קומבינות של מקדמי אתרים

Posted by

פירושו אופטימיזציה של מנועי חיפוש והשם מציין תהליך של שיפור וטיוב האתר בכדי להשיג דירוג עליון בתוצאות החיפוש.
אסטרטגיית הקידום האורגני הטובה ביותר בעיני היא זו שמשתפת פעולה עם גוגל בכדי לשפר וליצור אתרים טובים יותר למשתמש ולא כזו שקוצרת הצלחה זמנית בעזרת מניפולציות על אלגוריתם הדירוג של גוגל.
לא תמיד המניפולציות הללו עובדות, לפעמים מדובר רק באמונה של מקדמי אתרים שאכן קומבינה כזו או אחרת נותנת להם יתרון על פני האתרים המתחרים.
מסיבה של חוסר ידע, בעלי אתרים רבים לא מודעים לאופן בו מקדמי אתרים מקדמים את האתר שלהם בגוגל.
לכן, רשמתי כאן מספר שיטות ידועות או קומבינות של מקדמי אתרים המשמשות בכדי להשיג דירוג טוב יותר בגוגל.
אני כמובן לא ממליץ לכם להשתמש בקומבינות הללו.
אם זיהיתם שמקדם האתרים שלכם משתמש בהם, כדאי לכם לבקש ממנו לחדול כי גם אם קומבינה כזו או אחרת מניבה לכם הצלחה זמנית, בטווח הארוך היא עלולה לפגוע בכם.

זהירות 10 קומבינות של מקדמי אתרים!

  1. דחיסת מילות מפתח
  2. מיסוך (Cloaking)
  3. זיוף תוצאות עשירות
  4. יצירת דפים רבים בעלי תוכן דל
  5. טקסט וקישורים מוסתרים
  6. קישורי ספאם
  7. קניית חיפושים מזויפים ותנועה של גולשים
  8. קניה והחלפת ביקורות עבור פרופיל בגוגל עסקים
  9. שתילת דפים זרים באתרים
  10. החלפת תוכן

1. דחיסת מילות מפתח

הכוונה בטכניקה זו היא לשיבוץ ביטויי מפתח בתוכן הדף באופן לא טבעי בכדי להשיג דירוג טוב עבור הביטויים הללו.
השימוש בטכניקה הזו יכול להיות במספר אופנים כמו לדוגמא:

הכנסת מילות המפתח באופן לא טבעי בטקסט: לדוגמה אם הייתי רוצה להיות מדורג עבור ביטוי החיפוש "קומבינות של מקדמי אתרים" והייתי כותב כאן טקסט בסגנון הזה:

דוגמה לדחיסת מילות מפתח עבור הביטוי קומבינות של מקדמי אתרים

כתיבת בלוקים של טקסט עם שמות ערים: יצירת בלוקים של טקסט ללא ערך מוסף לגולש במטרה להיות מדורג בביטוי החיפוש שמכילים את שמות הערים הללו. מדובר בתוכן שפוגם בחוויית המשתמש ונועד רק בכדי להשיג דירוג טוב בתוצאות החיפוש.

בלוג טקסט המשמש כדוגמא לדחיסת מילות מפתח אסורה על פי מדיניות הספאם של גוגל.

אגב, את הדוגמאות אני מציג כתמונה ולא כתוכן טקסטואלי במטרה שהדף הזה לא יחשב כדף שנוקט במדיניות ספאם של דחיסת מילות מפתח.

2. מיסוך (Cloaking)

מיסוך היא טכניקה המציגה לגולשים ולמנוע החיפוש תוכן שונה.
טכניקת המיסוך יכולה לשמש למטרות חיוביות כמו לדוגמה להציג תוכן שונה לקבוצות משתמשים שונים כמו לדוגמה דף בעברית לגולשים מישראל ודף בשפה אחרת לגולשים ממדינות אחרות או תצוגה שונה למשתמשים בניידים לעומת דסקטופ וכדומה.
אך, כאשר מדובר במניפולציות של קידום אתרים, יש מקדמי אתרים שמשתמשים בטכניקת המיסוך בכדי לדרג תוכן של האתרים עבור ביטויי חיפוש שאינם נמצאים בתוכן שמוצג לגולשים.
את השיטה הזו ראיתי בשימוש בעיקר בקידום של אתרי הימורים וסקס.
שימוש בטכניקת מיסוך שמטרתה חווית משתמש טובה יותר איננה שלילית, רק שימוש שמטרתו להונות את מנוע החיפוש בכדי להשיג דירוג טוב יותר הוא שימוש שלילי.

3. זיוף תוצאות עשירות

תוצאות עשירות או סכמה הן סוג של תוצאות המוצגות במקרים מסוימים בתוצאות החיפוש של גוגל והמיוחד בהן שהם מבליטות תוצאות מאתרים מסוימים.
ניתן לראות סוג כזה של תוצאות כאשר מחפשים מתכונים או חוות דעת של גולשים.
חוות דעת גולשים זה הסוג הנפוץ ביותר ואין ספק שתוצאה עשירה כזו מביאה יותר קליקים לאתר מאשר תוצאות אחרות.
דוגמה לתוצאות עשירות של חוות דעת גולשים בדף תוצאות החיפוש בגוגל:

דוגמה לתוצאות עשירות של חוות דעת גולשים

יש מקדמי אתרים שמשתמשים בתוצאות עשירות באופן שמרמה את הגולש ולא באמת מציג דירוג אמיתי והמטרה שלהם היא רק לבלוט בתוצאות החיפוש.
מדובר בטכניקה מסוכנת לאתר שלך וזאת משום שגוגל מעודדים גולשים לדווח על מניפולציות כאלה.

דוגמה למודעה שמציעה שירות כזה בפיייסבוק:

דוגמה למודעה בפייסבוק שמציעה שירות של תצוגת תוצאות עשירות של ביקורות באתרים

4. יצירת דפים רבים בעלי תוכן דל

גוגל שיפרו את היכולת שלהם לזהות תוכן לא איכותי, היום כבר הרבה יותר קשה להיות מדורג בגוגל עם תוכן לא איכותי.
בעבר גוגל היו מציגים 1,000 תוצאות עבור מרבית ביטויי החיפוש, היום אפילו אם תחפשו את ביטוי החיפוש "קידום אתרים" בגוגל תוכלו לראות שלמרות שעבור הביטוי "קידום אתרים" גוגל מזהה שיש 10,800,000 תוצאות, אבל גוגל מציגים פחות מ-200 תוצאות בדפי תוצאות החיפוש.
גוגל הפך לבררני יותר בכל מה שקשור לתוכן שהוא מציג בפני הגולש בדפי תוצאות החיפוש.

דוגמא לכמות התוצאות עבור הביטוי קידום אתרים בגוגל

בעבר מקדמי אתרים נהגו ליצור דפים דלים בתוכן בדרכים שונות כגון:

  • סקרפינג (העתקה אוטומטית) של תוכן מאתרים אחרים והצגתו באתר אחר באופן אוטומטי.
  • יצירת דפים באופן אוטומטי עם כותרות ותיאורי מטא המכוונים להשיג דירוג בביטויי חיפוש לא תחרותיים ותוכן שמטרתו לנתב את הגולש לאתר אחר (המונח המקצועי לדפים אלו הוא Doorways) או רק בכדי להרוויח כסף מפרסומות.

אגב, אם אתם בעלי חנות מקוונת ואתם מוכרים מוצרים מיבואן שמספק את המוצרים הללו גם לחנויות אחרות וכולכם משתמשים בתיאורי המוצר ובתמונות של היבואן, זה גם עשוי להיחשב בעיני גוגל כתוכן דל.
כדאי מאוד שתיצרו תוכן ייחודי ואיכותי לכל מוצר.

5. טקסט וקישורים מוסתרים

זו טקטיקה שהייתה נהוגה בעבר באתרים שונים, היום אני פחות מבחין בה.
בעבר על מנת להיות מדורג בביטויי חיפוש מסוימים מבלי לפגום בחוויית המשתמש שקורא את הטקסט, מקדמי אתרם נהגו להכניס טקסט נסתר באמצעות שימוש בצבעי פונטים ורקע מתאימים, CSS ועוד. הגולש לא היה מבחין בטקסט הזה ואילו גוגל היה מאנדקס את הביטויים הללו.
שימוש בטקסט ניסתר, מנוגד למדיניות האנטי ספאם של גוגל.
בקישורים מוסתרים נהגו בדרך כלל להשתמש באתרים סמכותיים שלא רצו שהגולשים יראו שיש קישור לאתר "קקמייקה" ונהגו גם כאן להכניס קישורים נסתרים שהגולש לא יבחין בהם אך גוגל כן. כמו לדוגמה: קישור מתו אחד קטן.

קישורים לאתר שלכם מאתרים אחרים נחשבים כסוג של המלצה והם תמיד שימשו כפרמטר חשוב מבין הפרמטרים השונים שמשמשים לדירוג בגוגל.
היום לדעתי המשקל של קישורים הוא קטן יותר מבעבר אך, עדיין מספיק חשוב ולכן מקדמי אתרים רבים מקדישים שעות עבודה רבות לנושא של קישורים חיצוניים.
מדיניות הספאם של גוגל מתייחסת לכל סוג של מניפולציות קישורים שמטרתן להשפיע על הדירוג כאל "קישורי ספאם" וזה כולל את סוגי הקישורים הבאים:

  • החלפות קישורים בין אתרים מהסוג של "קשר אלי ואני אקשר אליך או החלפות בין אתרי תמיכה שמטרתם לשמש כאמצעי להחלפת קישורים לא ישירה בין אתרים.
  • קניית קישורים תמורת כסף, שירותים, מוצרים או פוסטים.
  • שימוש בכלים אוטומטים שמטרתם לשתול קישורים בתגובות וכדומה.
  • קישורי פרסומות, גוגל מנחים את בעלי האתרים לסמן קישורים למפרסמים באמצעות הוספת הערך sponsored למאפיין rel שבתג <a> באופן הבא: rel=”sponsored” אם קישרתם או שקישרו אליכם בקישור פרסומת ללא הערך sponsored זה נחשב לקישור ספאם.
  •   קישורים מאתרים בעלי תוכן דל כמו אתרי סימניות (די נעלמו מהשטח), אינדקסים לא איכותיים וכדומה.
  • קישורים שנשתלים באופן נרחב מאתרים שונים באמצעות לדוגמה תבניות של אתרים או קישורים במחשבונים שאותם ניתן להטמיע באתרים אחרים וכדומה.
  • קישורים מחתימות בתגובות בפורומים עם טקסט עוגן מאוד ממוקד לביטוי חיפוש כמו לדוגמה קישור כזה -> קידום אתרים.

בעיקרון אם החלטתם לשלם עבור קישור לאתר שלכם, אל תעשו זאת מאתרי PBN שהם אתרים ייעודיים למכירת קישורים לקידום אתרים. אתרים מהסוג הזה, הם האתרים הראשונים שגוגל יעלו עליהם אם עדיין לא עלו עליהם.
עדיף לקנות קישור מאתר נישתי בתחום שמשיק לתחום האתר שלכם ושהמודל העסקי שלו הוא תוכן ולא מכירת קישורים לקידום.

בקרב מקדמי אתרים רבים קיימת אמונה די הגיונית שככל שתוצאה אורגנית מקבלת יותר קליקים בדף תוצאות החיפוש, כך גוגל ידרג את הדף במקום גבוה יותר משום שהוא כנראה רלוונטית יותר לגולש פר אותו ביטוי חיפוש שבו הדף הופיע.
נשמע די הגיוני ולכן לא מפתיע שמקדמי אתרים זריזים הקימו שירות שמאפשר לך לקנות תנועה לאתר מגולשים מזויפים שמחפשים את ביטוי החיפוש בו אתה מעוניין.
יש חברות שטוענות כי הגולשים שלהם הם אמיתיים ואפילו הם מביאים תנועה מגולשים במדינה שלך (קשה לי להאמין).
הנה דוגמה לחברה שמציעה שירות כזה שאני מציע לכם להתרחק ממנו!

חברה שמציעה רכישת תנועה מזויפת מחיפושי גוגל

8. קניה והחלפת ביקורות עבור פרופיל בגוגל עסקים

לגוגל יש אינדקס עסקים והחשיבות הרבה שלו היא בכך שגוגל משלבים בדף תוצאות החיפוש האורגניות גם תוצאות מגוגל עסקים.
גוגל מציגים רק חלק מהעסקים בדף תוצאות החיפוש והעסקים שזוכים להיות מוצגים זוכים לתנועת גולשים רבה.
גוגל מדרגים את העסקים השונים באינדקס שלהם בהתאם לביטוי החיפוש ואחד הפרמטרים החשובים לקביעת מיקום העסק בגוגל עסקים ובדף תוצאות החיפוש הוא דירוג וחוות דעת גולשים.
מלבד החשיבות של דירוג הגולשים בקביעת מיקום העסק בגוגל מפות ובדף תוצאות החיפוש האורגניות לדירוג הגולשים יש גם חשיבות רבה בעיני הגולשים. ככל שעסק יזכה בדירוג גבוה יותר וכמה שיותר גולשים דרגו אותו, כך הוא יחשב כעסק טוב יותר בעיני הגולשים.
מסיבה זו, יש לא מעט מקדמי אתרים שעוסקים בהחלפת ביקורות על עסקים שהם מקדמים עם מקדמים אחרים וכמו בכל מניפולציה קמו גם חברות שמספקות שירותי חוות דעת ודירוג בגוגל עסקים.
הנה דוגמה לחברה כזו שמוכרת שירות של קניית ביקורות בגוגל עסקים:

קניית ביקורות בגוגל עסקים

9. שתילת דפים זרים באתרים

זו לא טכניקה שמקדמי אתרים משתמשים בה בכדי לקדם אתרים של בעלי עסקים אולם, זו טכניקה שבעלי אתרים רבים יכולים להיפגע ממנה.
יש לא מעט אתרי אינטרנט שנפרצים והפורצים שותלים באתר דפי אינטרנט המכוונים לקדם אתרים אחרים או לשווק מוצרים או אתרים אחרים (בעיקר אתרי פורנו והימורים).
ברגע שהאתר שלך נגוע בדפים זרים כאלה הדבר עלול לגרום לך לפגיעה בדירוג ואף לפעולה ידנית על ידי גוגל (ענישה).
כתבתי בעמוד כיצד לגלות אם האתר שלך נפגע מכך בעמוד איתור בעיות קידום בגוגל.

10. החלפת תוכן

זו גם טקטיקה ידוע מתחום אתרי הפורנו וההימורים. מקדמי אתרים נוהגים לייצר תוכן באתרים מסוימים ולאחר שגוגל מאנדקס ומדרג את התוכן במיקום טוב שזוכה לתנועת גולשים, הם משנים את תוכן הדף לתוכן שמתאים להם כמו: תוכן של אתרי סקס או הימורים וכך הם מצליחים להשיג תנועת גולשים כל עוד גוגל לא מאנדקס את התוכן החדש.

קידום אתרים עם תוכן AI

אחת הקומבינות החדשות בקידום אתרים היא השימוש ב-AI בכדי לייצר תוכן.
באנגלית יש לא מעט מערכות שמציעות לכם ליצור תוכן בעזרת AI לאתר או פוסטים לרשתות החברתיות.
האם אתרים עם תוכן שנכתב בעזרת AI פועלים בניגוד למדיניות הספאם של גוגל? לא בהכרח, זה תלוי.
בעיקרון היחס של גוגל לתוכן AI הוא לא שלילי באופן גורף. גוגל לא פועלים נגד תוכן AI באופן ספציפי אלא, שמים דגש על זיהוי תוכן איכותי, שימושי, ייחודי שעונה על עקרון ה-E-E-A-T לתוכן איכותי.
עיקרון E-E-A-T פירושו זיהוי תוכן איכותי על פי זיהוי המאפיינים הבאים בתוכן: ניסיון (experience), מומחיות (expertise), סמכותיות (authoritativeness) ומהימנות (trustworthiness).
איך גוגל מזהים את המאפיינים הללו בתוכן, הם לא מספרים לנו.
תוכן AI הוא לא תוכן רע באופן גורף בעיני גוגל.
מתי תוכן AI עלול לגרום לכם לנזק?
כאשר הפקודות (פרומפטים) שניתנות לשירות ה-AI לכתיבת תוכן הן זהות בין המוני אתרים, התוכן יכיל מידע זהה גם אם הניסוח יהיה שונה, גוגל יזהו את התוכן כחסר ערך לגולש ולא ידרגו אותו במקום טוב.
יצירת תוכן AI באופן אוטומטי ובכמות רבה, יכולה להעלות את האתר שלכם על רדאר הספאם של גוגל.
אם אתם נעזרים בתוכן AI לכתיבת תוכן, כדאי שתחשבו באופן מקורי בכתיבת הפרומפטים, בקשו משירות ה-AI לציין מקורות מידע ובדקו שהמקורות אכן אמיתיים ולא משהו שהומצא על ידי שירות ה-AI.

Call Now Button058-5843744 דילוג לתוכן