איך לבחור מקדם אתרים?

Posted by

אחת השאלות השכיחות ביותר בקרב בעלי עסקים בתחילת דרכם בשיווק הדיגיטלי היא "איך בוחרים מקדם אתרים לאתר שלי?"
הדבר שחשוב ביותר להבין בבחירת מקדם אתרים לאתר העסק, הוא שקידום אורגני בגוגל הוא מרוץ בו מתחרים בעלי אתרים על דירוג גבוה ותנועת גולשים מגוגל.
לכן, כאשר אתה בוחר מקדם אתרים לאתר שלך, אתה צריך לבחור מקדם כמו שבוחרים סוס מנצח למרוץ סוסים.
אם אתה רוצה לנצח במרוץ סוסים, אתה תבחר את הסוס עם היכולת והסיכוי הטוב ביותר לנצח.
אתה לא תבחר את הסוס הזול ביותר או סוס נחמד שמבטיח לך הרים וגבעות ואתה גם לא תבחר סתם סוס, רק בכדי רק להשתתף במרוץ.
כמו במרוץ סוסים, בקידום אורגני בגוגל אתה תבחר במקדם אתרים בעל יכולת לנצח את המתחרים בתחום שלך.
איך יודעים איזה מקדם אתרים יכול לנצח את המתחרים?
קודם, נבין מה זה ניצחון בקידום אתרים.

מה זה ניצחון בקידום אתרים?

למה צריך להגדיר מה זה ניצחון בקידום אתרים?
הרי, ברור שמי שראשון בגוגל הוא המנצח לא?
לא מדויק.
ברגע שאתה מבין מהו ניצחון אמיתי בקידום אתרים, אתה תדע להבחין בין מקדמי אתרים שמוכרים לך לוקשים לבין מקדמי אתרים שיודעים לנצח.
אין כמו דוגמה טובה בכדי להבין את הנושא הזה של ניצחון אמיתי בקידום אתרים:

אתר א

נניח שאתר א השקיע 10,000 ש"ח בקידום דף אחד באתר למקום הראשון בביטוי "עורך דין פלילי".
הדף מקבל 1,000 כניסות בחודש שחלק מהם ממיר ללקוחות בסכום של 30,000 ש"ח.

אתר ב

אתר ב השקיע גם 8,000 ש"ח בקידום 2 דפים באתר, שניהם במקום השני בביטויים: "עורך דין פלילי" ו-"עורך דין פלילי מומלץ".
שני הדפים הללו מקבלים 1,000 כניסות בחודש, שחלק מהם ממיר לקבלת שירותים בסכום של 40,000 ש"ח.

מי מבין שני האתרים הללו הוא המנצח?

ברור שאתר ב הוא המנצח!
קידום אתרים הוא לא רק דירוג גבוה ולא רק כמות תנועת הגולשים.
ככל שאתה מצליח להתברג ביותר ביטויים חיפוש רלוונטיים שמצליחים להמיר גולשים ללקוחות וככל שאתה עושה זאת במחיר זול יותר, כך אתה מנצח יותר בקידום אתרים.
או במילים פשוטות יותר: ניצחון בקידום אתרים, הוא מקסימום תנועה רלוונטית במינימום תקציב.
תנועה רלוונטית היא תנועה של גולשים שמייצרת בסופו של דבר מכירות.

אגב, שים לב שהגדרה כזו של ניצחון, תואמת יותר טוב את מטרות העסק השלך.
הרי, המטרה של העסק שלך היא בסופו של דבר להשיג מקסימום הכנסות במינימום הוצאות.

עכשיו תכלס, איך לבחור מקדם אתרים?

להלן חלק מהקריטריונים החשובים שיסייעו לך לבחור מקדם אתרים שינצח עבורך ולהימנע מבחירה במקדם אתרים שיגרום לך להפסיד כסף, זמן והזדמנויות:

מקדם אתרים שהוא סוס מנצח

  1. כמות לא מוגבלת של ביטויים לקידום: בחר במקדם אתרים שפועל באסטרטגיה של מקסימום תנועה רלוונטית במינימום תקציב. מקדם כזה לא יגביל את כמות הביטויים שבהם הוא יקדם את האתר שלך.
  2. לא יחייב אותך לקבל שירות: מקדם אתרים מנצח, ידאג לכך שאתה תמיד תהיה מרוצה ותמשיך לשכור ממנו שירות. ואם אתה לא מרוצה, זה סימן שמתאים יותר להיפרד.
  3. לא יבטיח לך דבר: מקדם אתרים מקצועי לא יבטיח לך דבר מלבד לעשות כמיטב שיכולתו במסגרת התקציב שלך ולהביא לך מקסימום תנועה רלוונטית במינימום עלויות.
  4. שקיפות בעבודה: מקדם אתרים מקצועי ידגול בשקיפות, יראה לך כיצד לבדוק אם עבודת הקידום שהוא מבצע אכן יעילה ומשיגה את מטרותיה. מקדם אתרים כזה יענה לך על כל שאלה ללא שום היסוס.
    יותר מזה, מקדם אתרים מנצח לא יהסס להראות לך כיצד אתה יכול לבדוק את עבודת הקידום שלו והאם היא בכיוון הנכון לעסק שלך.
  5. קידום אישי ואנושי: מקדם אתרים מנצח יעשה שימוש בכלים אוטומטים וכלי בינה מלאכותית בכדי לחסוך זמן אך, הוא יעשה זאת רק בתנאי שהשימוש בכלים אלו לא גורע מאיכות העבודה שלו ומהטאצ' האנושי. אלגוריתם הדירוג של גוגל מכוון לדרג במקומות העליונים תוכן אנושי מקורי וייחודי.

מקדם אתרים שיגרום לך להפסיד

  1. כמות מוגבלת של ביטויים לקידום: אל תבחר במקדם שאומר לך "אני אקדם את האתר ב-X ביטויים שנגדיר מראש ועל כל ביטוי אקבל בונוס בכל פעם שאני מגיע לדירוג מסוים"
  2. יחייב אותך לקבל שירות: מקדם אתרים שמנסה לנצח רק אותך ולא את המתחרים שלך, ינסה להבטיח לעצמו רווחים מראש באמצעות דרישה של התחייבות חוזית לתקופת שירות ארוכה והפקדת צ'קים מראש.
  3. יבטיח לך הרים וגבעות ותוצאות מהירות: מקדם אתרים או סוכן מכירות של חברת קידום שמבטיח לך הרים וגבעות ותוצאות מהירות הוא שרלטן.
  4. תתרחק ממי שאומר לך "זה סוד מקצועי": מקדם אתרים שעונה לשאלות שלך בתשובה כמו "זה סוד מקצועי" מחרטט אותך ואולי גם את עצמו. מרבית "הסודות המקצועיים" הם אמונות שכיחות בקהילת מקדמי האתרים.
    מקדם אתרים כזה, רק ישלח לך דו"ח מיקומים חודשי הכולל רק את ביטויי החיפוש אותם הוא מקדם.
  5. קידום בעזרת בינה מלאכותית: השימוש במילה "בינה מלאכותית" הוא טרנד של השנים האחרונות ואנשי מכירות ממולחים מוכרים קידום אתרים באמצעות בינה מלאכותית AI כאילו זה הדבר הכי חדשני ומתקדם. זו טעות! תוכן AI הוא תוכן לא איכותי, פעמים רבות לא אמין וגם לא ייחודי. זה לא תוכן שיתפוס את הדירוג הגבוה ביותר בגוגל (אחרת, גוגל היו בעצמם מציבים תוכן AI שלהם בראש תוצאות החיפוש).

שאלות לשיחה טלפונית עם חברת קידום אתרים

כאשר אתה בוחר מקדם אתרים לאתר העסק שלך, כדאי לך לשוחח בטלפון עם מספר חברות קידום או מקדמי אתרים עצמאיים.
בשיחה הטלפונית הראשונית, המטרה שלך היא לנסות להבין מי מקדם האתרים שאתו אתה משוחח. להלן מספר דגשים ושאלות חשובות שכדאי לך לשאול את מקדם האתרים:

  • בקש לדבר עם מקדם אתרים: כאשר אתה פונה לחברות קידום אתרים, לאחר שאתה מסיים לדבר עם איש המכירות, בקש לדבר עם מקדם האתרים שעשוי לקדם לך את האתר אם תחליט לשכור את שירותי החברה.
    התאם בין גרסאות איש המכירות ומקדם האתרים וראה עד כמה ההשקפה שלהם על קידום אתרים וההבטחות שלהם רחוקות זה מזה.
    אם חוסר ההתאמה בולט לעין, וותר על חברת הקידום הזו. היא כנראה טובה יותר במכירות מאשר בקידום אתרים.
  • מטרות הקידום: ברר עם מקדם האתרים, כיצד הוא קבוע את מטרות הקידום? האם היעד שלו הוא מקסימום תנועה רלוונטית במינימום תקציב או רק קובע אתך כמות ביטויים מוגדרת מראש שעליה אתה משלם מחיר בסיס + בונוסים על הצלחה.
    למרות ששיטת הבונוסים לפי הצלחה נשמעת טוב, היא עלולה להכשיל את העסק שלך.
    אין לך דרך לדעת עד כמה ביטוי חיפוש מסוים יועיל לך ומה מידת התחרות שעל כל ביטוי ואתה עלול למצוא את עצמך במצב שבו מקדם האתרים לא השקיע מאמץ רב בקידום ביטויים זניחים למקומות הראשונים ואתה משלם עליהם כסף רב שלא מחזיר לך את ההשקעה.
    מהי אסטרטגיית הקידום שלך? שאל את מקדם האתרים מהי אסטרטגיית הקידום שלו, כמה חשיבות ומשאבים הוא נותן ליצירה של תוכן ואופטימיזציה פנימית באתר לעומת החשיבות שהוא נותן לקישורים חיצוניים.
    שאל אותו כמה חשיבות באחוזים הוא נותן לתוכן ואופטימיזציה פנימית לעומת קישורים חיצוניים מאתרים אחרים.
    קישורים חיצוניים לאתר, תורמים לדרוג גבוה של האתר אך, לתת להם חשיבות רבה יותר מאשר לתוכן ואופטימיזציה פנימית זו טקטיקה שיכול להביא הצלחה בטווח הקצר ולגרום לכישלון בטווח הארוך.
    באופטימיזציה פנימית מקדם האתרים דואג להתאים את התוכן לביטויי החיפוש המתאימים, לשפר את מהירות האתר, ידידותיות האתר לניידים ולחוויית משתמש מעולה.
  • מה הניסיון שלך בקידום אתרים? ברר איתו מה רמת הניסיון שלו בקידום אתרים. קידום אתרים זו מומחיות שהידע בה משתנה עם הזמן משום שגם האלגוריתם של גוגל משתנה.
    ככל שהתחום שבו אתה עוסק הוא תחרותי יותר, אתה צריך מקדם אתרים מקצועי, מיומן ובעל ניסיון רב יותר.
  • מה תחומי ההתמחות שלך? שאל אותו איזה סוג של אתרים הוא קידם בעבר. אתרי תדמית של חברות, אתרים של בעלי מקצוע, אתרי איקומרס וכו'. ככל שמקדם האתרים הוא בעל תחומי התמחות מגוונים יותר, הוא בעל ראיה רחבה יותר שתאפשר לו להתנהל בצורה טובה יותר בשינויים חדשים שאופייניים לקידום אתרים בגוגל.
  • האם יש לך תיק עבודות שאוכל לראות? בקש ממנו לראות אתרים אחרים שהוא קידם. אל תתרשם רק מהדירוג של דפים באתרים הללו. נסה להתרשם גם מאיכות התוכן, מקוריותו ובאיזה אופן התוכן בדף מספק מענה מתאים לצרכי הגולש.
    יש לא מעט אתרים לא איכותיים שמדורגים במיקומים גבוהים בגלל שאין מתחרים ראויים או שזה רק עניין של זמן עד שגוגל יעלו על כך שמדובר באתרים חסרי ערך מוסף לגולש.
  • כמה זמן ייקח לי לראות תוצאות? זה בלתי אפשרי לדעת כמה זמן דף מסוים יגיע למקום X בביטוי מסוים. תתרחק ממי שמדבר בביטחון רב ומבטיח לך הרים וגבעות.
  • האם הוא מקדם אתר אחר של מתחרה בתחום שלך? אל תשכור את שירותיו של מקדם אתרים שמקדם 2 אתרים מאותו התחום.
    האתיקה הלא כתובה של מקדמי אתרים היא שלא מקדמים אתרים מתחרים בתחומים זהים.
    קידום אתרים זה תחרות בין בעלי אתרים ולך אין דרך לדעת את מי המקדם יעדיף לקדם יותר, אותך או את המתחרה שלך.
    גם בחברת קידום שמעבירה את הקידום למקדמים אחרים, אין לך דרך לדעת אם המקדם היותר טוב עובד עבורך.
    שיתוף מידע בניהם עשוי מצד אחד להועיל ומצד שני להזיק לך.
  • מה מחיר הקידום? מקדם האתרים מוכר את מקצועיותו ומומחיותו ולכן, מחיר הקידום צריך להיות לפי שעה. השווה בין מקדמי אתרים וחברות קידום לפי העלות השעתית שהם גובים ממך וברר מה כמות שעות העבודה שהם משקיעים בך בחודש.

דגשים חשובים לפני שאתה סוגר עם מקדם אתרים

  1. קרא היטב את חוזה העבודה, וודא שהוא תואם את מה שסיכמתם בעל פה.
  2. אל תתחייב בחוזה לשום תקופת זמן מוגדרת מראש אך מצד שני, צריך להיות לך ברור שקידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן. בקש ממקדם האתרים שלך להראות לך לאחר חודש עבודה אילו תוצאות ביניים הוא השיג לך.
  3. ברר מה אתה מקבל בתמורה לתשלום שאתה משלם, כמה שעות עבודה מקדם האתרים משקיע בך וכיצד הוא משקיע את שעות העבודה הללו.

"איך בוחרים מקדם אתרים לאתר שלי?"

אני מקווה שהצלחתי לענות על השאלה שלך איך לבחור מקדם אתרים לאתר שלך.
ואני רוצה להדגיש שמה שיותר חשוב מהאופן שבו אתה בוחר מקדם אתרים, זה עד כמה אתה מבין מה טיב העבודה שהוא עושה עבורך.
ברגע, שאתה לא מתחייב לשכור את שירותי מקדם האתרים לתקופת זמן וברגע שאתה יודע כיצד להעריך את עבודתו, הרי שזו הדרך הטובה ביותר לוודא שאכן בחרת במקדם אתרים מנצח.
בקרה הדוקה על עבודתו של מקדם האתרים וחתירה לתוצאות, תאפשר לך לדעת באופן מהיר, אם הבחירה שלך הייתה גרועה או טובה.
ואם נוכחת לדעת שבחרת מקדם שיגרום לך להפסיד, החלף אותו במהירות!

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן