אתרי מסחר המכונים גם בשם אתרי איקומרס (E-commerce) הם חנויות מקוונות שבהם ניתן לרכוש מוצרים שונים בתחומים שונים.
אתרי מסחר מכניסים מיליארדי שקלים בשנה אך, לא כל אתר מסחר כזה יצליח לגדול ולשגשג.
כמו בכל תחום יש מספר מצומצם של אתרים חזקים ששואבים אליהם את עיקר התנועה ואתרים אחרים מזנבים בהם.
מה סוד הצלחתם של אתרי המסחר החזקים?
קידום אורגני בגוגל!
אתרי המסחר המצליחים ביותר בישראל, מקבלים את עיקר התנועה שלהם מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
אם יש לך אתר חנות או שאתה מעוניין להיכנס לתחום אתרי האיקומרס, כדאי שתקרא את המידע הבא על קידום אתרי מסחר, יתרונות הקידום האורגני, ההבדל בין קידום לאתר חנות או אתרים מסוגים אחרים ועוד.
נתונים מעניינים על אתרי מסחר בישראל
הכנסות אתרי מסחר בישראל בשנת 2023 הגיעו למעל 7.5 מיליארד דולר והתחזית היא ששוק אתרי המסחר המקוונים צפוי להגיע להכנסות בגובה של 11.83 מיליארד דולר בשנת 2027 (מקור).
התחומים הפופולריים ביותר של אתרי מסחר על פי חלקם בהכנסות אתרי המסחר הם:
- אתרי מזון וטיפוח אישי – 24.6%.
- אתרי אלקטרוניקה ומדיה – 22.2%.
- אתרי אופנה – 21.8%
- צעצועים, תחביבים ועשה זאת בעצמך – 16.6%.
- אתרי רהיטים ומוצרי חשמל – 14.8%.
המפתח להצלחה הוא קידום לאתרי איקומרס בגוגל
אין זה סוד שעיקר התנועה לאתרי איקומרס מגיעה מקידום אורגני יעיל בגוגל.
קידום אתרי איקומרס בגוגל אחראי למרבית התנועה לאתרי האיקומרס החזקים והפופולריים ביותר.
אם נסתכל על נתוני האתר similarweb.com שמנתח את תנועת הגולשים לאתרי אינטרנט נראה כי שלושת אתרי האיקומרס הישראלים הפופולרים ביותר הם:
- yad2.co.il עם 10.41 מיליון כניסות לאתר בחודש.
- ksp.co.il עם 4.557 מיליון כניסות לאתר בחודש.
- super-pharm.co.il עם 4.315 מיליון כניסות לאתר בחודש.
כאשר מסתכלים על מקורות התנועה לאתרים הללו נראה שהתנועה העיקרית אליהם מגיעה מתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
התנועה האורגנית מהווה מעל 56% מסה"כ התנועה לאתר יד 2, ובקיי אס פי מעל 52% ובסופר פארם פחות, רק 38%.
חלקה של התנועה מרשתות חברתיות הוא קטן מאוד ולא מגיע אפילו ל-10% מסה"כ התנועה בכל אחד מהאתרים הללו.
מקור התנועה המשמעותי היחידי שהוא לא מקור אורגני בגוגל, הוא תנועה ישירה מאנשים שמקלידים באופן ישיר את שם האתר או באמצעות קישור ישיר לאתר ממקורות שונים.
הנתונים הללו מראים שתנועה אורגנית היא מקור התנועה העיקרי לאתרי מסחר.
כמו כן, אפשר בהחלט לשייך חלק מהתנועה הישירה לאתרי האיקומרס הללו בכך שהקידום האורגני חיזק את שם המותג ואנשים נכנסים לאתרים דרך קישורים ישירים.
יתרונות הקידום האורגני לאתרי מסחר
כפי שראינו בדוגמאות הקודמות, קידום אתרי מסחר בתוצאות האורגניות מביא תנועה רבה.
תנועה אורגנית היא תנועה איכותית, של לקוחות "עם היד על הארנק" זאת אומרת, לקוחות עם כוונת רכישה של מוצר כזה או אחר.
תוצאות הקידום האורגני מחזיקות למשך זמן רב, בעוד שההשפעה של קידום ממומן או קידום אורגני ברשתות חברתיות היא זמנית.
ברגע שאתם מפסיקים לשלם עבור פרסום או לייצר תוכן, התנועה לאתר תפסק כמעט באופן מידי.
קידום אורגני בגוגל מחזק את שם המותג ומקנה לאתר מוניטין חיובי.
אין ספק שקידום אורגני לאתרי מסחר, הוא הכלי החשוב ביותר להצלחת אתר מסחר מקוון.
במה קידום אתרי מסחר שונה מקידום אתרים אחרים?
עקרונות הבסיס של SEO לאתרי מסחר זהים לאלו של אתרים מסוגים אחרים אך, ישנם מספר מאפיינים שדורשים תשומת לב שונה ודגש אחר:
דפי מוצרים לעומת דפי תוכן
המטרה העיקרית של אתר מסחר היא למכור ולכן, עיקר העבודה צריך להתבצע על אופטימיזציה של דפי המוצרים.
באתרים מסוגים אחרים, האופטימיזציה מתמקדת בעיקר בדפי תוכן, דפי נחיתה, מאמרים וכדומה.
מילות מפתח עם כוונת רכישה
באתרי מסחר מילות המפתח החשובות ביותר הן כאלה שמלוות במילים כמו: לקנייה, למכירה, מחיר וכדומה. מילים עם כוונת רכישה.
באתרים מסוגים אחרים פעמים רבות מכוונים לביטויים אינפורמטיבים.
אסטרטגיית התוכן
אתרי מסחר צריכים לנקוט באסטרטגיית תוכן שבה המוצר במרכז.
דף המוצר צריך לכלול תמונות מוצר באיכות גבוהה, סרטונים על המוצר מוסיף המון, תיאור מוצר ברור ומפורט, חוות דעת קונים על המוצר, מענה לשאלות הקונים הפוטנציאלים ועוד.
באתרים מסוג יותר אינפורמטיבי, הדגש הוא על יצירת תוכן אינפורמטיבי בעל ערך שמושך ויוצר מעורבות של גולשים.
שיפור המרת דפי המוצרים
הדגש העיקרי באתרי מסחר הוא לא תנועה אלא, שיפור אחוז ההמרה.
אחוז ההמרה מציג לנו איזה אחוז של גולשים קנו אצלנו באתר מוצר והוא מחושב בכמות הרכישות חלקיי כמות המבקרים באתר כפול 100.
על מנת להגדיל את שיעור ההמרה יש צורך לדאוג לדפי מוצר מזמינים, קריאה ברורה ומושכת לפעולה (קנייה) ותהליך קניה ידידותי, מהיר וחלק.
באתרים מסוג אחר המטרה היא ליצור מעורבות רבה יותר של הגולש עם התוכן, צפייה ביותר דפים, מילוי טפסים וכדומה.
דירוג וחוות דעת
דירוג וחוות דעת גולשים הוא אלמנט חשוב בקידום אתרי מסחר.
דירוג וחוות דעת חיובית, כמות רבה של חוות דעת, כל אלה תורמים להעלת אחוז ההמרה בקרב הקונים משום שהם תורמים למוניטין של המוצרים באתר שלכם.
לכן, בקידום אתרי מסחר נשים דגש על שכנוע הרוכשים להשאיר חוות דעת על המוצר.
באתר אינפורמטיבים עיקר הפעילות בתחום של חוות דעת גולשים מתרכזת בפרסום תוכן ברשתות חברתיות.
מבנה אתרי מסחר
מבנה אתר מסחר בנוי מדפי מוצרים המשוייכים לקטגוריות וקטגוריות משנה שמטרתן לארגן ולסדר את המוצרים.
באתרים אינפורמטיבים מבנה האתר בנוי באופן כזה שיקל על הגולש למצוא את התוכן.
קידום אתרי חנות
אני בעל ניסיון עשיר בקידום אתרי חנות בתחומים שונים ועל גביי פלטפורמות שונות כגון: קידום אתרי ווקומרס של וורדפרס, קידום אתרי קונימבו, אתרי וויקס וגם אתרים בקוד סגור.
ביצעתי קידום לחנויות מקוונות בתחומים כמו: ציוד משרדי, אתרים לציוד ספורט, תוספי תזונה, ציוד ואבזירים לענף הבניה, מחסן עצים ועוד.
אם יש לך אתר מסוג חנות ואתה רוצה לגרום לו לשגשג ולהצליח, דבר איתי.
קידום אורגני בגוגל להצלחה!
היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744
אני רוצה ייעוץ חינם
קידום אתרי תכשיטים
בקידום אתרי תכשיטים חשוב לשים דגש על נראות המוצרים והאתר ולכן יש צורך בעיצוב אישי מיוחד וקולע ובתמונות מוצרים חדות, ברורות ובאיכות מעולה. ולכל תמונה צריך להיות טקסט אלטרנטיבי מתאים.
תיאור המוצר צריך להיות ייחודי וזאת משום שחנויות תכשיטים רבות מוכרות מוצרים זהים מה שגורם לתיאורי מוצרים זהים.
תיאור ייחודי יאפשר לקדם את התכשיטים בחנות בצורה טובה יותר מאשר בחנויות אחרות עם תוכן זהה.
במחקר מילות המפתח צריך לשים דגש על ביטויי זנב ארוך שידגישו את ייחודיות התכשיטים בחנות כמו כן, פעמים רבות הקונים מחפשים תכשיטים על פי סוג המתכת והאבן המשובצת בתכשיט, חשוב לתת לזה מענה.
כדאי לתת טיפים לשמירה וניקוי התכשיט בדף המוצר ולתת מענה לשאלות נפוצות של הקונים. למידע נוסף לחצו קידום אתרי תכשיטים.
קידום אתרי אופנה וביגוד
קידום אתרי ביגוד ואופנה הוא תחום מאוד תחרותי.
גם כאן, לתמונות איכותיות יש חשיבות רבה ולכן אופטימיזציה של תמונות היא בעלת חשיבות עליונה.
גם בקידום אתרי אופנה חשוב לשים דגש על תיאורי מוצרים ייחודיים ולא להשתמש בתיאורי היצרן שחנויות רבות משתמשות בהם ולכן מדובר בתוכן כפול.
חשוב לשים דגש על תיאורי מוצר מושכים וייחודיים שמציגים את איכות ויתרונות החומרים מהם עשויים הבגדים.
תן תיאור מפורט של המידות השונות וכיצד הקונה צריך לבחור את המידה שמתאימה לו, מידע כזה יגביר את נכונות הקונה לקניית הבגדים ואת האפשרות להחזרת המוצרים עקב מידות לא מתאימות.
בקידום אתרי ביגוד חשוב לשים דגש על אלמנטים חשובים שמגבירים את חווית המשתמש כמו: חלוקה לקטגוריות ברורות, סינון מוצרים לפי צבע, מידה, סגנון, תאימות טובה לניידים ואלמנטים נוספים.
קידום אתרי ווקומרס (WooCommerce)
ווקומרס (WooCommerce) הוא שמו של תוסף וורדפרס מאוד פופולרי המשמש לבניית אתרים מסוג חנות על מערכת וורדפרס.
לווקומרס יש תוספים נוספים רבים שמוסיפים פונקציות נוספות לתוסף הבסיסי ומעשירים את יכולות המערכת.
עסקתי בקידום אתרי ווקומרס בהצלחה ואני בטוח שאוכל לקדם גם את האתר שלך.
קידום אתרי ווקומרס (WooCommerce)
קונימבו היא פלטפורמה ישראלית פופולרית לבניית אתרי חנויות מקוונות.
נראה כי בקונימבו נבנו מאות חנויות איקומרס.
מאחר ומדובר במערכת שהיא יחסית לא מוכרת, הרי שלהכרות קודמת עם המערכת יש יתרון קל.
הדבר מסייע לדעת כיצד ניתן לשפר ולטייב תהליכי SEO שונים באתר.
קידמתי בעבר חנויות מקוונות שהוקמו על מערכת קונימבו.
שאלות נפוצות
קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:
נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.
בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.
כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.
מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.