בית » קידום אתרים לעסקים » קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים

מרפאת רופא שיניים

שלום לך,
דף מידע זה מיועד לך' רופא המספק שירותים רפואיים פרטיים.
בדף זה תמצא הסבר שיסייע לך כרופא פרטי, להבין את עולם השיווק הדיגיטלי, כיצד מתבצע קידום אתרים לרופאים, הסבר על אמצעי השיווק השונים והחשיבות של נוכחות מקוונת להצלחת העסק שלך.

פרסום ושיווק רפואה פרטית

אם בעבר תחומי הרפואה הפרטית היו בעיקר בתחומים כמו רפואה אסטטית או רפואת שיניים הרי, שכיום המצב שונה והרפואה הפרטית פורחת בתחומים רבים יותר.
פריחתה של הרפואה הפרטית נובעת כנראה מסיבות שונות ומגוונות כמו: רצון להימנע מהמתנה מייגעת לתורים זמינים, הפופולריות ההולכת וגוברת של ביטוחים פרטים, רצון של המטופל לטיפול וייעוץ רפואי טוב יותר, רצון בסטנדרטים גבוהים ושירות טוב יותר וסיבות רבות נוספות.
המצב כיום הוא כזה שרופאים רבים נותנים שירותים פרטיים שמכניסים להם כסף רב.
זה לא אומר שאם אתה כרופא שיניים או רופא בכל תחום התמחות אחר, רק פותח מרפאה ומיד אתה מקבל זרם של לקוחות משלמים שמכסים את כל הוצאותיך ואף מכניסים רווחים יפים.
כמו בכל תחום, גם בתחומי הרפואה הפרטית יש תחרות על כיסם של המטופלים והדרך העיקרית כיום להגיע אליהם היא באמצעות פרסום ושיווק דיגיטליים.

קידום אתרים לרופאים דורש גישה שונה

שיווק שירותים רפואיים שונה משיווק שירותים ומוצרים אחרים.
על רופאים חלים כללי אתיקה מחמירים שלא חלים על בעלי מקצוע אחרים.
למעשה עד לשנת 2008 חל איסור על רופאים לפרסם עצמם בכל אמצעי התקשורת.
בשנת 2008 תוקן חוק פקודת הרופאים והותר לרופאים לפרסם את עצמם בהתאם לכללים שנקבעו בתקנות הרופאים של משרד הבריאות.
החוק מאפשר לרופאים לפרסם את עצמם, את סוג השירותים שהם מספקים, פרסום פרטים ליצירת קשר, קביעת תורים, כתבות, מאמרים וידיעות חדשותיות.
מצד שני, החוק אוסר על רופאים לנקוט בפרסומים כמו: פרסום מבצעים והנחות או הטבות הקשורים לקבלת טיפול רפואי, מספרים הקשורים להצלחת טיפול רפואי כלשהו שאודותיו נותן הרופא שירות ואיסורים רבים ונוספים.
אגב, תקנות הפרסום מטילות את האחריות על הרופאים גם אם אדם או גוף אחר ביצע את הפרסום עבורם.
אופיו המיוחד של פרסום שירותים רפואיים וההשלכות שעלולות להיגרם לך כרופא מפרסום לא חוקי, מדגישות את החשיבות של קבלת שירות פרסום וקידום מאנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים שיודעים לתת מענה מתאים לתחום של שירותים רפואיים פרטיים.

סקירת כלי פרסום ושיווק דיגיטליים לרופאים

פרסום דיגיטלי כולל מגוון מאוד גדול של כלים ואמצעים לאיתור קהל היעד המתאים ופרסום השירותים הרפואיים.
המטרה בכלים אלו היא לחבר בין השירותים שאתה מציע לבין קהל היעד המתאים.
בכדי לדעת מיהו קהל היעד המתאים, אתה צריך להכיר אותו ואת התכונות שמאפיינות אותו כמו: קבוצת גיל, רשתות חברתיות פופולריות, האופן שבו הוא מחפש שירותים רפואיים ועוד.
להלן סקירה קצרה על ערוצי השיווק העיקריים המשמשים לפרסום שירותים רפואיים:

  • קידום אורגני בגוגל: קידום אורגני במנועי חיפוש (או יותר נכון בגוגל) מבוצע באמצעות מחקר מילות מפתח שמטרתו לאתר את קהל היעד הפוטנציאלי לשירותים הרפואיים שאתה מציע ולאחר מכן, יצירת תוכן מתאים באתר למילות המפתח וביצוע פעולות אופטימיזציה כך שהתוכן ידורג במיקום גבוה בתוצאות האורגניות לביטויי החיפוש ויגרוף נתח תנועה גדול של קהל היעד.
  • קידום ממומן בגוגל: סוג קידום זה הנקרא גם PPC (תשלום עבור לחיצה) דומה לקידום אורגני וגם כאן העיקרון הוא לאתר קהל היעד המתאים באמצעות ביטויי החיפוש שהם שואלים בגוגל ולהציג להם פרסומות בדף תוצאות החיפוש. ב-PPC אתה מגדיר תקציב פרסום ועלות לקליק או המרה והפרסומות שלך יוצגו כל עוד הגדרות תקציב הקמפיין שלך מאפשרות את הצגתן. מחיר הצגת מודעות הפרסום נמכר כמכרז פומבי בין המפרסמים השונים.
  • קידום בגוגל עסקים: גוגל עסקים הוא שירות חינמי של גוגל שמאפשר לרופאים ועסקים אחרים לציין אמצעי יצירת קשר, מיקום ופרטים נוספים על המרפאה ובנוסף, גוגל עסקים מאפשר לאנשים להגיב ולדרג את הרופאים שמפורסמים באינדקס. אנשים רבים מחפשים חוות דעת של אנשים אחרים על רופאים וגוגל עסקים מספק את הצורך הזה ולכן מדובר בכלי שחשיבותו רבה למוניטין הרופא.
  • קידום אורגני וקידום ממומן ברשתות חברתיות: בשונה מקידום בגוגל שהעיקרון בו הוא לאתר את קהל היעד לפי ביטויי חיפוש, ברשתות חברתיות הקידום מתבצע כאינטראקציה חברתית עם אנשים. לרשתות החברתיות אין אינטרס לתת חשיפה אורגנית למידע פרסומי של עסקים ולכן החשיפה האורגנית מוגבלת ויש צורך לפרסם בתשלום.
  • פרסומות באתרים אחרים: פורטלי בריאות וחדשות מאפשרים לרופאים ולעסקים רבים אחרים לפרסם את שירותיהם באמצעות מודעות פרסומת. גם גוגל מציעה פרסום ברשת התוכן שמורכבת מאתרים שותפים שמפרסמים פרסומות של גוגל באתרים שלהם.
  • הפניות ולידים מאתרים: יש לא מעט אתרי אינטרנט המשמשים כפורטלי מידע בתחומים ספציפיים, גם ברפואה. לדוגמה אתר כמו dentalguide.co.il משמש כפורטל מידע בנושא של רפואת שיניים. דפי האתר מכילים טופס לקבלת הצעות מחיר וברגע שהגולש מכניס את פרטיו, האתר לכאורה מעביר את פרטיו למרפאות איתן יש לו הסדר בתשלום.
  • מיילים: ערוץ פרסום יעיל הוא פרסום במיילים. בערוץ פרסום זה יוצרים רשימה של מיילים של אנשים כמו לקוחות קיימים, לקוחות לשעבר או גולשים באתר שהסכימו לקבל מידע פרסומי. לאחר מכן, באופן תקופתי מפרסמים לרשומים מידע מעניין שמטרתו לחזק את הקשר עם המנויים באופן שיחזק את המוניטין שלך ויגרום להם לראות בך את הכתובת הראשונה אליה יפנו לקבלת השירותים שאתה מציע.

איזה ערוץ פרסום הוא הטוב ביותר?

ערוץ הפרסום הטוב ביותר כמעט לכל עסק כמו גם לרופאים ומרפאות הוא קידום אורגני בגוגל.
בדקתי מאות רבות של עסקים בתחומים שונים ואני יכול לומר לכם בביטחון מוחלט שבכל תחום שבדקתי כולל תחומים רבים ברפואה, ערוץ התנועה הטוב ביותר הוא קידום אורגני בגוגל.
התנועה הזו מגיעה מאנשים שמחפשים שירות רפואי מסוים או שהם מחפשים מידע על בעיה שהם סובלים ממנה או פתרון לבעיה שלהם והם יגיעו לאתר שמציע להם תוכן מתאים ורלוונטי.
בכדי להמחיש עד כמה ערוץ התנועה האורגנית מגוגל הוא כל כך חזק ויעיל בכמה רמות מעל כל ערוץ אחר, בדקתי מספר אתרי אינטרנט של מרפאות ורופאי שיניים.
תחום רפואת השיניים הוא התחום התחרותי ביותר מבין השירותים הרפואיים כן, אפילו יותר מניתוחים פלסטיים.
האתר הגדול והחזק ביותר הוא האתר של כללית סמייל, רשת מרפאות הגדולה ביותר בארץ, שייכת לקופת חולים כללית ובוודאי הייתם נוטים לחשוב שעיקר התנועה לאתר של כללית סמייל תגיע בגלל שם המותג.
ובכן, מבדיקה שערכתי באמצעות האתר similarweb.com שעוקב אחר נתוני תנועת הגולשים לאתרים אחרים נראה שעיקר התנועה לאתר של כללית סמייל מגיעה מדף תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל.
הנתונים המדויקים הם 89.29% מסה"כ התנועה לאתר כללית סמייל, מגיעה מקידום אורגני בגוגל.
אתם עכשיו אולי חושבים "אוקיי, זה כללית סמייל, רשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל, זה מתאים להם ולא לאתר של רופא שיניים בודד".
בדקתי את הנושא ומצאתי 4 אתרי אינטרנט של רופאי שיניים "רגילים" שעשו עבודה יפה בפרסום דיגיטלי ולאתרים שלהם מגיעים גולשים רבים בכל חודש:

  • אתר המרפאה בראשות פרופ' איתן מיזיריצקי בתל אביב – teeth.co.il
  • מרפאת השיניים של ד"ר ספי פורת בכפר סבא – yatirdent.com
  • מרפאת השיניים של ד"ר בן מילר בתל אביב – drbenmiller.com
  • מרפאת השיניים של ד"ר טל אליהו בעפולה – dr-eliyahu.co.il

ערוץ התנועה העיקרי לאתרים של רופאי השיניים הוא קידום אורגני בגוגל

  • באתר teeth.co.il גולשים כ-16 אלף גולשים מידי חודש ומעל 91% מהתנועה לאתר מגיעה מקידום אורגני בגוגל.
  • באתר yatirdent.com גולשים קרוב ל-16 אלף גולשים מידי חודש ומעל 92% מהתנועה לאתר מגיעה מקידום אורגני בגוגל.
  • באתר drbenmiller.com גולשים מעל 15 אלף גולשים מידי חודש ומעל 72% מהתנועה לאתר מגיעה מקידום אורגני בגוגל.
  • באתר dr-eliyahu.co.il גולשים מעל 13 אלף גולשים מידי חודש ומעל 76% מהתנועה לאתר מגיעה מקידום אורגני בגוגל.

אחוזי התנועה מערוצי הפרסום השונים לאתרים של רופאי שיניים

אחוזי התנועה מערוצי פרסום שונים של אתרי רופאי שיניים

ניתוח הנתונים הללו מראה שערוץ הפרסום של קידום אורגני בגוגל הוא הערוץ החשוב והיעיל ביותר לרופאי שיניים ואין לי גם שום ספק שערוץ זה יהיה יעיל באופן דומה גם לשירותים רפואיים אחרים.

קידום אתרים אורגני בגוגל לרופאים

  • ראשית, כדאי לך להתחיל כבר היום בקידום אורגני של האתר שלך.
    קידום אתרים בכל תחום זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה בביטויי החיפוש הרלוונטיים.
    ככל שתתחיל מוקדם יותר, אתה תצבור פור על המתחרים שלך, האתר שלך יתמקם בתוצאות החיפוש העליונות והוא יגרוף את מרבית תנועת הגולשים.
    כדאי לך להתחיל היום.
  • לכל האתרים שהשוויתי יש עשרות רבות ואפילו מאות דפים באתר המכילים תכנים רלוונטיים. קידום אתרים אורגני דורש יצירה של תוכן שעונה על צרכי הגולשים.
  • קידום אורגני בגוגל דורש סבלנות רבה, זהו תהליך שלוקח זמן עד שמתחילים לקטוף את הפירות ממנו. ככל שהתחום תחרותי יותר, כך יידרש זמן רב יותר להצלחת הקידום.
  • קידום אורגני יחזק את המוניטין שלך, ינתב אליך לקוחות רבים ויאיץ תהליכי פרסום טבעיים כמו פרסום "מפה לאוזן".

קידום אתרי רופאים בגוגל!

היי, שמי יורם בן אבו.
יש לי ניסיון עשיר בקידום אתרי בריאות ורפואה.
מעוניין להזניק את המרפאה שלך קדימה?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

שאלות נפוצות

מה עלות קידום אתרים אורגני בגוגל?

קידום אתרים בגוגל זה תחרות בין אתרים שונים על דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
ככל שתוצאות החיפוש פופולריות יותר בקרב הגולשים, כך הן מזרימות יותר תנועה לאתרים ולכן הן תחרותיות יותר.
ככל שתוצאות החיפוש תחרותיות יותר כך, נדרשת יותר עבודה להצלחה.
זאת אומרת, אתר שמקדים לקדם, שהתקציב שלו גבוה יותר ושהמקדם שלו מקצועי יותר – יצליח יותר.
לכן, עלות הקידום תלויה במידת ההצלחה שאתה רוצה להשיג ובמידת התחרותיות בתחום שלך.
להלן מחירי קידום אתרים אורגני לפי מידת התחרותיות:

נמוכה: 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח לחודש.
בינונית: 3,000 עד 5,000 ש"ח לחודש.
גבוהה: מינימום 5,000 ש"ח בחודש.

כיצד ניתן לדעת מה עוצמת התחרות?

בתחרותיות נמוכה נמצאים לדוגמה אתרים של עוסקים המוגבלים לתחום גיאוגרפי מסוים כמו: מאמני כושר, מטפלים, מדריכים לסדנאות שונות ועוד.
במידת תחרותיות בינונית נמצאים אתרים של עוסקים המספקים שירות לכל הארץ, חנויות מקוונות בתחומים מסוימים ועוד.
בעוצמת תחרות גבוהה נמצאים אתרים של שירותים או מוצרים פופולריים כמו: חנויות מקוונו למחשבים, עורכי דין, מנתחים פלסטיים, אתרי צימרים ועוד.

האם אני יכול לקדם את האתר שלי בגוגל לבד בחינם?

כמובן שאתה יכול לקדם לבד את האתר שלך בגוגל.
אבל, זה לא יהיה בחינם כי גם הזמן שלך שווה כסף.
הדרך לקדם אתר אינטרנט בגוגל היא לאתר את ביטוי החיפוש שמתאימים לקהל היעד שאתה רוצה.
לספק לביטוי החיפוש הללו את התוכן הטוב ביותר מבין יתר האתרים הקיימים (זכור כי קידום אתרים הוא תחרות נגד אתרים מתחרים).
לאחר מכן, אתה צריך שהגולשים יחשבו שהתוכן באתר שלך טוב מספיק בכדי שהם יספרו לחבריהם ברשתות חברתיות, מייל, ווטצאפ ואתרים אחרים.
אם תצליח לעשות את כל הדברים הללו, האתר שלך יתקדם בגוגל במעלה התוצאות ויביא לך תנועה של גולשים ולקוחות.

כיצד לבחור מקדם אתרים מקצועי?

מאחר וההצלחה בקידום אתרים בגוגל היא ביחס ליתר האתרים בתחום, הצלחתו של מקדם האתרים תלויה בתקציב שתתנו לו.
אין דרך לדעת איזה מקדם אתרים מקצועי יותר ואיזה פחות.
אתם יכולים לבקש טלפונים של לקוחות בכדי להתרשם מחוות דעתם על ההישגים של מקדם האתרים שלהם.
אבל, חשוב להבין שמקדם אתרים יכול להצליח בתחום מסוים ולהיכשל בתחום אחר.
לכן, הדרך לדעת אם מקדם האתרים שבחרתם הוא מקצועי וטוב, היא לנסות אותו מבלי להתחייב לתקופת זמן ארוכה.
נסו אותו לחודש אחד ובדקו אילו תוצאות הוא משיג לכם.
במידה וראיתם שינוי חיובי בתנועה לאתר, המשיכו אתו שוב לחודש נוסף ובדקו אם יש שינויים חיוביים נוספים.
לעולם אל תפסיקו לבדוק את נתוני האתר ולוודא שמקדם האתרים מצליח להשיג לכם שינויים חיוביים.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן