מזל טוב על ההחלטה להקים עסק חדש 🥳
בחירת שם לעסק שלך היא צעד משמעותי ומאתגר, שדורש מחשבה והשקעה.
השם הנכון צריך לשקף את מהות העסק, להיות ייחודי וקליט, ולחבר את הלקוחות לעסק שלך באופן אישי ורגשי.
חוצמזה, השם צריך להיות זמין כדומיין לאתר האינטרנט ולהתאים למיתוג העתידי שלך.
בדף הזה תמצא את כל המידע הדרוש כדי לסייע לך בתהליך בחירת שם לעסק חדש בצורה מקצועית ומדויקת.
כתוב את סיפור העסק שלך
כדי לבחור שם שמייצג את העסק שלך בצורה הטובה ביותר, התחיל בכתיבת הסיפור של העסק.
- מה הניע אותך להקים את העסק?
- אילו אתגרים עמדו בדרך?
- מה החזון והערכים שמניעים אותך?
כתיבת הסיפור תעזור לך לגלות רעיונות, מילים ותובנות שיכולים לשמש בסיס לשם ייחודי שייצג בצורה טובה את העסק.
שם שמבוסס על סיפור אישי לא רק קליט יותר, אלא גם יוצר חיבור רגשי עם הלקוחות ומדגיש את ייחודיות העסק שלך.
מצא השראה במאפיינים אישיים
לפעמים השם המושלם נמצא קרוב מאוד.
חשוב על:
- תחביבים ותשוקות שמניעים אותך.
- כינויים וחוויות ילדות מיוחדות.
- ערכים שמייצגים אותך ואת העסק שלך.
- אנשים, מקומות או ספרים שהיוו לך השראה.
הנה כמה דוגמאות למותגים ידועים שהשורש שלהם נמצא בשם המייסד:
- איקאה (IKEA): השם מבוסס על ראשי התיבות של שם המייסד והמקום שבו גדל.
- אדידס (Adidas): שילוב של השם הפרטי ושם המשפחה של המייסד.
- וולט דיסני: מותג שנושא את שם המייסד עם חזון קסום וברור.
בדוק מה עושים עסקים אחרים
ללמוד משמות של עסקים אחרים בתחום שלך יכול לתת לך כיוון.
גלה אילו שמות נפוצים מדי ונסה להימנע מהם כדי לבלוט.
חפש השראה בשמות יצירתיים שמשתמשים במילים או רעיונות ייחודיים.
בדוק גם עסקים בתחומים אחרים – לפעמים ההשראה מגיעה ממקומות בלתי צפויים.
יש עסקים כמו לדוגמה מסעדות אוכל איטלקי הן בעלות שמות עם סגנון ייחודי של שמות איטלקיים, שמות כמו "בלה איטליה" ו"פאפא פיצה" משדרים אותנטיות ומשיכה לקהל היעד.
חשוב איך הלקוחות שלך ירגישו
שם העסק שלך צריך לשקף את התחושות שאתה רוצה שהלקוחות יקבלו:
- בחדר כושר: תחושת חוזק והישגיות.
- באופנה יוקרתית: ייחודיות ואלגנטיות.
- בשירותים פיננסיים: ביטחון ואמינות.
נסה למצוא כמה שיותר תחושות כאלה, זה יעזור לך למצוא שמות מתאימים.
שם עברי עם מקבילה באנגלית
כמעט לכל עסק יש היום אתר אינטרנט. כדי לשמור על אחידות במיתוג, השם בעברית צריך להיות נגיש לכתיבה גם באנגלית.
לדוגמה:
Walla.com (וואלה)
Mako.co.il (קיצור של "מה קורה")
Srugim.co.il (סרוגים אתר לציבור הדתי לאומי בהקשר של הכיפות הסרוגות)
שם שקל לכתוב באנגלית מבטיח נגישות, זכירות ונוחות בכל הפלטפורמות.
מיתולוגיה מיתוסים, סרטים ואגדות
השתמש בהשראה מדמויות מוכרות או רעיונות תרבותיים.
להלן מספר מותגים שהשתמשו בדמויות מהמיתולוגיה או הספרות:
נייק (Nike): שם המותג הידוע על שם ניקה, אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית, המשקפת הישגים והצלחה.
פנדורה (Pandora): מותג תכשיטים על שם הדמות המיתולוגית "פנדורה," המסמלת יופי וסקרנות.
סטארבקס (Starbucks): על שם סטארבק, הדמות מ"מובי דיק," המסמל קשר לים והרפתקנות.
מלון אקסקליבר (Excalibur Hotel & Casino): מלון וקזינו יוקרתיים על שם החרב האגדית של המלך ארתור, המסמלת יוקרה וכוח.
העזר בכלים של בינה מלאכותית
כלי בינה מלאכותית כמו ChatGPT ג'מיני של גוגל וכלים נוספים יכולים לסייע לכם להתחיל עם רעיונות.
צור פרומפט מתאים שיניב לך הצעות יצירתיות.
הנה פרומפט לדוגמה שאתה יכול להשתמש בו ולשנות את המידע אודות העסק למידע שמתאים לעסק שלך:
בהתאם לפרטים שהוזנו בהמשך, אנא הצע 10 שמות בעברית לעסק שיהיו יצירתיים, קליטים וקצרים שקל ליצור להם שם מקביל באנגלית. השמות צריכים להתבסס על המידע הבא:
העסק: חנות פרחים
קהל היעד של האתר: נשים וגברים
דגשים ומילים שכדאי לכלול בשם: פרחים, פריחה, לבלוב, רומנטיקה, שמחה
בהתאם למידע זה, הצע 10 שמות עסקים מתאימים עם שם מתאים באנגלית לכל אחד, תוך התחשבות בפשטות, זכירות ורלוונטיות לתחום.
זו התוצאה של הפרומפט ב-ChatGPT
בדיקת שם העסק
אחרי שגיבשת מספר רעיונות לשמות, בצע את הבדיקות הבאות:
- בדוק ששם הדומיין זמין: לעסק בישראל בדוק באתר איגוד האינטרנט ששם הדומיין זמין.
- בדוק שהשם לא נפוץ מידי: חפש בגוגל את השם בכדי לוודא שהשימוש בשם הוא לא פופולרי ושעסקים דומים לשלך לא משתמשים כבר בשם הזה.
- השתמש בשם: תאר לעצמך איך השם ייראה בלוגו, באתר ובשיווק. נסה לחשוב עד כמה הוא מתאים לעיצוב ולמיתוג.
- שאל חברים: שתף את השם עם חברים, קולגות או לקוחות פוטנציאליים. שאל לדעתם ובדוק אם השם ברור וקליט.
שמות נולדים גם מטעויות – הסיפור של Google
כשהחלו מייסדי גוגל, לארי פייג' וסרגיי ברין, לפתח את מנוע החיפוש שלהם, הם קראו לו "BackRub".
עם הזמן הבינו שהשם לא משדר מקצועיות וחיפשו חלופה.
במהלך סיעור מוחות, עלה השם "Googol" – מספר עצום שמייצג את כמות המידע שהמנוע יוכל לארגן.
טעות הקלדה הובילה לרישום הדומיין "Google", שם שנשמע קליט, חדשני וזכיר.
כך טעות קטנה הפכה לאחד המותגים המפורסמים בעולם.
זוהי תזכורת לכך שלפעמים טעויות קטנות מובילות להצלחות גדולות.