קידום אתר Google Sites

Posted by

גוגל סייטס (Google Sites) הוא כלי חינמי של גוגל המאפשר לך ליצור אתרי אינטרנט פשוטים ללא צורך בידע בתכנות
באופן מפתיע למרות השירות הוא מבית גוגל, קידום אתר בגוגל סייטס הוא לא אידיאלי אם אתה מעוניין באתר אינטרנט מושלם ל-SEO, אך לבעלי תקציב נמוך, זו דרך מצוינת להתחיל ואחר כך לשדרג לאתר יעיל יותר על מערכת וורדפרס.

מה זה Google Sites?

Google Sites הוא כלי חינמי של גוגל לבניית אתרים ללא צורך בידע בתכנות.
מטרתו לאפשר יצירת אתרים פשוטים לעסקים ולצוותים במהירות ובקלות. הוא מתאים ליצירת אתרי אתרי תדמית ומידע, וניתן לשלב בו אפליקציות אחרות של גוגל כמו Google Drive ו-Google Calendar.
גוגל סייטס מציע פתרונות פשוטים לבניית אתרים, כולל אפשרות לחיבור דומיין אישי ללא עלות אחסון נוספת.
השימוש בפלטפורמה של Google Sites דומה לעבודה עם Google Docs ואין צורך בתכנות HTML או CSS.
השירות של Google Sites מתאים יותר לעסקים קטנים המעוניינים באתר תדמית או אתר תוכן.
השירות לא מיועד לאתרי מסחר אלקטרוני (למרות שאפשר לבנות איתו גם חנויות מקוונות) אך, הוא מאפשר ליצור אתרי תוכן פשוטים בהתאמה אישית בסיסית.


היתרונות של בניית אתר בגוגל סייטס

  • עלות נמוכה – בניית אתר בגוגל סייטס היא קלה ופשוטה ולכן זולה ואתה גם לא צריך לשלם עבור אחסון האתר.
  • פשטות ונוחות – ממשק קל לשימוש גם ללא ידע טכני, ניתן לבנות אתר באופן עצמי.
  • בנייה מהירה – ניתן להקים אתר במהירות רבה והאתר מוכן תוך זמן קצר, לרוב תוך יום-יומיים.
  • אחסון מאובטח – האתר מאוחסן בשרתי גוגל עם אבטחה מתקדמת.
  • שילוב עם כלים של גוגל – קל לשלב Google Analytics, Google Search Console וכלים נוספים, גם אם אתם לא משתמשים בדומיין פרטי, אפשר לחבר את האתר לכלים הללו שמאפשרים לכם לבחון את ביצועי האתר.
  • התאמה מלאה למכשירים ניידים – האתר מותאם לטאבלטים, מחשבים וסמארטפונים באופן אוטומטי.
  • תמיכה בכל הדפדפנים – האתר עובד בצורה חלקה בכל הדפדפנים המובילים.
  • נגישות מרחוק – ניתן לעדכן את האתר מכל מקום עם גישה לאינטרנט.
  • תחזוקה פשוטה – אין צורך בתחזוקה מורכבת או מתמשכת.
  • ידידותי ל-SEO בסיסי – מבנה האתר מאפשר קידום אורגני בסיסי בגוגל. מצוין למי שרוצה להתחיל בקטן ולשדרג בהמשך.

הקשיים שאנשים נתקלים בקידום אתר על מערכת גוגל סייטס

גוגל סייטס, למרות היותו כלי חינמי וקל לשימוש, מקדמי אתרים נתקלים בקשיים הבאים כאשר הם מבצעים אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO):

  • מורכבות במעקב בגוגל סרצ' קונסול: המעקב אחר הביצועים של אתר שנבנה ב-Google Sites עשוי להיות מסובך. גוגל סייטס יוצרת כתובות URL מסובכות, ולעיתים קרובות הכתובות הציבוריות לא תואמות לאלו שרואים בזמן שאתה מחובר לחשבונך, דבר המקשה על מעקב אפקטיבי.
    הפתרון: שימוש בדומיין פרטי יפתור את הבעיה וגוגל סייטס מאפשר לך לשלוט בסלאג של העמודים השונים, דאג לתת שם מתאים בסלאג.
  • כתובות URL של Google Site: כאשר אתה בונה אתר בגוגל סייטס, הגישה לתכני האתר היא דרך כתובות URL המורכבות מהכתובת של sites.google.com.
    ג'ון מיולר אנליסט בכיר בגוגל, שנחשב ל"שגריר" של גוגל בתחום ה-SEO, ממליץ לפתור את הבעיה באמצעות שימוש בדומיין פרטי במקום בדומיין של גוגל (sites.google.com), מכיוון שזה יעזור למעקב אפקטיבי ויקל על מעבר האתר לפלטפורמה אחרת בעתיד.
  • קישור ספאם ושימוש לרעה: גוגל סייטס הוא יעד מועדף עבור אנשים המשתמשים בטקטיקות ספאם שנקראות "Google Stacking" – שיטה שבה הם מקשרים אתרים בצורה שמבוססת על אמונה מוטעית שאמינות או "סמכות" של הדומיין מועברת דרך קישורים אלו. בפועל, גוגל אינה מבצעת העברת "סמכות" או "אמון" בין אתרים בצורה כזו, ולכן הטקטיקה אינה אפקטיבית.
    מי שלא בונה על שיטות הספאם האלה, לא צריך לדאוג.

כיצד אפשר לקדם אתר Google Sites?

למרות שבניית אתר בגוגל סייטס היא לא הבחירה האידיאלית מבחינת SEO, אתה יכול לשפר את קידום האתר שלך באופן הבא:

  • השתמש בדומיין פרטי: רכוש דומיין והשתמש בדומיין משלך במקום הכתובת שגוגל סייטס נותנים לך. זה יעזור לך גם במעקב אחר הביצועים וגם ישפר את האמינות בעיני גולשים.
  • התאם באופן אישי את הסלאג והכותרות בעמוד: סלאג (slug) הוא החלק האחרון של כתובת URL המייצג את דף האינטרנט, והוא בדרך כלל שם הדף, Google Sites מאפשרת התאמה אישית של כתובות הסלאג לעמודי האתר שלך. ודא שאתה מוסיף מילות מפתח רלוונטיות ל-סלאג, השתמש מילות המפתח בכותרת הראשית ובכותרות המשנה בדף, זה יעזור לקידום האתר במנועי החיפוש.
  • צור תוכן איכותי: "תוכן הוא המלך" בכל הנוגע לקידום אתרים ולכן כדי שתכתוב כותב תוכן איכותי ורלוונטי שמכיל את מילות המפתח שהגדרת. התוכן צריך להיות בעל ערך למשתמשים שלך ולא רק מנועי חיפוש.
  • שיפור מהירות הטעינה של האתר: מהירות טעינת האתר היא אחד הגורמים המשפיעים על הדירוג בגוגל. השתמש בתמונות דחוסות והימנע מתוספות כבדות שמאטות את האתר. בדוק את מהירות הטעינה של דפי האתר שלך בעזרת הכלי הזה.
  • בנה קישורים חיצוניים איכותיים: קישורים מאתרים חיצוניים הם אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על קידום אתרים. נסה להשיג קישורים מאתרים רלוונטיים לתחום שלך, ותהיה זהיר בקישורים שאתה מקבל כדי להימנע משיטות פסולות.
  • השתמש ב-Google Search Console ו-Google Analytics: חשוב לוודא שהאתר שלך מחובר ל-Google Search Console. באמצעות הכלי הזה תוכל לעקוב אחרי איך גוגל רואה את האתר שלך, ולבצע אופטימיזציה בהתאם לנתונים. שימוש ב-Google Analytics יאפשר לך לבחון את התנהגות הגולשים באתר שלך ולהסיק מסקנות שיכולות לשפר את יכולת ההמרה של האתר.
    התאם את האתר למובייל: גוגל נותנת עדיפות לאתרים מותאמים למובייל, אז וודא שהאתר שלך נראה טוב ועובד בצורה חלקה גם במכשירים ניידים. בעיקרון האתרים שנבנים על פלטפורמת גוגל סייטס מותאמים למכשירים ניידים ולדפדפנים שונים.

שורה תחתונה

לסיכום, בניית אתר ב-Google Sites היא פשוטה, מהירה וזולה.
אתר שנבנה על פלטפורמת גוגל סייטס הוא לא אידיאלי מבחינת SEO אך לבעלי עסקים עם תקציב נמוך זו דרך מעולה להתחיל.
לבעלי תקציב נמוך אני מציע לבנות אתר בגוגל סייטס עם שם דומיין פרטי, את הכסף שחסכתם בבנייה של אתר, להשקיע בקידום וכאשר האתר מניב לכם לידים ולקוחות, אפשר לשדרג בקלות לאתר על מערכת וורדפרס שהיא מותאמת בצורה טובה יותר ל-SEO.
אתר אינטרנט מקודם היטב יכול להזניק את העסק שלך קדימה ולהזרים לך זרם בלתי פוסק של לקוחות.

קידום אורגני בגוגל להצלחה!

היי, שמי יורם בן אבו.
המתחרים שלך מצליחים ואתה מקבל פירורים מגוגל?
אין לך עדיין אתר לעסק?
דבר איתי וקבל יעוץ חינם. טלפון: 058-5843744

יורם בן אבו מקדם אתרים

אני רוצה ייעוץ חינם

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
058-5843744 דילוג לתוכן