בית » קידום אתרים לעסקים » קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה

קידום אתרי אופנה וחברות ביגוד

קידום אתרי אופנה הוא קידום המשלב את עקרונות הקידום הבסיסים עם מאפיינים ייחודיים לעולם הביגוד והאופנה.
שוק הביגוד והאופנה בישראל הוא שוק מאוד קשה ותחרותי ואט אט קניות האונליין דוחקות את המכירות בחנויות הפיזיות.
שוק האונליין פורח ובשוק המכירות הפיזיות חנויות נסגרות ורשתות ביגוד מצמצמות שטחי מסחר.
קניות אונליין הן ההווה והעתיד של חברות ביגוד ואם לחנות שלך אין נוכחות אונליין, כדאי שתתחיל בכדי להישאר במשחק.
בדף זה תמצא מידע שיסייע לך להבין מה נדרש עבור קידום אתרי אופנה וחברות ביגוד.
מדובר בקידום אורגני בגוגל שהוא הכלי השיווקי העוצמתי ביותר.

מהיכן מגיעים הלקוחות לאתרי האופנה הגדולים?

לפעמים בכדי להצליח, אתה צריך לראות מה עושים האתרים היותר מוצלחים, לחקות אותם ולהתעלות עליהם בביצוע.
סקרתי את התנועה לחמישה אתרי אופנה וביגוד הנחשבים לאתרים הגדולים בארץ ובדקתי את מקורות התנועה שלהם באמצעות האתר similarweb.com:

  • החנות של רשת פוקס terminalx.com היא החנות עם תנועת הגולשים הגדולה ביותר – 2,817,000 גולשים בחודש.
  • אחריה החנות של רשת קסטרו – 657,253 גולשים בחודש.
  • החנות של רשת דלתא – 651,222 גולשים בחודש.
  • פקטורי 54 – 479,459 גולשים בחודש.
  • ורשת רנואר – 420,412 גולשים בחודש.

אם מסתכלים על מקורות התנועה שלהם אפשר לראות 4 מקורות תנועה עיקריים:

  • תנועה אורגנית מגוגל
  • תנועה ממומנת מגוגל
  • תנועה ישירה
  • תנועה מרשתות חברתיות.

האתר טרמינל X שמוביל על מתחריו בכמות התנועה, מקבל את מרבית התנועה שלו מקידום אורגני בגוגל (כ-40% מהתנועה), 27% מתנועה ישירה ורק 14% מהתנועה מגיעה מקידום ממומן וכ-15% מרשתות חברתיות.
קידום אורגני מייצר את מרבית התנועה לאתר האופנה החזק ביותר בשוק הישראלי.
יתר אתרי האופנה מקבלים את מרבית התנועה שלהם מקידום ממומן בגוגל.
אם אתה רוצה שאתר הביגוד שלך יהיה רלוונטי, אתה צריך להשקיע בקידום אורגני בגוגל.

מקורות תנועה לאתרי חברות ביגוד ואופנה גדולים בישראל
ערוצי התנועה לאתרים השונים

יתרונות וחסרונות הקידום האורגני

  • תוצאות ארוכות טווח: קידום אורגני מספק תוצאות ארוכות טווח, עם קידום אורגני מתאים האתר שלך יכול לקבל חשיפה במשך חודשים ואפילו שנים – בקידום ממומן החשיפה היא פר תשלום.
  • עלות זולה: קידום אורגני הוא האמצעי הזול ביותר לקבל תנועה של לקוחות פוטנציאלים – בקידום ממומן אתה כל הזמן משלם והמחיר לקליק עולה ככל שיש יותר מתחרים. וברשתות החברתיות אתה הופך לעבד של ייצור תוכן בכדי לקבל חשיפה.
  • פניה לקהל יעד יותר מדויק: ההמרה מתנועה אורגנית טובה יותר מאשר מתנועה ממומנת או תנועה מרשתות חברתיות משום שקידום אורגני מאפשר לך לפנות לקהל יעד הרבה יותר מדויק באמצעות ביטויי החיפוש שמאפיינים אותם.

מצד שני, לקידום אורגני יש גם חיסרון, הוא מספק פחות וודאות מאשר קידום ממומן, נדרש יותר זמן בכדי לראות תוצאות ואתה צריך לבחור באיש מקצוע טוב יותר מזה של המתחרים שלך בכדי לעבור אותם בתוצאות החיפוש.

דגשים חשובים לקידום אתרי אופנה

המטרה של מנועי חיפוש כמו גוגל, היא להביא לגולש את התוצאות המתאימות ביותר לביטוי החיפוש ששאל הגולש.
לשם כך, אלגוריתם הדירוג של גוגל מנסה להבין את כוונת המשתמש שהקיש ביטוי חיפוש כלשהו ולאחר מכן לאתר את התוכן המתאים ביותר לכל ביטוי חיפוש.
משום כך, קידום אורגני הוא תחרות בין אתרים, המתחרים על דרוג טוב יותר בגוגל.
ככל שהאתר שלך מדורג גבוה יותר, הוא יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש ויקבל תנועה רבה יותר.
גוגל שומרים בסוד את האופן שבו הם מדרגים אתרים ומקדמי אתרים פועלים בדרך של ניסוי וטעייה.
יש לי כ-15 שנות ניסיון בקידום אתרים במגוון של תחומים, נושאים ופלטפורמות ולכן, החלטתי לחלוק אתך חלק מהסודות המקצועיים לקידום אורגני מוצלח, שרכשתי במהלך השנים:

איתור קהל היעד באמצעות מחקר מילות מפתח

הדבר הראשון שמקדם אתרים עושה כשהוא מתחיל לעבוד על אתר, זה לבצע מחקר מילות מפתח.
במחקר מילות מפתח אני מאבחן מיהו קהל היעד של האתר, כיצד הוא מחפש בגוגל ובאילו ביטויים הוא משתמש בכדי לחפש את מה שהוא צריך.
המטרה היא לאתר את כל ביטויי החיפוש שמאפיינים את קהל היעד שהוא בעל פוטנציאל גבוה לרכוש מוצרי ביגוד ואופנה.
דוגמא שמתאימה לאתר אופנה וביגוד: מצאתי שקרוב ל-10 אלף אנשים מחפשים את הביטוי "בגדים" בגוגל. חקרתי יותר עמוק ומצאתי ביטויים כמו: "שמלות ערב" עם קרוב ל-50 אלף חיפושים בחודש, "שמלות ערב צנועות" עם מעל 12 אלף חיפושים בחודש, "שמלות ערב לאירועים" עם כמעט 10 אלף חיפושים.
המידע הזה מאפשר לי לדעת אילו מוצרים פופולריים יותר וכיצד הגולשים מחפשים את המוצרים שנמצאים אצלך בחנות.
המידע הזה יאפשר לי לתכנן באילו ביטויים להשתמש בדפי המוצרים באתר ולקבוע סדרי עדיפויות בין דפי מוצרי ביגוד שונים.
ברגע שתדע כיצד הגולש מחפש את הבגדים באתר שלך, אתה תדע מהי הדרך האופטימלית להציג אותם באתר.

הדגש את הבידול שלך מהמתחרים

הגולש או הגולשת צריכים לבחור אם לקנות בחנות שלך או בחנות של המתחרים שלך.
אם כל חנויות הבגדים יהיו זהות, הבחירה תהיה אקראית.
אבל, בחיים האמיתיים זה לא עובד כך, בחיים אנשים קונים בגדים על פי העדפות של מחיר, מותגים, עיצוב, חווית קניה מהנה ועוד.
אתה צריך לחשוב מה מבדל את החנות שלך מהחנויות של המתחרים ולהעביר את המסר הזה בצורה בולטות לגולש.
אתה צריך לחשוב מה מבדל אותך מהמתחרים שלך ולהעביר את הבידול הזה לגולשים באתר.

צור מסר שיווקי מתאים לבידול שלך והדגש אותו לגולשים בכל רחבי האתר.

דפי המוצרים הם הדפים הכי חשובים בחנות בגדים

הדפים החשובים ביותר באתר אופנה הם דפי המוצרים, דפים שמציגים את הבגדים שאתה מוכר.
להלן מספר דגשים חשובים שאתה צריך לשים אליהם לב כאשר אתה בונה את האתר שלך:

  • שילוב תמונות וסרטונים איכותיים: בגדים הם מוצרים שאנשים בוחרים לא רק בכדי לכסות את עצמם בפיסת בד אלא, בגלל המראה. ולכן הצגה ויזואלית של הבגדים בחנות היא מאוד חשובה ואין כמו תמונות איכותיות וסרטונים בכדי להציג בגדים. וחשוב מאוד שהבגדים יוצגו בעזרת דוגמנים ודוגמניות יפות שמגבירים את החשק לקנות.
  • הצג את יתרונות המוצר: אם למוצר עיצוב מיוחד או מחיר זול או כל יתרון אחר, הצג אותו באופן בולט בכדי למשוך את הקונים.
  • ספק מידע חשוב על המוצר: יש לא מעט שאלות שמעניינים קונים לפני שהם רוכשים פריט ביגוד כמו לדוגמה: איך לכבס את הבגד, מאיזה בד הוא עשוי ומהיכן היצרן? דאג לספק את המידע הזה לגולש. ככל שתספק יותר מידע חיוני כך, תקטין את ההתלבטויות הקונים.
  • מידות, גדלים והתאמת הבגדים: אחד החסמים העיקריים לרכישת בגדים באינטרנט היא השאלה "האם הבגד מתאים לי". בכדי לנטרל את הספקות וההתלבטויות הללו, תן המידע הכי מפורט והכי מדויק שאתה יכול אודות מידות הבגד ואיזו מידה מתאימה לאנשים עם נתוני גובה והיקפים שונים.
  • תוכן ייחודי: ישנן חנויות אופנה מקוונות שמוכרות לעיתים את אותם המוצרים. אם הבגדים שאתה מוכר באתר אינם ייחודיים והם נמכרים בחנויות נוספות, דאג שהתוכן בדפי המוצרים הללו יהיה שונה וייחודי מזה של המתחרים. גוגל אוהבים ומבליטים תכנים מקוריים.
  • דירוג וחוות דעת גולשים: אחד הדברים החשובים בדפי מוצרים הוא דירוג וחוות דעת גולשים על המוצר. דירוג וחוות דעת טובות מעודדות את הגולשים לקנות. דאג שבאתר שלך יהיה מנגנון דירוג וחוות דעת לכל דף מוצר ועודד לקוחות מרוצים להגיב.
  • בצע אופטימיזציה לדפי הבגדים: שלב את מילות המפתח המתאימות בכותרת של דף המוצר, בתיאור, בתוכן ובתגית אלט של תמונות הבגדים.
    אל תשלב את הביטויים הללו באופן מלאכותי, שלב אותם באופן טבעי, באופן כזה שהשילוב יראה טבעי לגולש אנושי.
    לכותרת הדף חשיבות עליונה, היא הדבר הראשון שהגולש רואה בתוצאות החיפוש בגוגל, דאג שהכותרת תהיה מושכת ומזמינה.
  • הנעה לפעולה: הנע את הגולש לפעולה, לרכישה באמצעות מסרים ברורים כמו מבצעים. ודא שכפתורי הקניה באתר בולטים ומזמינים.
  • דאג לחוויית קנייה מעולה: תהליך הקנייה צריך להיות קל, ברור ומהיר בכדי לספק חווית קניה מעולה עם מינימום קליקים, ברך את הגולש על הרכישה שלו, ידע אותו שהזמנתו התקבלה עם פירוט ההזמנה ועדכן אותו כאשר ההזמנה נשלחת לביתו עם הערכת זמן להגעתה.

אופטימיזציה לאתרי אופנה

בסעיף על דפי המוצרים, תיארתי דגשים חשובים לאופטימיזציה.
גם דפים אחרים צריכים אופטימיזציה כמו: כותרת מזמינה עם מילות המפתח, מילות מפתח בתיאורי הדפים, בתגית אלט של תמונות ובתוכן.
אך זה לא מספיק, רצוי לבצע גם את השינויים הבאים:

  • לשלב מילות מפתח בטקסט הקישור של קישורים פנימיים אל הדפים.
  • טעינה מהירה של דפי האתר – גולשים אוהבים רכישות מהירות ובורחים מחנויות איטיות.
  • התאם את האתר לטלפונים ניידים משום שעם הזמן יותר ויותר אנשים קונים באמצעות הטלפון הנייד.
  • דאג שבונה האתר יצור לך מפת אתר דינמית לאינדוקס מהיר יותר של הדפים בגוגל.
  • כמו כן, בונה האתר צריך להגדיר את ההגדרות המתאימות בקובץ robots.txt בכדי לסמן לגוגל אילו דפים לאנדקס ואיזה לא.
  • דאג שבאתר יהיו רק דפים וקישורים תקינים ובצע הפניות מתאימות בהתאם לצורך.
  • כל חנות צריכה אתר מאובטח ששומר על פרטיות הגולשים ועל המידע החסוי של כרטיסי האשראי שלהם.

קידום לוקאלי

אם בנוסף לחנות הבגדים המקוונת, יש לך גם חנות פיזית, כדאי שתקדם את החנות גם באופן לוקאלי (מקומי).
קידום אתרי אופנה לוקאלי מתבצע בעיקר באינדקס העסקים של גוגל. פתח דף לחנות באינדקס של גוגל עם כל המידע החשוב כמו: שעות פתיחה, מיקום, חניה, מידע ותמונות של פריטי לבוש ומוצרים אחרים.
לדף עסק באינדקס העסקים של גוגל, יש חשיבות רבה משום שדפי עסק כאלה מופיעים גם בתוצאות החיפוש האורגניות.
כאשר בחורה נמצאת ברמת גן ומחפשת בגוגל "חנות בגדים לנשים" גוגל יציגו בפניה תוצאות מותאמות של דפי עסק בקרבת מקום.
מאחר ויש לא מעט חנויות בגדים, אחד הפרמטרים החשובים בדרוג דפי עסק בגוגל עסקים, הוא הדירוג וחוות דעת גולשים.
עודד את הלקוחות שלך לדרג את דף העסק שלך בציון גבוה ולהשאיר חוות דעת מאוד חיובית, זה יגביר את הסיכוי שלך להופיע במקומות עליונים.
דאג להבליט גם באתר שלך מידע אודות מיקום החנות הפיזית, שעות פתיחה, פרט אודות דרכי הגעה ואפשרויות חניה.

חשוב על חוויית המשתמש

בנה את האתר שלך באופן שמספק חוויית משתמש יותר ממעולה.
ערוך את האתר שלך, במבנה שמאפשר לגולש לאתר את מה שהוא מחפש בצורה מהירה וקלה.
תן אפשרויות סינון של בגדים לפי מגדר, סוגי פריטי לבוש, צבעים, סוג אריג, מותגים וכדומה.
כתוב דף אודות שמציג באופן ברור ושקוף מי מנהל את האתר.
אנשים אוהבים לעשות עסקים אצל אנשים.
אתר בבעלות אנונימית או מעורפלת, לא גורם לאנשים לתחושת בטחון כאשר הם צריכים למלא את פרטי האשראי שלהם.
דף האודות באתר, צריך ליצור רושם אמיתי מהימן ואמין.

צור תוכן מועיל לקונים

אנשים שאוהבים לקנות בגדים ישמחו לקרוא גם תוכן מעניין על בגדים.
הקצה מקום באתר שלך לבלוג בו תכתוב תוכן מועיל לאנשים שאוהבים וקונים בגדים.
תוכן כמו: איך להסיר כתמים קשים מהבגדים, איך לקפל בצורה קלה ואסטטית בגדים, נשים ישמחו לקרוא על התאמה נכונה בין פרטי לבוש שונים וכדומה.
התוכן הזה לא פונה ללקוחות עם כוונות רכישה מיידות אבל, הוא יגיע לאנשים שמתעניינים ואוהבים לקנות פריטים אופנתיים והאתר שלך ייחרט בזיכרונם ובפעם הבאה שהם ירצו לקנות בגד כלשהו, הם יגיעו אליך, לאתר.

בניית קישורים לחנויות אופנה וביגוד מקוונות

בתחילת דרכה, גוגל כבשה את שוק מנועי החיפוש בזכות אלגוריתם הפייג'ראנק שהעריך את איכות התוכן לדף מסוים על פי הקישורים החיצוניים שהפנו אליו.
קישורים חיצוניים היו מאוד חשובים לדירוג גבוה בגוגל, היום פחות, אך עדיין קישורים חיצוניים חשובים.
קישורים חיצוניים לאתר, משמשים כהצבעות אמון של אתרים אחרים באתר שלך.
דאג להשיג קישורים מאתרים שעוסקים בתחום שלך או בתחומים דומים.
דאג שהקישורים יהיו מאתרים שיכולים להביא תנועה וחשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלי לחנות שלך.
אתרים כגון: אתרי תכשיטים, אתרי אופנה וביגוד בסגנון שונה, אולמות ומקומות לאירועים, אתרי סטייל, אתרים של סלבריטאים, סטייליסטים וכדומה

חשיפה ברשתות חברתיות

אם תבנה מותג חזק ומנצח לחנות שלך, אנשים יגיעו אליך ישירות לאתר ללא כל צורך בחיפוש בגוגל או בלחיצה על מודעה ממומנת בפייסבוק או טיקטוק.
לרשת פוקס זה עובד ו-27% מהתנועה לאתר שלהם טרמינל X מגיעה מתנועה ישירה.
בנה מותג מנצח, מותג שאנשים מכירים אותו בשמו ומחפשים אותו בגוגל.
אם תצליח לבנות מותג כזה, גוגל יזהו זאת והאתר שלך יתחזק עוד יותר בגוגל.
בכדי לבנות מותג מנצח, אתה צריך חשיפה רבה ככל שניתן.
חשוף את האתר שלך בכל הכלים שברשותך לקהל היעד הפוטנציאלי.
צור דפים עסקיים בכל הרשתות החברתיות, צור תוכן אורגני מעניין וקמפיינים ממומנים.
צור סרטונים, פוסטים, תמונות, טיפים, עצות וכל מה שאתה חושב שיעניין את קהל היעד שלך.
ככל שתחשוף את האתר שלך לכמות אנשים רבה יותר, כך המותג שלך יתחזק והסמכותיות של האתר תעלה בעיני גוגל.

מעקב ובקרה

קידום אתרי אופנה זו עבודה ללא הפסקה.
בדיוק כמו שהעובדים מגיעים בכל יום לחנות בכדי לעבוד, כך אתה או מקדם האתרים שלך צריך כל הזמן צריך לעבוד שהאתר שלך ימשיך להוביל במקוריות, חדשנות, ייחודיות ואיכות.
חשב לבצע מעקב ובקרה אחר ביצועי האתר באמצעות כלים כמו: גוגל סרץ' קונסול וגוגל אנליטיקס.
גוגל סרץ קונסול יסייע לך באיתור מילות מפתח חדשות, אבחון בעיות באתר ובזיהוי דפים שצריכים אופטימיזציה נוספת.
גוגל אנליטיקס יסייע לך באיתור ואבחון של בעיות בהמרה ויאפשר לך להתייעל ולהגדיל את שיעור הרכישות בחנות.

קידום מנצח בגוגל לחנות בגדים

מרגיש שכל הנושא של קידום אתרים גדול עלייך?
אתה מרגיש שאתה לא יכול לעשות הכל 100%, למכור, לשווק ולקדם את האתר בגוגל?
אני יכול לתת לך מענה מתאים.
החל מייעוץ לבניית אתר מתאים לחנות תכשיטים, קידום ממומן, קידום אורגני ופעילות ברשתות החברתיות.
דבר איתי: 058-5843744

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן