בעולם קידום האתרים (SEO), הכול סובב סביב תחרות על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.
תחשוב על זה: בכל חיפוש, רק האתרים שמדורגים בראש הדף באמת זוכים לתשומת הלב של הגולשים.
למעשה, רוב ההקלקות מתרכזות בשלושת המקומות הראשונים, בעוד שהאתרים שמופיעים בהמשך כמעט ולא מקבלים תנועה.
המטרה שלך, אם אתה רוצה להצליח בקידום האתר שלך, היא להגיע כמה שיותר גבוה בביטויים רלוונטיים שיביאו לך גולשים.
סוכנות SEO מובילה בארה"ב, עם לקוחות רבים ביצעה מחקר שבדק את ה-CTR של דפי אינטרנט במיקומים שונים והתוצאות שלהם מראות כי ה-CTR יורד בצורה חדה ככל שמיקום האתר בתוצאות החיפוש נמוך יותר.
מה זה CTR וכמה אחוז מהגולשים ילחצו על התוצאה הראשונה, השנייה או העשירית בתוצאות החיפוש?
זה בדיוק מה שאני אציג כאן בכתבה.
מה זה CTR בקידום אורגני?
CTR, או בעברית "שיעור הקלקות" הוא שם קיצור עבור Click Through Rate.
מדד ה-CTR בקידום אורגני מודד את היחס בין מספר הפעמים שתוצאת חיפוש אורגנית הופיעה במנועי החיפוש לבין מספר הפעמים שהמשתמשים הקליקו עליה.
המדד משקף את אחוז המשתמשים שבחרו ללחוץ על התוצאה מתוך סך כל מי שראה אותה.
לדוגמה, אם דף מאתר מסוים הופיע 100 פעמים בתוצאות החיפוש וקיבל 5 הקלקות, ה-CTR יהיה 5%.
למדד יש חשיבות רבה בקידום אתרים אורגני, משום שהוא מסייע להעריך את האטרקטיביות והרלוונטיות של התוכן למשתמשים.
שיפור ה-CTR יכול להוביל לתנועה מוגברת לאתר ולשפר את התנועה בגוגל.
כמה תנועה יקבל האתר שבמקום הראשון?
הנתונים בטבלה מציגים את אחוזי ההקלקות (CTR) בהתאם למיקומים בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל.
ניתן לראות כי המיקום הראשון זוכה לשיעור ההקלקות הגבוה ביותר, עם 39.8% מהקליקים, מה שמדגיש את החשיבות הרבה שבשיפור הדירוג למקום הראשון.
המיקום השני רושם ירידה משמעותית ל-18.7%, ואילו המיקום השלישי מקבל 10.2% בלבד.
החל מהמיקום הרביעי והלאה, אחוזי ההקלקות ממשיכים לרדת בהתמדה, כאשר המיקום העשירי זוכה ל1.6% בלבד, אם קיים בתוצאות.
ואגב, כל התוצאות האורגניות בעמוד השני יקבלו ביחד פחות מ-1% מתנועת הגולשים.
נתונים אלו מראים עד כמה קידום אורגני זה לא לחלשים.
רק אתרים חזקים עם קידום אורגני יעיל ומוצלח יקבלו את עיקר תנועת הגולשים.
מיקום בחיפוש | אחוז הקלקות (CTR) |
---|---|
מקום 1 | 39.8% |
מקום 2 | 18.7% |
מקום 3 | 10.2% |
מקום 4 | 7.2% |
מקום 5 | 5.1% |
מקום 6 | 4.4% |
מקום 7 | 3.0% |
מקום 8 | 2.1% |
מקום 9 | 1.9% |
מקום 10 | 1.6% |
שיפור ה-CTR יכול לשפר לכם את הדירוג בגוגל
גם אתה יכול לבדוק את ה-CTR (שיעור ההקלקות) של דפי האתר שלך בגוגל, ולנצל את המידע הזה כדי לשפר את הדירוג שלהם בתוצאות החיפוש.
איך עושים את זה? פשוט!
ל מה שאתה צריך לעשות הוא להיכנס ל-Google Search Console, לזהות אילו דפים באתר שלך מציגים CTR נמוך מהממוצע לאותו מיקום בתוצאות החיפוש, ואז לבצע שיפורים שימשכו יותר הקלקות.
רוצה לדעת איך לשפר את ה-CTR שלך?
הנה כמה צעדים פשוטים שיעזרו לך לבלוט בתוצאות החיפוש ולשדרג את שיעור ההקלקות, מה שיכול גם להעלות את הדירוג של הדף שלך בגוגל.
זכור, ה-CTR מושפע בעיקר מאיך שהדף שלך מוצג בתוצאות החיפוש – כלומר, כותרות המטא, תיאורי המטא ונתונים מובנים הם המפתח להצלחה!
שיפור כותרות המטא (Meta Titles):
כתיבת כותרות מושכות ורלוונטיות שמכילות מילות מפתח מתאימות יכולה לעודד משתמשים ללחוץ על הקישור.
ניתן גם לשלב אמוג'ים מסויימים שמושכים יותר תשומת לב של הגולש ומפתים אותו ללחוץ על תוצאת החיפוש.
תיאורי מטא (Meta Descriptions) אטרקטיביים:
תיאור מדויק ומעניין של תוכן הדף יסייע למשתמשים להבין מה הם ימצאו בו ויעודד הקלקות.
פאביקון ייחודי לאתר:
פאביקון (Favicon) הוא סמל קטן שמופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, והוא מהווה ייצוג ויזואלי של האתר.
פאביקון ייחודי וממותג משפר את הזיהוי הוויזואלי של האתר בתוצאות החיפוש, מושך יותר תשומת לב ומסייע להגדלת ה-CTR.
כתובות URL ידידותיות:
כתובות URL ברורות וקצרות שמכילות מילות מפתח רלוונטיות יכולות להשפיע חיובית על החלטת המשתמש ללחוץ על הקישור.

שימוש ב-Structured Data:
הוספת נתונים מובנים (כגון דירוגים, מחירים או שאלות נפוצות) יכולה לשפר את הנראות של הדף בתוצאות החיפוש ולהגדיל את ה-CTR.

לסיכום
שיפור ה-CTR של דפי האתר שלך יכול לגרום לשינוי גדול במיקומי דפי האתר שלך ובתנועת הגולשים מתוצאות החיפוש בגוגל.
השקע בכותרות ובתיאורים, הוסף נתונים מובנים, והפוך את האתר שלך לברור ונגיש יותר למשתמשים – הדירוגים הטובים יותר יגיעו מהר מאוד!
קידום אתרי אינטרנט להצלחה!
בניית אתרים וקידום אורגני בגוגל (SEO)
היי, שמי יורם בן אבו, אני מקדם אתרים פרילנסר.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי ונתחיל בשיווק של העסק שלך בעולם הדיגיטלי.
