוג שמפר את הנחיות גוגל.
    גוגל מציינים כי בעדכון מדצמבר 2022, כי SpamBrain מסייע להם לזהות ספאם ובנוסף גם אתרים שקונים קישורים ואתרים למכירת קישורים.
    גוגל מציינים כי זיהוי קישורי ספאם עובד בכל השפות וכי אתרים שרכשו קישורים יאבדו את הקרדיט שקיבלו מהקישורים והם מעודדים גולשים לדווח על קישורים קנויים בטופס הדיווח שלהם.
  • סקירה ידנית: סקירה ידנית של קישורי ספאם מתבצעת על ידי צוות סוקרים אנושי המתמחה בזיהוי ספאם.
    הסוקרים בודקים אתרים שסומנו על ידי אלגוריתם הספאם או שדווחו בטופס הדיווח של גוגל.
    הצוות שמבצע את הסקירה הידנית בוחן את האתרים במספר פקטורים כמו: איכות התוכן באתר, פרופיל הקישורים של האתר, חווית המשתמש באתר ובאיזה מידה האתר עונה על ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים.
    אם הצוות יקבע שהאתר אכן מעורב במכירה או קניה של קישורים והוא מפר את הנחיות גוגל לבעלי אתרים הוא עלול לנקוט בצעדים של הפחתה בדירוג של דפי האתר, הסרת דפי האתר מהאינדקס של גוגל ואפילו עונש ידני לאתר.
    במקרים מסוימים גוגל מאפשרים לבעלי אתרים לתקן את המצב ולהגיש לגוגל בקשה להסרת הקישורים הבעייתיים באמצעות שירות דחיית קישורים (Disavow). הסבר על האופן בו צריך להגיש רשימת קישורים לדחייה ניתן לראות בקישור הזה.
  • דחיית קישורים (Disavow): כפי שציינתי בסעיף הקודם, גוגל מספקים לבעלי אתרים שירות שמאפשר להם לדחות קישורים שהם קישורי ספאם או קישורים קנויים.
    כלי זה כנראה משמש את גוגל גם בכדי לזהות אתרים שעוסקים במכירת קישורים לקידום בגוגל.
    ברגע שבעל אתר מגיש רשימה של אתרים לדחייה מהם קנה קישורים הרי, שהאתר המוכר עולה על הרדאר של גוגל וגם קישורים לאתרים יוצאים אחרים יסומנו כקישורים קנויים.

מה אני חושב על מכירת קישורים לקידום בגוגל?

לדעתי לא כדאי לך לקנות קישורים לצרכי קידום האתר בגוגל.
אני לא רק חושב כך אלא, גם מיישם זאת על האתר הזה שלי. לא קניתי אף קישור לאתר שלי ואני משקיע את עיקר המשאבים שלי בייצור תוכן מתאים.
בסופו של דבר לכל אתר יש תקציב מוגבל ובעל האתר צריך להחליט היכן להשקיע את כספו באופן שיניב לו כמה שיותר תועלת.
קניית קישורים גם אם היא מועילה בטווח הקצר, בטווח הארוך היא כנראה תכשל.
במיוחד מומלץ שלא לקנות קישורים מרשתות PBN שהם אתרים שכל ייעודם הוא למכור קישורים.
אלה האתרים שיפלו הכי מהר ואיתם יפלו גם האתרים שקנו קישורים מהם.
אל תחשבו שקניית קישורים מאתרים רציניים כמו מאקו או דה מרקר היא בטוחה, לגוגל לא תהיה בעיה לזהות קישורים קנויים גם מאתרים כאלה.
לדעתי, במקום להשקיע מאות שקלים בקניית קישורים, השקיעו את הכסף בייצור תוכן איכותי וייחודי שפונה לקהל היעד שלכם ומספק לו מענה מתאים לביטויי החיפוש שהוא שואל.
אסטרטגיה שמכוונת לתוכן איכותי וייחודי תניב לך תועלת רבה יותר.
בנוסף, אם התוכן באתר שלך יהיה ייחודי ואיכותי, יהיה לך קל יותר לבנות קישורים טבעיים יותר.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן